| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Ale po co mi rama kołyskowa, skoro mocna otwarta na luzie wystarczy? 
MRF też mają ramy otwarte, niezłe katy przeżywają i się nie rozpadają. 
Właśnie w tym cały myk, żeby rama była sporo mocniejsza, ale wyglądem przypominała pierwowzór.  
Zmiana rury głównej z 45x2 na 48,3x3,6 to już spory skok wytrzymałości. Dalej, spawanie migiem zamiast elektrodą, główka ramy też 48,3x3,6 - z podtoczeniem na łożyska stożkowe, rurę podsiodłową 33,7x3,6, dół z ceownika 100/120x6. Rama będzie sporo cięższa, ale i sporo wytrzymalsza. Do tego łączenie ceownik - rura podsiodłowa - rura główna mniej więcej w ten sposób: 
  
Na zdjęciu rozwiązanie w motorynce kolegi  jaro5.
 
Dalej, wahacz jak w MRF, ale amortyzatory dwa zamiast centralnego, na łożyskach dwurzędowych 3201, z profili zamkniętych 40x27x3, w ramie tylko tuleja pod oś wahacza fi 12. Tuleja z rury 20x4, wspawana od wewnątrz w ceownik.
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 21:42:00 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-03-2019 21:33:54 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				No i tu pojawia się problem z bakiem, bo fajnie by było mieć oryginał. Ceownik 6 to może przesada, ale 4/5 już nie aż tak, oryginał to 3 mm. Niech sobie masa i wzrośnie o 10-20 kg, silnik po wielu przeróbkach może osiągnąć nawet 12-13 KM na kole. 
  
A co do stali, postaram się dorwać s355, jest dostępna w mojej okolicy i na pewno jest sporo lepsza niż fabrycznie stosowana s235. 
 
Centrostal ma w ofercie potrzebne mi elementy ze stali S355, więc tam się udam. Rura główna nawet o ściance 4 mm mogłaby być, jest dostępna. 
 
Stosując rury 48,3x4 oraz 33,7x4, do tego ceownik 120x4 masa ramy wychodzi nieco ponad 8 kg ze spawami. Nie widzę sensu zbijać masy na wszelkie sposoby. 
 
Wahacz będzie ważył nieco ponad 4 kg (profil 40x27x4 + 40x40x4) 
 
No niestety, profili o ściance 4 nie mają, ale 3 powinna starczyć, w końcu to s355.
			
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 23:37:15 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-03-2019 23:19:39 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Dzisiaj zamówiłem (z chin) ślizg łańcucha (na wahacz): 
 
Poza tym kupiłem nowe sitko smoka olejowego, kolejne rozerwałem przy demontażu    Brawo ja.
 
 
Zdecydowałem o szybkim prostowaniu ramy, jednak drynka będzie na ZSMot-ce   
Jeździć nie będzie więc ryzyka nie ma. Zawędruje tam w bagażniku Matiza xD
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2019 22:58:59 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-03-2019 22:02:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 02:43:46 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 20-03-2019 01:55:57 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 13:47:09 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 20-03-2019 13:39:33 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |