Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
brak iskry romet ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: brak iskry romet ogar 200
W takim razie na razie proponuję pominąć stacyjkę i spróbować odpalać na krótko - tylko i zapłon i cewka butelkowa, czy to co jest potrzebne do wywołania iskry. Stacyjkę całkowicie odłącz. Będziesz miał pewność że nie ma zwarć.
Cewkę wymieniałeś, ale którą? zapłonową czy butelkową?
Moim zdaniem warto w ogóle rozebrać cały zapłon i sprawdzić czy nie ma gdzieś zwarć, np. z cewki czy coś, jak kable się trzymają, czy nie są zaśniedziałe, czy dobrze wszystko przewodzi prąd. Jest również taka możliwość, że po latach magneto się już rozmagnesowało, ale to bardzo rzadki przypadek.
Kolejna sprawa to kwestia kabla w/n, fajki, świecy.
Na deser pozostaje przerywacz. Te nowe często źle się schodzą, a te dwie części (młoteczek i kowadełko) muszą idealnie się stykać całą powierzchnią styczną. Można je podszlifować np. pilnikiem tak aby było dobrze. Potem tylko na nowo trzeba ustawić przerwę na 0,3-0,4mm.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2019 01:04:43 przez Odrestaurator.)
|
|
29-03-2019 01:02:17 |
|
|
hppker
Nowy

Liczba postów: 8
Imię: Hbert
Skąd: woj. Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: brak iskry romet ogar 200
(29-03-2019 01:02:17)Odrestaurator napisał(a): W takim razie na razie proponuję pominąć stacyjkę i spróbować odpalać na krótko - tylko i zapłon i cewka butelkowa, czy to co jest potrzebne do wywołania iskry. Stacyjkę całkowicie odłącz. Będziesz miał pewność że nie ma zwarć.
Cewkę wymieniałeś, ale którą? zapłonową czy butelkową?
Moim zdaniem warto w ogóle rozebrać cały zapłon i sprawdzić czy nie ma gdzieś zwarć, np. z cewki czy coś, jak kable się trzymają, czy nie są zaśniedziałe, czy dobrze wszystko przewodzi prąd. Jest również taka możliwość, że po latach magneto się już rozmagnesowało, ale to bardzo rzadki przypadek.
Kolejna sprawa to kwestia kabla w/n, fajki, świecy.
Na deser pozostaje przerywacz. Te nowe często źle się schodzą, a te dwie części (młoteczek i kowadełko) muszą idealnie się stykać całą powierzchnią styczną. Można je podszlifować np. pilnikiem tak aby było dobrze. Potem tylko na nowo trzeba ustawić przerwę na 0,3-0,4mm.
Wymieńiłem cewkę butelkową .W poniedziałek zobaczę to co mi napisałeś.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2019 16:52:15 przez hppker.)
|
|
29-03-2019 16:51:29 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: brak iskry romet ogar 200
Ach, wymieniacze 
A może by tak zdiagnozować co jest nie tak, zamiast robić niepotrzebne koszty i wymieniać na ślepo wszystko po kolei?
Jeśli masz multimetr, z pewnością wiesz, jak go użyć, a jeśli nie, to na 99 % ktoś ze znajomych ma i Ci pomoże. Do sprawdzenia:
- rezystancja cewki zapłonowej statora,
- przejścia między elementami,
- działanie przerywacza - na zwartym rezystancja niska w granicach zera, na rozwartym 1,2 do 4 omów,
- ewentualne zwarcia - wykryjesz w teście powyżej.
Jeśli zwarcie jest cały czas, odłączasz jeden element i sprawdzasz, jeśli nadal jest zwarcie to lecisz dalej.
Działaj, jak coś znajdziesz daj znać.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2019 18:51:19 przez seler1500.)
|
|
29-03-2019 18:51:12 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|