Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Autor Wiadomość
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #1
S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Witam,
mam problem z komarowskim silnikiem S38.
Silnik ma dobra iskrę, zaplon ustawiany wielokrotnie.
Problem polega na tym ze ciezko go odpalic. Zdarza sie tak ze przy 1 kopnieciu odezwie sie jeden jedyny raz i koniec. Po wymianie swiecy na inną , ktoras tam kolejna silnik odpala, mozna go zgasic, pozniej odpala na 1 zabek. Lecz przy dodawaniu gazu lubi mulic, czasem strzeli z gaznika. Sa momenty ze chodzi dobrze, odpala za kazdym razem ,lecz gdy ostygnie juz nie chce odpalac. Iskrownik z epoki, gaznik kupiony nowy, na allegro "chinski", moze to jego wina? Gaznik oczywiscie regulowany rowniez wiele razy , czyszczony itp.
Silnik gdy pali i wkreca sie fajnie na obroty na luzie to w momencie gdy wrzucam bieg i proboje ruszyc to sie dlawi i gasnie. Dodam ze zauwazylem ze czasem paliwo wycieka przez filtr powietrza.
Co mu moze byc?
11-03-2019 10:18:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Miałem podobnie w WSK. Gaźnik chiński był. Odpalał ok i dobrze wchodził na obroty. Po wrzuceniu biegu nie miał siły ruszyć. Dałem korpus ze starego a z chinola pływak z komorą. Niby na postoju dalej tak samo ale problem z ruszaniem znikł od razu.

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
11-03-2019 11:33:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
A czym moze byc spowodowane tzw wypadanie zapłonu? Czesto da się to zauważyć na wolnych obrotach. Kondensator wymieniony, przerwa ustawiana na rozne sposoby , zaplon rownież. Cewka?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 12:38:26 przez krzysiekli.)
11-03-2019 12:35:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Jak wycieka przez filtr to go zalewa. Jak strzela z gaźnika, to może ustaw ponownie zapłon i sprawdź przerwę na platynkach. Czy świeca jest mokra po wykręceniu? Czy dzieje się tak na każdym biegu, czy tylko na dwójce?

I jeszcze, czy mieszanka jest w prawidłowych proporcjach?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 15:28:38 przez Wojciszek.)
11-03-2019 15:24:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Mieszanka ma prawidłowe proporcje. Strzela z gaznika przy probie ruszenia, w momencie strzalu silnik gasnie lub zwyczajnie dusi sie.
Swieca jest przewaznie mokra po wykreceniu.

Ale cos sobie przypomniałem z przerywaczem, moze to tego wina.
Zakladajac nowe platynki dalem pod przerywacz podkladke izolacyjna i na gore tu przy zabezpieczeniu tez dalem podkladkę. I tak sie zastanawiam czy ta przy podstawie przerywacza ma byc? Bo moze tu popelnilem blad.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 16:20:24 przez krzysiekli.)
11-03-2019 16:19:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Co do tej iskry to jest ona ok, ale musi byc mala przerwa na swiecy.
Gdy ustawie przerwe na swiecy 0,5-0,4 to nie ma iskry natomiast przy bardzo malej przerwie iskra jest ladna. Na poczatku podejrzewalem ori kondensator, lecz po wymianie na nowy sytuacja jest ta sama. Gdy zapali to np na wolnych pyrka ok, i nagle gasnie jakby zdjął fajke. Wykrecam swiece nie jest spieta, iskra jest wiec czemu nagle gasnie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 17:27:31 przez krzysiekli.)
11-03-2019 17:27:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Masz uszkodzoną fajkę, świecę lub cewkę zapłonową. Iskra musi występować bez problemu przy przerwie 0.5 mm, a z kabla powinna mieć ok. 5-7 mm.

Podkładki izolacyjne tak mają być, masz ten punkt dobrze.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 17:32:16 przez seler1500.)
11-03-2019 17:31:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
kabel tez moze byc walniety?

Swiece napewno odpadają, bo na 3 roznych te same objawy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 17:35:54 przez krzysiekli.)
11-03-2019 17:33:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Kabel szczerze wątpię. Zmierz długość iskry z kabla.

Jak będzie j/w to spróbuj podmienić fajkę, a jak to nie pomoże to ewentualnie przewód, ale prawie na pewno cewka jak nic nie pomoże.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 17:40:09 przez seler1500.)
11-03-2019 17:39:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
2-3mm maxymalnie
11-03-2019 17:44:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
No to masz uszkodzoną cewkę zapłonową lub badziewny przewód (cieniutka żyła nie stykająca się z wkrętami).

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-03-2019 17:55:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Wymienilem jeszcze simmering od strony magneta i przylutowałem na nowo kabel cewki idacy do mloteczka. Iskra jest lepsza, lecz wiele sie nie zmienilo. Po przelaniu gaznika odpala , przez 5 sekund mozna normalnie gazować, po tym czasie juz sie dusi i dobrze chodzi tylko na wolnych obr. przez jakies 2-3 min i gasnie. Juz mnie rozwala na lopatki ten silnik. Mysle jeszcze ze moze nie dostaje paliwa i pasuje ustawic blaszke plywaka? Bo po tym jak juz zgasnie strasznie dlugo trzeba pompowac paliwo by przelac gaznik. Sam juz nie wiem..

Lub zostało moze jeszcze lewe powietrze spod cylindra, innych mozliwosci juz nie widze. Co bardziej wiarygodne po tym objawach lewe powietrze czy gaznik?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2019 22:38:23 przez krzysiekli.)
11-03-2019 22:11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
A bez gaźnika normalnie chodzi? Nalej trochę benzyny do cylindra i przysłaniaj dolot spróbuj odpalić po gazować, i zobacz co się dzieje.
11-03-2019 22:48:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiekli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Bez gaznika go nie probowalem odpalac. Wczesniej jak przyslanialem dolot to wydawalo sie ze jest troche lepiej. Ale moze to byl zbieg okolicznosci, dlatego tez wymienilem simmer
11-03-2019 23:17:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: S-38 Ciezko pali, muli po dodaniu gazu.
Jak strzela z gaźnika i masz problemy z uruchomieniem silnika to jeszcze przychodzi mi na myśl, że mieszanka może być za uboga. Musiałbyś podnieś iglicę o jeden rowek w górę. Jak zatykałeś ręką filtr powietrza i nadal chodził to oznacza, że łapie lewe powietrze przy połączeniu gaźnik-cylinder.
Tutaj masz dobrze wytłumaczoną obsługę i regulacje gaźnika.
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=21342

Przy okazji mam podobnie do ciebie z tą różnicą, że dławi się i obroty ponownie rosną tylko na drugim biegu. Świecę miałem czarną (ale miałem za dużo oleju, naprawiłem). Ponad to miałem zanieczyszczoną dyszę wolnych obrotów jakimś osadem. Musiałem przeczyścić drutem. Teraz kupiłem nowe dysze i gaźnik zamoczyłem w specyfiku do mycia gaźników. No nic zobaczymy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2019 19:13:20 przez Wojciszek.)
13-03-2019 19:04:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 379
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 301

Reklama