Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #226
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
A może jednak nie? Smile Zmieniłem zdanie - samą skrzynie zdystansuję prawdopodobnie w ciągu kilku dni. Będzie oczywiście dokładny opis z fotorelacją Wink
15-03-2019 22:38:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #227
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Rób, trzeba sprawdzić kto bardziej wymyślną metodę uskuteczni Big Grin
16-03-2019 01:36:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #228
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ja kupuję popcorn i zasiadam, tylko wolę odwrotnie, kto bardziej skuteczną metodę wymyśli Smile


16-03-2019 01:40:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #229
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No i niestety - stało się coś czego nie przewidziałem... Już kończyłem dystansowanie skrzyni i zatrzymałem się na trybie zdawczym. Teraźniejsze podkładki dystansowe mają wymiar 20x28. Ich średnica zewnętrzna jest za duża i podnosi koło zębate wałka pośredniczącego... Przeglądałem trochę internet i w sprzedaży chyba nie ma podkładek dystansowych 20x24 mm. Czy pozostaje mi wycięcie takich podkładek laserem/wodą? Z oryginalnych podkładek będzie ciężko dobrać odpowiednią grubość. Piszcie co o tym myślicie.
17-03-2019 21:20:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #230
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
A nie można dopasować tych nowych zmniejszając ich średnicę ?
17-03-2019 21:26:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #231
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Czym? Jakimiś nożycami do metalu? Musiałbym chyba zastosować same bardzo cieńkie.
17-03-2019 21:32:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #232
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jakie grubości, jaki wymiar, pokaż o co chodzi. Skrobnij ewentualnie na pw i coś wymyślimy.
17-03-2019 22:02:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #233
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Wymiar 20x24, grubość łączna aż 2,4 mm. Chodzi o tryb zdawczy, czyli ten na który zakłada się koło przekładni stałej - podkładki miedzy tryb a łożysko.
17-03-2019 22:43:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #234
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Najprostsza sprawa to podkładka 17x24 o ile nie pomyliłem wymiaru, rozfrezować wewnątrz na 20mm. Przy tych grubościach czyli 2mm + 0.2 + 0.2 jesteś w stanie to zrobić. Ewentualnie 2x 1.2mm o ile takie coś da się dostać. Podkładka powinna być utwardzona i dlatego wykorzystałbym raczej to co się powinno wykorzystać, czyli to co opisałem wyżej. Jeżeli jednak nie ma tam "tarcia" to spokojnie możesz sobie zastosowac podkładki dorobione z jakiejś np nierdzewki. Jeżeli zdecydujesz się na ten drugi krok, to odezwij się i dorobimy takie Smile 3x 0.8mm albo 2x 1.2mm, coś się wymyśli.
18-03-2019 01:25:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #235
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Frezowanie tak cieniutkich podkładek? Przecież frezarka to pewnie postrzępi przy pierwszym kontakcie z frezem. Chyba że masz na myśli jakieś inne urządzenie/narzędzie.

Ale chyba jednak najlepsze, mimo że nie jest to profesjonalne rozwiązanie, będzie ręczne docięcie obecnych podkładek nożycami do metalu Smile
18-03-2019 10:21:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #236
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Frezarka tak może zrobić, ale szlifierka już nie.
18-03-2019 10:27:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #237
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jeśli już zabawa poważniejszym sprzętem, to ja celowałbym w zeszlifowanie po zewnętrznej podkładek 20x28.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
18-03-2019 10:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #238
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a):  Plastikowo-metalowe nakrętki wentyli, są nowe i oryginalne do pojazdów z czasów PRL-u (a metalowe oryginalne).

Nie oryginalne - po prostu nowe do pojazdów z czasów PRL-u Smile

(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a):  Parę aktualizacji temu, zapomniałem dodać, że produkcja nowych gąbek siedzeń do 50-T-1, 50-TS-1 i może innych dwuosobowych, ruszy jednak niestety dopiero najwcześniej w czerwcu. Powód? Ciągły brak czasu przez przyszłego wykonawcę Sad

A właściwie nie produkcja, a same przygotowania do produkcji, które będą trwały zapewne parę miesięcy Undecided

Kolejne postępy:

Nabiłem i przynitowałem (oczywiście nitami pełnymi) tabliczkę znamionową:



Wykonałem replikę oryginalnej kedry na zbiornik paliwa:



Czarna część to po prostu guma, srebrna to folia chrom. Guma po całości przyklejona na taśmę klejącą dwustronną a na łączeniu na klej, ponieważ trochę się rozchodziła.

Kupiłem też repliki gum przednich amortyzatorów od Retro-Moto:



Wydaje mi się, że zapłaciłem za nie już parę miesięcy temu, ale wtedy nie było ich w paczce i tego nie zarejestrowałem, więc musiałem kupić je ponownie...

Przednie amortyzatory przed:



Jednak zastosowałem zwykłe nakrętki niskie M8, ponieważ bałem się, że samohamowne obrócą mi stalowe gwinty w plastikowych górnych uchwytach sprężyn, bo one stawiają większy opór przy ich dokręcaniu. Samych nakrętek nie dokręcałem do końca - zrobię to po przykręceniu nóżek górnych i równym ustawieniu nóżek dolnych.

Sprężyny pokryte smarem miedzianym, a same nóżki dolne smarem białym:



Kupiłem też:

1. Ponownie klej Hysofix 770-2, ponieważ poprzedni zastygł, no i dodatkowo okazał się podróbką: http://sklep.lepro.com.pl/index.php?p164...ch-mega-77 To by tłumaczyło to, dlaczego przy 50-T-1 nie udało mi się przykleić na niego okładzin...

2. Nity pełne aluminiowe 3x10 mm z łbem stożkowym. Oryginalnie faktycznie stosowano nity 3,2/3,5 mm grubości, ale takie nity bardzo ciężko dostać.



Szczęki hamulcowe po przyklejeniu i przynitowaniu okładzin:



Niestety, Romet moim zdaniem zrobił błąd, wiercąc otwory pod okładziny tak blisko krawędzi szczęk. Podczas nitowania, w niektórych miejscach okładzina miała tylko 1-2 mm grubości i w paru miejscach, po prostu ten kawałek mi się niestety wyłamał... Wiem że gdyby zakuwać nity tylko do momentu spęcznienia wewnątrz otworu, możliwe że ta cienka ścianka by się nie wyłamała, ale w przypadku tych nitów, luz był o 0,2 - 0,5 mm za duży i wolałem je dla pewności dobijać do końca - większość "ścianek" jest nienaruszona.

Dodatkowo, zdystansowałem skrzynię silnika i napisałem o tym poradnik: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48666

Na razie to tyle, pozdro Wink
24-03-2019 17:58:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #239
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Opowiedz coś więcej o tej kedrze zbiornika, jakiej folii użyłeś? Samoprzylepnej? Mam taką taśmę, którą się uszczelnia przewody wentylacyjne, gładką, chromowaną, tylko, że szeroką (trzeba by ciąć, a wiadomo jak to z tym bywa Confused )


25-03-2019 16:49:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #240
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/folia-chrom-sr...7771840611

Szerokość paska 10 mm.
25-03-2019 18:12:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama