Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #331
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia

Lagi 33 mm z pitbike 110/125, długość całkowita 670 mm.
Jakby ktoś kiedyś miał problem z takimi lagami:
Uszczelniacze 33x45x10.5, olej 10W - około 177 cm3 na lagę (6 fl. oz.).
Lagi jakie są, każdy widzi Big Grin nic specjalnego, chrom jako taki, trochę odprysków, półki niestety nienajlepsze, ktoś chyba wybijał lagi młotkiem Confused Ale to nic, wyrówna się ładnie papierami 60 do 1200. Doły lag raczej proszek, ale niewykluczone, że machnę je tak jak ramę w niebieski RAL 5015.
Lagi wyrwałem za 70 zł, nawet oś z dystansami dostałem i prawie nieosiągalną nakrętkę główki ramy.



Znalazłem tarczę hamulcową:
Suzuki AN125
Rozstaw śrub 54 mm
Średnica wewnętrzna 38 mm
Średnica zewnętrzna 180 mm
Grubość 4 mm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2019 13:37:11 przez seler1500.)
25-01-2019 00:47:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #332
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia

Trochę czasu i weny się znalazło. Przednie koło zdystansowane, konstrukcja przedniego hamulca już przemyślana i rozplanowana. Jutro zajmę się tyłem a konkretnie to dystansowaniem koła, ustawianiem go w jednej linii z przednim oraz ustawieniem zębatek w jednej linii.
Główka ramy ścięta kątówką i wyrównana papierem ściernym na szkle do poziomicy, myślę, że będzie ok. Muszę kupić cały zestaw łożyska główki ramy (obecne jest już zużyte) i przy okazji skrócić miski od strony bieżni (są za wysokie i miska haczy o bieżnię wewnętrzną).

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
08-02-2019 22:32:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #333
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Zmieniałeś kąt główki ramy ?
08-02-2019 22:58:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #334
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nie ruszałem tego, po prostu tył jest ciut za nisko jeszcze.
Na zdjęciu amortyzator 320 mm + przedłużka 32 mm, z przedłużką 45 mm jest lepiej. Czyli amortyzator 365 mm - z Simsona Enduro.

Ewentualnie mogę niżej skręcić półki lag, czyli przód zejdzie niżej. Jaro5 ma tak w swojej motorynce.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2019 23:02:36 przez seler1500.)
08-02-2019 23:00:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #335
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Trochę to nie naturalnie wygląda, mowa o tylnym wahaczu. Jest i za krótki i za wysoko w ramie. Ja bym wyciął tuleję wahacza tylnego w ramie i opuścił ok 5, może i 6 cm. Proponuję tą tuleję zrobić z wałka 24, 25 mm oczywiście A2 i otworem wewnętrznym 12,2 pod oś fi 12 mm, też z A2.
Nie myślałeś by tylny wahacz dać od Kadeta??? Przód powinien pasować bez większych przeróbek, do wspomnianej tulei ramy.
Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce, a co dopiero w tej ... BESTII Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
08-02-2019 23:11:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lubiestaremoto Offline
Tańczący z dwusuwami
*


Liczba postów: 89
Imię: Greg
Skąd: Ostrów Wlk
Pojazd: Inny
Post: #336
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Na twoim miejscu dla pewności w główkę ramy wstawił druga rurkę. Przy takich obciazeniach możesz być zaskoczony podczas wypadania w dziurę...

Kupie przyczepkę PAV
Kupie ślimak prędkościomierza i kranik z epoki do Ogara 200
www.Greg92.PL
08-02-2019 23:23:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #337
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a):  Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce, a co dopiero w tej ... BESTII Big Grin
Nie ma takiej potrzeby, jak spojrzeć na mocowania silnika - silnik robi tu za wzmocnienie ramy. Ale w sumie dlaczego nie, coś tam mogę wstawić, blachy mi jeszcze sporo zostało.

(08-02-2019 23:23:50)Lubiestaremoto napisał(a):  Na twoim miejscu dla pewności w główkę ramy wstawił druga rurkę. Przy takich obciążeniach możesz być zaskoczony podczas wypadania w dziurę...
Oczywiście główka ramy będzie wzmocniona, rurka wewnątrz między miskami będzie dobrym pomysłem. Nic więcej nie jestem w stanie zrobić ze względu na to, że sama główka jest dość krótka.

(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a):  Trochę to nie naturalnie wygląda, mowa o tylnym wahaczu. Jest i za krótki i za wysoko w ramie. Ja bym wyciął tuleję wahacza tylnego w ramie i opuścił ok 5, może i 6 cm. Proponuję tą tuleję zrobić z wałka 24, 25 mm oczywiście A2 i otworem wewnętrznym 12,2 pod oś fi 12 mm, też z A2.
Nie myślałeś by tylny wahacz dać od Kadeta??? Przód powinien pasować bez większych przeróbek, do wspomnianej tulei ramy.
Wahacz mam już nawet uspawany (prototyp :F), jest dłuższy. Wykonany z profilu zamkniętego 40x27x3. Tak właśnie myślałem nad opuszczeniem mocowania wahacza niżej, tylko problem będzie z wykonaniem tego prosto i bez uszczerbku na geometrii ramy. Trochę mi szkoda już wykonanych tulejek dystansowych pod łożysko, ale z dłuższymi amortyzatorami faktycznie nie wygląda to najlepiej i obniżenie mocowania będzie dobrym pomysłem. Reszta na pw Big Grin

Swoją drogą kol. jaro5 w swojej ramie nie zmieniał zbyt wiele (nieco wzmocniona, zawieszenie pitbike i tyle), a w motorynce siedzi prawdziwy potwór - 85/6/2/2M z dyfuzorem. 154FMH (poj. 110 cm3) wcale nie ma tak dużej mocy jak ten rezonator - osiąga ledwo 6.5 - 7 KM na kole, w dodatku ma "płaską" charakterystykę, moc rozwija prawie liniowo, bez nagłych skoków (jak w przypadku wysilonego dwusuwa).

(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a):  Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce

Moja rama ma to już za sobą, pękło jeszcze na seryjnym silniku. Przy okazji spawania zostało dospawane wzmocnienie.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2019 23:44:11 przez seler1500.)
08-02-2019 23:27:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #338
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(03-12-2018 01:21:04)DumDum napisał(a):  Na małej Hondzie nie wygląda to źle, a gabaryty podobne.

Z ciekawości co to za motomobil ?

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
09-02-2019 14:14:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #339
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Modzona Honda Monkey.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
09-02-2019 19:38:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #340
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(09-02-2019 14:14:06)NoSeLatamTrochu napisał(a):  Z ciekawości co to za motomobil ?

Honda MSX (Grom)
10-02-2019 17:26:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo DumDum za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #341
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
O faktycznie. Zbiornik mnie zmylił.



A w temacie swapa, jutro skoczę do hurtowni po profile zamknięte, ceowniki i rury i powzmacniam jeszcze ramę.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2019 17:49:37 przez seler1500.)
10-02-2019 17:46:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #342
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(10-02-2019 17:26:28)DumDum napisał(a):  Honda MSX (Grom)

Dzięki łap piwo. Co do swapa to ja bym tu trzasnął jakąś bajere haha i czemu rozrusznik wyrzuciłeś ?

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
10-02-2019 20:34:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #343
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(10-02-2019 20:34:21)NoSeLatamTrochu napisał(a):  czemu rozrusznik wyrzuciłeś ?
Lżejsze magneto Wink
Magneto w wersji z bendiksem waży coś koło 1400 - 1600 g, w wersji odchudzonej waży około 700 - 800 g. Inna sprawa - brak miejsca na sensownej pojemności akumulator, przy 110 cm3 jest już czym kręcić więc i akumulator musiałby być większy, przynajmniej 7 Ah i prąd rozruchowy ze 100 A. Taki akus już sporo miejsca zajmuje. Co prawda z ładowaniem nie ma problemu bo i tak zakładam regulator, ale nie ma gdzie umiejscowić akumulatora. A ostatnia sprawa to miejsce na rozrusznik i wygląd, górny rozrusznik wymaga zastosowania innego króćca gaźnika (gaźnik pod kątem w górę), na co nie ma miejsca. Więc musiałbym odwrócić gaźnik, co spowodowałoby problemy z filtrem powietrza (brak miejsca) i ciśnieniem w dolocie. Dolny rozrusznik ogranicza prześwit, więc też go z góry skreśliłem, poza tym jakoś niespecjalnie potrzebuję rozrusznika w silniku, który odpala z pierwszego kopa.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
10-02-2019 21:14:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #344
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
4ah wystarczają na rozruch tego silnika Wink

xyz
10-02-2019 21:20:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #345
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
no rzeczywiście róznica spora, więc sorry

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
10-02-2019 21:31:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 102
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 465
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 252
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 355
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19231
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 830
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 299

Reklama