Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chart - brak wysokich obrotów
Autor Wiadomość
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Chart - brak wysokich obrotów
Hej,

Chart odpala, ładnie wkręca się do połowy, albo nieco mniej, obrotów.
Dosłownie brzmi to jak odcina łututututu :-)
Siłe ma jechać do momentu 'odciny'.

Poprzedni właściciel miał problemy z motocyklem i ostatecznie nie odpalał. Co zrobiłem/zrobił poprzednik:
1. Ustawiłem zapłon 2,5mm (w instrukcji raz jest 2mm a raz 2,5mm). Poprzednik przykręcił koło magnesowe bez klina, albo już go nie dawał jak się poddał. Ja lekko zeszlifowałem klin od komara i jest git.
2. Moduł jest nowy (poprzednik), taki z allegro z samym napisem GL133 i symbolem wtyczki. Brak widocznego uszkodzenia.
3. Dostałem też drugi iskrownik i koło magnesowe (na razie zostawiłem to co było).
4. Nowa świeca denso - odpowiednik iskry100.
5. Wygląda na to, że została wymieniona CWN. I tu mam zagwozdke czy na dobrą. W necie brak info o cewce typu 4214.7.000.7 a co jest na schemacie.
Ta zamontowana w charcie to 8351.1/2. W wielu miejscach (np elektroda) jest napisane, że do elektronika ma być 8351.1/13 (mniejsza) a ta z końcówką 1/2 to platynki. No i jeszcze 51 - 6V, 52 - 12V.

Czy zła cewka może dawać taki efekt jak napisałem Huh

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
04-03-2019 00:14:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Na złej cewce generalnie elektronik działa, ale może nie wyrabiać na wyższych obrotach. A cewkę załóż z chinola, kosztuje 10 zł, jest wieczna i jakość iskry się poprawia. Czasem są tylko problemy z fajkami ale zawsze możesz założyć swoją lub w zapasie wozić.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-03-2019 01:01:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Impulsator lub moduł. Pytanie na jaki moduł zmieniłeś? Nowy Telpod, Chińczyk czy stary Telpod? Nowy jest najlepszy i ma biały numer na jednym z boków.
Cewka to jeden pies tak prawdę mówiąc, miałem różne cewki w Charcie i każda dobrze działała. Dobre są te butelkowe od Simsona ale także i te od skutera, jak kolega wyżej napisał.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
04-03-2019 03:15:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Taka zwykła cewka 2T/4T? Nie ma znaczenia, że instalacja 6V?
Moduł obstawiam, że chińczyk:

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 10:14:57 przez dayan.)
04-03-2019 10:00:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Kolego to nie jest 6v a dobre ponad 100v. Cewkę zmień na taka od chińskiego CDI bo w charcie jest podobny zapłon i należy aby pracował na takiej właśnie cewce. Zmierz rezystancje cewki Zasilająci i inpulsatora i napisz jakiś masz efekty

xyz
04-03-2019 10:49:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Chodzi mi o to, że cewki są oznaczone 6V, 12V. Zakładam, że chodzi o to jaka jest instalacja motocykla.

A przy okazji, mam CDI w WSK, moge pożyczyć na próbe cewke z niej?

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 11:51:57 przez dayan.)
04-03-2019 11:51:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Tak, podejdzie od każdego moto z zapłonem AC-CDI.

Jak już kolega stqc pisał, cewka zapłonowa w układzie AC-CDI nie ma nic wspólnego z resztą instalacji, można zamieniać cewki "12V" i "6V", bo po prostu niczym się nie różnią. Oczywiście muszą to być cewki pod CDI, cewki platyniarzy się różnią.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 12:28:33 przez seler1500.)
04-03-2019 12:25:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Ja dziś przechodziłem taki problem. Strzelał prychał powyżej jakichś obrotów.
Jeżeli nie masz jakieś wadliwej świecy (NGK możesz odrazu wyrzucić mimo że nowa)
To rozbierz zapłon, poluzuj śrubkę impulsatora i dociśnij go maksymalnie do rdzenia głównego. Musi być jak najdalej od magnesów koła.

Jak chcesz sprawdź sobie na oscyloskopie.

Tu masz przykład. Mam zapłon z 2-ma impulsatorami naprzeciw siebie. Jeden jest za blisko.


Tu po dociśnięciu obu.
Szczelina na oko koło 2mm lub więcej


Opisałem swój przypadek, ręki sobie nie dam obciąć że u ciebie jest to samo.
Aha, no i cewka raczej nie ma wpływu na takie rzeczy. Czy to 6v czy 12 powinna działać.


"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 14:20:34 przez gabriel0.)
04-03-2019 14:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Mi osobiście częściej pomagało przybliżenie impulsatora niż jego oddalenie.
Moduł masz chiński, kup na JM albo bezpośrednio od Telpodu nowy. Moim zdaniem są to jedyne warte uwagi moduły.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
04-03-2019 23:41:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Więc tak:
Iskrownik I:
Cewka zasilająca: 625 Om
Impulsator: 27 Om

Iskrownik II (ten siedzi w charcie):
Cewka zasilająca: 734 Om
Impulsator: 25 Om

Wygląda na to, że walnięty jest moduł. Miernik ani drgnie przy pomiarze między wyłącznikiem a masą, gdzie można oczekiwać wyniku 330 Om:


Moduł zamówie z telpola, nawet tańszy niż te chińskie.

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
05-03-2019 00:06:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Z tego co mi się wydaje to właśnie ten opornik R2 ma za zadanie zmniejszać sygnał z impulsatora. Jeżeli on nie żyje, to sygnał pojawia się większy i przypadek jest podobny co do mojego. Czyli błędny odczyt.


"Ten komar za pomału się porusza"
05-03-2019 10:47:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Spróbuj dołożyć ten rezystor zanim kupisz nowy moduł.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
05-03-2019 10:55:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Nowy moduł już opłacony. W sumie to wybrałem ten z OLX 'poprawiony'.
Z ciekawości sprawdziłem na alle i koszt części to mniej niż 20zł aby zrobić swój moduł. A jak ktoś ma wiedze to i może poprawić to czy tamto. Może jak znajde dobry poprawiony schemat to sam sobie zlutuje moduł.

Dostane graty to przeczyszczę porządnie mase i kostki. Nie ma bata, bedzie musiało to zagrać.

Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
05-03-2019 12:32:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Moduł ze schematu, który zamieściłeś jest dobry.

Jeśli chcesz mam gotowe płytki drukowane pod moduł ze schematu.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2019 13:21:03 przez seler1500.)
05-03-2019 13:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Koszt elementów to 10zl MAX. Kolega seler mógł ci to wykonać

xyz
05-03-2019 13:21:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249

Reklama