Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Kupiłem nową cewkę zapłonową firmy Elprom (niby czeskiej). Platynki mieli dobre, więc stwierdzałem, że to też będzie dobre jakościowo (jako tako). Cóż rozstaw jest dobry, wygląda nieźle. Nie licząc cienkich kabelków i wyglądu jakby na słowo honoru były przylutowane do cewki. Średnica tulejki (bolca) jest o 0,1 mm za duża. Nie mam dostępu pilnikiem. Jedyny sposób to papier ścierny, ale zajęłoby mi to z 4 godziny. Ktoś może się bawił z tymi cewkami ,,delux''?
24-03-2019 21:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
grubszy papier i zejdziesz do godziny Tongue

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
24-03-2019 21:35:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Właśnie robiłem to godzinę. Tak sobie myślę, dlaczego aż tak ciężko zrobić prawidłowe wymiary lub kupić za 20 zł podstawkę i do niej dostosowywać te cewki. No nic spróbuje jeszcze poprzecierać.
24-03-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Dobrze więc tak. Szlifowałem i szlifowałem, a i tak nadal tulejki za chiny ludowe nie chciały wejść na swoje miejsce. Nałożyłem na jedną z śrub klucz. Na starej cewce mogłem założyć większy klucz i okazało się, że na nowej też mogę. Co oznacza, że średnice muszą być takie same. Jednak jakimś cudem stara cewka dawała się założyć na podstawkę iskrownika, natomiast nowa nie. Sprawdziłem jeszcze raz rozstaw śrub i okazało się, że jest tak samo. Jednak przy wkładaniu do podstawki zauważyłem problem. Śruby na tulejkach mają ten sam rozstaw, ale same śruby wyginają się na zewnątrz, a nie do wewnątrz jak we starej. Poradziłem sobie tak:

Wkręciłem nakrętkę na śrubę cewki zapłonowej, dałem pokładę i zaraz kolejną nakrętkę. Wziąłem dwa klucze. Jedną nakrętkę zakręciłem według ruchu wskazówek zegara, natomiast drugą w przeciwnym ruchu do zegara. Tym samym zblokowałem obie nakrętki i uniemożliwiłem im odkręcenie się. Dałem te nakrętki do imadła i bardzo delikatnie pociągnąłem cewkę w kierunku imadła. Tym samym zgiąłem śrubę do środka bez uszkodzenia gwintu i samej cewki. Następnie nałożyłem cewkę na iskrownik tak, aby po drugiej stronie wystawał gwint śruby. Nakręciłem na oba nakrętki, wziąłem klucz i zacząłem ściągać na krzyż. Raz lewo, raz prawo, aż cała cewka nie usadowiła się na swoim miejscu.

Mam nadzieję, że ktoś rozumie, a jak nie to trudno. Zostało teraz założenie cewki z powrotem i zobaczenie jak działa.
26-03-2019 04:20:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 01:27:24
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 1951
Romet Ogar 202 - Docieran...
Ostatni post: stul
Dzisiaj 00:28:22
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 19337
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 23:38:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 132
Jaki kod lakieru
Ostatni post: Bober
Wczoraj 22:18:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Komar 2350 - sygnał dźwię...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:35:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5783
Tuning Rometa Pony M3
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 16:19:37
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 122
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
Wczoraj 15:11:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2153
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: romett1
Wczoraj 12:14:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Napęd licznika ogar
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:33:08
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 666
Szukam mechnika do Dniepr...
Ostatni post: Dnieprewo80
20-04-2025 21:52:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
Metalik wiśnia/bordowy w ...
Ostatni post: Macias123
20-04-2025 17:15:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
20-04-2025 16:55:03
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1184
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: Dinozaur
19-04-2025 23:41:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 209
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 80
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80

Reklama