Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
No, zamówiłem folię czarny mat do oklejenia schowka, zobaczymy, jak wyjdzie. Spróbuję zneutralizować rysy opalarką i na wygładzoną powierzchnię nakleić folię. Ewentualnie przeszlifuję schowek papierami ściernymi. Poza tym mam nowe elementy docisku sprzęgła: sprężyna, której nie było (odpowiada za "odbijanie" dźwigni linki), popychacz, blacha popychacza i blacha mocująca popychacza. Przy okazji kilka dysz do wyregulowania gaźnika i zapasowe simeringi Przygotowałem obie pokrywy do malowania proszkowego i wrzucę w proszek - srebrny metalik. Czyli głowica i pokrywy srebrne, a kartery i cylinder czarne. I ostatnio dorobiłem sobie klucz koronkowy do nakrętki sprzęgła, coby w końcu dobrze dokręcić
Tak, to był klucz do świec W sumie to dalej jest, teraz mam 2w1 xD
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
02-04-2019 22:19:08 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Przyczyny całego zamieszania były dwie albo i trzy (głupota właściciela )
1. Śruby dźwigienek zaworowych - od początku zdeformowane, z wżerami.
2. Zawory - no tutaj mi szczęka opadła, zawory w ogóle nie były utwardzone, bez problemu oszlifowałem je pilnikiem (trzonki, by móc wyjąć je z głowicy i nie zniszczyć prowadnic). Trzonki były mocno sklepane. I tutaj przyczyna stukania silnika na wolnych (co zostało przeze mnie zignorowane, bo był inny potencjalny generator tego dźwięku) - po włożeniu szczelinomierza, o powierzchni większej, niż trzonek zaworu luz wydawał się być w porządku, bo szczelinomierz zakrywał wgłębienie w zaworze. Po sprawdzeniu luzu cienkim drucikiem, okazał się być znacznie większy - 0.4 i 0.37 mm zamiast 0.1 i 0.07 mm.
Śruby popychaczy przełożyłem z gy6, pasują i są idealnie gładkie (miałem akurat na zbyciu, to wykorzystałem). Jutro kupię nowe zawory, dotrę i czekam, aż sprzedawca dośle mi sprzęgło bez wad.
Na drugiej fotce dla porównania zawór z innego silnika, przebieg 26 tyś. km.
Aha, silnik przeszedł płukankę i definitywnie zakończył okres docierania, zgodnie z serwisówką przechodzę z oleju mineralnego 15W40 na półsyntetyczny 10W40.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2019 03:05:19 przez seler1500.)
|
|
16-04-2019 03:03:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|