Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji kolejnego zamówienia hurtowego, zrobiłem z małym zapasem, kilka sztuk więcej ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Po dotoczeniu pod właściwy wymiar dolny, sztyca gotowa do wspawania.
Są na sprzedaż razem z nakrętką radełko-wą (widoczną na zdjęciach), ze względu, aby pasowała (z moich obserwacji wynika, że były co najmniej 2 rozmiary, zarówno gwintu sztycy, jak i samych nakrętek).
Zapraszam na PW
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
07-03-2019 12:29:58 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
przemekm (04-11-2019), Szatek (03-07-2019)
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,747
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jurku, ja mam kilka pytań bądź uwag ![:F :F](images/zab.gif) jak wiemy robisz to z nierdzewki, czy wykonana np os wahacza pracuje prawidłowo tak jak nie wyciera się zbyt szybko?
Wykonałem os z A2 do charta po eksploatacji i około 1500km nosiła już ślady wytarcia zużycia. Czy ty taki element sprawdziłeś na dłuższym przebiegu?
Natomiast stał konstrukcyjna przystosowana do takich elementów jak S235 znakomicie się spisuje w wahaczu i taki przebieg nie odbija na niej jakiego kolwiek znaku
xyz
|
|
13-03-2019 12:35:53 |
|
1 osoba postawiła piwo stqc za ten post:1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
Szatek (03-13-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) mam na imię Józek
Co do Twojego pytania. Niestety nie sprawdzałem tego przy dużych przebiegach.
Wyszedłem z założenia, że stal A2 ma twardość 7,0 a stal konstrukcyjna St3 5,6
Nawet przy obróbce skrawania czuć różnicę ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Dodam tylko, że A2 lubi smar miedziany ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) może w tym tkwi szczegół
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-03-2019 13:25:16 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(13-03-2019 14:21:23)stqc napisał(a): Tak jozek pomyliłem się przepraszam nierdzewke przy niskich obrotach obrabiasz prawda? Natomiast konstrukcyjna przy wyższych, może w tym tkwi szczegół
Do obróbki A2 używam noży z węglikiem spiekanym wlutowanym. Używam też w kolorze żółtym, oznaczenie chyba M20, a także niebieskie P20 ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) ale aż tak to się na tym nie znam ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) nie jestem tokarzem. Wszystkie dostałem od znajomego, polskie.
Co do obrotów ... prawda, od obróbki zgrubnej mniejsze obroty, pod pasowanie wyższe, ale max 960.
Czy w tym tkwi szczegół??? nie wiem, tak mi poradzono i tak robię. Nigdy nie zbieram więcej niż 0,5 mm, więc ... daję radę
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-03-2019 23:21:47 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji, że przymierzam się do przerwy swojej działalności, a już tym bardziej sprzedaży większych ilości wyrobów, na portalach aukcyjnych, pora na wyjawienie rąbka tajemnicy prostych patentów, które możecie wykorzystać sami.
Dziś tuleje PCV amortyzatorów krytych.
Metodą prób i błędów i wielu rozmową z "fachowcami" ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) najlepszym materiałem na ten cel, okazał się POLIAMID PA6 wałek BORAMID, o wymiarze fi 35 mm.
Toczę z niego 3 tuleje o wymiarach 29x34x11 mm
Dość dobrze się go toczy i nie wymaga długich przerw na chłodzenie, tak jak np teflon.
Zachowuje wymiar, brak efektu beczki.
Zapytacie w tym momencie o wymiary, dlaczego takie???
Oryginale mają wymiary; 30 x 32,8 x 11 i 30 x 32,8 x 22 mm
Sprawa oparła się o sposób ich montażu. Na metalowej tulei amortyzatorów są karby ustalające miejsce pracy tych tulei, przez które należy przepchnąć tuleje PCV. No i chyba się domyślacie - pękały. Do tego musiały być osadzone ciasno, tak by nie przemieszczały się po niej.
Po rozmowach ... wniosek - właściwości termiczne - należny je montować metodą ciepło/zimno, stąd wymiar 29 mm. Temperatura wrzątku ok 100 st.C okazała się zbyt niska (temp. pracy 150), a przy temp 220 topiły się.
Metodą prób i błędów stanęło na ok 180 st.C ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Otrzymałem ją z opalarki z regulowaną temp do 440 st.C w czasie 7 do 10 sekund nagrzewania ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Potem to już masełko ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif) niemal same wchodzą, nie są stopione, jedynie do ich ustalenia używam metalową tuleję i ... rękawice ochronne.
Podczas ich osadzania, tuleje metalowe amortyzatorów, maja temp pokojową.
Zdjęcie z niezbędnikiem
Potem pozostawiamy na ok 30 min, do wyrównania temperatur.
Po tym zabiegu ... toczenie pod wymiar aluminiowych szklanek amortyzatorów - wymiar 29,8 mm czyli pasowanie - 0,2 mm Efekt pompki gwarantowany
Tu też mała podpowiedź ... zbieramy po 0,2 mm za każdym przejściem noża z obrotami 960 i posuwem. Otrzymamy gładką i równą powierzchnię, tuleje pcv nie zdąża się nagrzać i nie będą się obracały.
Dodatkowo ja każdy amortyzator wcześniej dobieram w pary i toczę indywidualnie do każdej szklanki.
Efekt 3 godz pracy
Przy okazji - takie zestawy do samodzielnego wspawania, tez "produkuję" ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Oczywiście z nierdzewki A2
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-03-2019 11:00:23 |
|
5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (03-14-2019), marcin1479 (03-14-2019), seler1500 (03-14-2019), Szatek (03-14-2019), tommy (03-15-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i niechcący rozpętałem burzę w szklance wody ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Zasypały mnie maile ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Niezbyt precyzyjnie to napisałem - ale na jakiś czas zaprzestanę z działalnością hurtową; sprzedażą na olx i allegro.
Usługi będę przyjmował i wykonywał tylko przez Nasze forum ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Powód banalny - czas i moce przerobowe, mnie przerastają
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-03-2019 16:53:19 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-14-2019), tommy (03-15-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regener ektacja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Skoro minął weekend, to pora na kolejną relację z prac.
Pierwsze na stół poszły amortyzatory do T-1. Miałem już takich nie robić, no ale ...
Wszystko wg oryginału - sprężyny nowy chrom, tuleje wewnętrzne nowy ocynk, dolne tuleje malowane wg wzornika; baza + klar. Przy okazji, na ten sam kolor została pomalowana osłona łańcucha.
Przygotowane i gotowe części do składania; również zastosowałem nakrętki samohamowne - dzięki nim możemy tak ścisnąć tłoczki gumowe, że pracują w tulei prowadzącej jak pompka ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) tu użyłem smar łożyskowy. Sprężyny i wszystkie tuleje smarowane smarem białym.
Mój przyrząd umożliwiający złożenie, a wcześniej rozebranie amortyzatorów.
No i efekt końcowy
Ostatnie zdjęcie to efekt ostatnich prac
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
18-03-2019 11:03:57 |
|
4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-18-2019), Mario83 (03-18-2019), seler1500 (03-18-2019), Szatek (03-18-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
19-03-2019 12:27:20 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (03-19-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
25-03-2019 13:52:28 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-25-2019), seler1500 (03-25-2019), Szatek (03-25-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
01-04-2019 10:21:02 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (04-01-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2019 09:06:21 przez joozek.)
|
|
11-04-2019 09:05:35 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (04-11-2019), Szatek (04-11-2019), tommy (04-11-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|