Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Autor Wiadomość
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Wsadzilem kawałek drewna między szpilki a korbe i delikatnie stukalem sworzeń wyszedł gdzie pół cm i nie szedł dalej więc użyłem prowzotycznego ściągacz który nie wpływal z żadną siła na korbe. A więc ta ściągnąłem cylinder i ruszam starterem tłok się rusza, ale gdy go złapie ręką i poruszam kopka to slizga sprzęgło więc to nic z tych rzeczy. Może to być spowodowane tym że wymieniłem simering od strony sprzęgła który idzie na wal? Jeśli tak to co z tym zrobić jak stary jest wytarty i przepuszczal olej do komory spalania.
02-04-2019 18:42:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #17
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Źle dokręcona zębatka wału korbowego, albo zniszczony stożek. Ewentualnie coś dalej ze sprzęgłem. Tak czy tak pokrywa sprzęgła do zdjęcia.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 18:45:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Była to wina właśnie tego simeringu. Był za bardzo wbity, więc delikatnie go wydlubalem srubokretem nie uszkadzajac go. Skrecilem wszystko tak jak ma być i odpaliłem lecz czuć jeszcze jakiś opór gdy dodaje gazu, czy to może być wina tego że cylinder, tłok i ten simering nie są jeszcze dotarte i przez jakiś czas tak będzie?
02-04-2019 22:44:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #19
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Bardzo prawdopodobne. Przy składaniu góry smarujesz tłok i cylinder olejem?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 22:55:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Tak olejem do mieszanki paliwowej
02-04-2019 23:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #21
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
W takim razie pozostaje kwestia dotarcia się góry, jeśli po kilkudziesięciu, no, do 100 km się nie poprawi, szukaj przyczyny.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 23:21:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #22
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Hmmm spoko po dotarciu może i byłoby okey tylko że problem mam taki ze na zadnym biegu nie chce jechać, gdy wrzucę 1 to ledwo jedzie na połowie sprzęgła. O co tu może chodzić?
03-04-2019 17:58:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Moim zdaniem nadal jest opór ktory uniemozliwia poprawna pracę, dodatkowo zajrzałbym do sprzęgła i jego regulacji.
04-04-2019 13:19:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #24
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
(02-04-2019 16:37:03)seler1500 napisał(a):  Korby WSK można prostować w imadle, także tego :F
A od rometów w palcach.


"Ten komar za pomału się porusza"
04-04-2019 14:03:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
(04-04-2019 13:19:22)konradoo napisał(a):  Moim zdaniem nadal jest opór ktory uniemozliwia poprawna pracę, dodatkowo zajrzałbym do sprzęgła i jego regulacji.

Oporu jako tako nie ma bo ściągnąłem głowice i ruszalem ręką starter i szedł dość lekko. A jeszcze taka dziwna sprawa bo gdy dokrece 3 śruby od strony iskrownik to slizga sprzęgło, a gdy je popuszcze to przestaje sprzęglic. Tarcze sprzęgła są nowe. Nie wiem w czym problem bo na starych częściach było wszystko w porządku.
04-04-2019 14:13:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #26
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Wyreguluj śrubą w prawej pokrywie (iskrownika) Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-04-2019 14:17:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #27
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
No dobra, ale co z tym że nie ma mocy jak pisałem wcześniej na jedynce ledwo jedzie, a w zasadzie nie jedzie wcale.
05-04-2019 00:05:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #28
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Skrzywiona korba, to także krótsza korba więc tłok nie dochodzi do maksymalnego punktu, spada kompresja i silnik nie ma mocy jeśli chodzi w ogóle..
05-04-2019 00:13:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #29
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Skoro oporu nie ma, to zastanawiam sie czy nie ciągnie Ci sprzęgło? Jezeli regulowales, proponuje zajrzec pod dekiel pod ktorym sa tarcze sprzeglowe. Po pierwsze czy sprężyny sa prawidlowo zamontowane z podkladka pod segerem ? Nakretki prawidlowo dokrecone i zabezpieczone? Warto sprawdzic tam czy wszystko jest w porządku, oczywiście najpierw regulacja.
05-04-2019 00:15:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #30
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
A może to wina źle ustawionego iskrownika? Gdy odpali to dymi i zbiera się nagar na świecy, a słyszałem że to właśnie może byc przyczyną źle ustawionego iskrownika. Żeby przyspieszyć zapłon, czy też opóźnić to w która stronę kręcić iskrownik iem? Dodam że mieszanka nie jest za bogata bo jest 1:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2019 12:20:21 przez ogarek3211.)
06-04-2019 12:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 640
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 100
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 646
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2318
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 211
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 194
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 324
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 417
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 556
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19299
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama