Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #436
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Przyszedł właściwy zacisk hamulcowy oraz króciec 24 mm:


Zacisk mogą rozpoznać właściciele MRF i podobnych pitbike 80-125. Jedyna różnica polega na kolorze zacisku.
Klocki:



vs



I kupiłem już trzecią podkładkę zabezpieczającą nakrętkę sprzęgła, znowu się zerwała, nakrętka odkręciła i sprzęgła brak. Tym razem spróbuję dociągnąć jeszcze mocniej, dać klej do gwintów i powinno być ok. Porównując nową podkładkę z innego źródła, nowa jest sporo grubsza, mam nadzieję, że tym razem wytrzyma.


Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 20:24:59 przez seler1500.)
18-03-2019 20:17:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #437
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
O Panie. Ja bym sobie już dawno dał spokój po moich przygodach z projektami... Tak jak pisał skinder ramy rometa niestety nie nadają się do niczego. Czasami warto skończyć to wszystko i sprzedać póki nie jest za późno, nim popadnie się w jakiś obłęd :F Śledząc temat to widzę że sporo kasy na to poszło. Co chwile paczki, zamówienia. Ja żałuję niemiłosiernie tą utopioną kasę w to wszystko... a praca... eh.

Mimo to życzę powodzenia. I trafnych decyzji :F

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
18-03-2019 21:03:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #438
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
A ja nie żałuję, kasy nie liczę bo tu nie o kasę chodzi, ale o frajdę z budowy tego czegoś no i z jazdy oczywiście :F
Rama z motorynki postoi sobie w garażu, już kupiłem materiały na ramę pomocniczą - profil zamknięty 100x100x3, trochę płaskowników i śrub m10 i m12. Jak ulepię coś sensownego, na pewno wrzucę fotki.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
18-03-2019 21:07:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #439
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
A może zrobić tą ramę od motorynki żeby przypominała ramę Junaka? Dać u dołu sanki od główki do mocowań silnika i wahacza i główkę od razu wzmocnić jak nowsze Junaki miały.
18-03-2019 21:27:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #440
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ale po co mi rama kołyskowa, skoro mocna otwarta na luzie wystarczy?
MRF też mają ramy otwarte, niezłe katy przeżywają i się nie rozpadają.
Właśnie w tym cały myk, żeby rama była sporo mocniejsza, ale wyglądem przypominała pierwowzór.
Zmiana rury głównej z 45x2 na 48,3x3,6 to już spory skok wytrzymałości. Dalej, spawanie migiem zamiast elektrodą, główka ramy też 48,3x3,6 - z podtoczeniem na łożyska stożkowe, rurę podsiodłową 33,7x3,6, dół z ceownika 100/120x6. Rama będzie sporo cięższa, ale i sporo wytrzymalsza. Do tego łączenie ceownik - rura podsiodłowa - rura główna mniej więcej w ten sposób:

Na zdjęciu rozwiązanie w motorynce kolegi jaro5.

Dalej, wahacz jak w MRF, ale amortyzatory dwa zamiast centralnego, na łożyskach dwurzędowych 3201, z profili zamkniętych 40x27x3, w ramie tylko tuleja pod oś wahacza fi 12. Tuleja z rury 20x4, wspawana od wewnątrz w ceownik.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 21:42:00 przez seler1500.)
18-03-2019 21:33:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #441
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Przy takich projektach ważne jest też to że wpadnie sporo doświadczenia na przyszłość Big Grin wysłałem Ci któregos razu ciekawa prezentacje możę poczytaj ja i tam znajdziesz jakies informacje co do budowy Tongue

xyz
18-03-2019 22:00:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #442
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
W takie sztaby jak ceowniki 6mm itd to bym nie szedł, tam spokojnie nadadza się cieńsze elementy. Stal stali nie równa, szkoda by było budować coś co bedzie później ważyło 30kg, takie coś niestety jest odczuwalne, a to co ciężkie wcale nie znaczy, że jest doskonałe. Fabrycznie tam pewnie jest cos między 2 a 3mm, spokojnie stosując 4mm i odpowiednie zastrzały i wstawki + dowiercenie jakiś otworów zapewni temu sztywność. Rama grzbietowa - raczej uniknąłbym okrągłej rury jako główną część, poszedłbym raczej po jakiś profil (mz etz), ewentualnie dwie mniejszej średnicy (chart / mz ts).
18-03-2019 23:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #443
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
No i tu pojawia się problem z bakiem, bo fajnie by było mieć oryginał. Ceownik 6 to może przesada, ale 4/5 już nie aż tak, oryginał to 3 mm. Niech sobie masa i wzrośnie o 10-20 kg, silnik po wielu przeróbkach może osiągnąć nawet 12-13 KM na kole.

A co do stali, postaram się dorwać s355, jest dostępna w mojej okolicy i na pewno jest sporo lepsza niż fabrycznie stosowana s235.

Centrostal ma w ofercie potrzebne mi elementy ze stali S355, więc tam się udam. Rura główna nawet o ściance 4 mm mogłaby być, jest dostępna.

Stosując rury 48,3x4 oraz 33,7x4, do tego ceownik 120x4 masa ramy wychodzi nieco ponad 8 kg ze spawami. Nie widzę sensu zbijać masy na wszelkie sposoby.

Wahacz będzie ważył nieco ponad 4 kg (profil 40x27x4 + 40x40x4)

No niestety, profili o ściance 4 nie mają, ale 3 powinna starczyć, w końcu to s355.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 23:37:15 przez seler1500.)
18-03-2019 23:19:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jogurt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 79
Imię: Wojtek
Skąd: z południa
Pojazd: Inny
Post: #444
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Już myślałem, że jeden z ciekawszych tematów na forum padnie bo projekt się kończy, a tu proszę. Zwrot akcji o 180 stopni i jedziemy od nowa. Powiem Ci chłopie, że masz cierpliwość. Trzymam kciuki za nowe wcielenie drynki.
19-03-2019 09:56:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #445
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dzisiaj zamówiłem (z chin) ślizg łańcucha (na wahacz):

Poza tym kupiłem nowe sitko smoka olejowego, kolejne rozerwałem przy demontażu :F Brawo ja.

Zdecydowałem o szybkim prostowaniu ramy, jednak drynka będzie na ZSMot-ce Big Grin
Jeździć nie będzie więc ryzyka nie ma. Zawędruje tam w bagażniku Matiza xD

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2019 22:58:59 przez seler1500.)
19-03-2019 22:02:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #446
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Stoi na kołach i jest prosta. Zmieniony zacisk hamulcowy i króciec gaźnika. Jutro rozbiorę i prysnę ramę jakimś lakierem, coby nie rdzewiała mi niepotrzebnie. Łapcie fotki Smile







A tutaj fotka tuż po powrocie do domu tego feralnego dnia:


Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 02:43:46 przez seler1500.)
20-03-2019 01:55:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #447
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia




Jak to budżetowy proszek, jest lekka skórka pomarańczy. Bak, błotnik, mocowania błotnika i mocowanie lampy - 40 zł bez piaskowania.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 13:47:09 przez seler1500.)
20-03-2019 13:39:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #448
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Rama pospawana Minimagiem - powinna wytrzymać do zimy.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
20-03-2019 21:45:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #449
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Tak trzymać panie Rafale Smile.
20-03-2019 22:32:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #450
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Jaki znowu pan? Gdzie? :F

Ziemniaczana fotka po zakończeniu prac na dzisiaj:


Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
21-03-2019 01:55:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 631
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 94
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 635
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2311
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 428
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19298
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama