Zaistniało podejrzenie włożenia wału z S38 do 023. Te silniki mają cylindry pod innymi kątami i w związku z tym, gdy nastąpi taka pomyłka, prawidłowe ustawienie zapłonu jest niemożliwe. Zauważ, że magneta jak i zapłony są uniwersalne, pasują do obu silników, a więc musi być coś, co będzie rekompensować zmianę kąta ustawienia cylindra.
Żeby nie wymieniać wału można dorobić drugi rowek w magnecie, ale testowo wystarczy założyć je bez klina. Niestety za chiny nie pamiętam o ile stopni w którą stronę, musiałbym mieć oba w ręku.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2019 22:49:33 przez Dawdzio.)
17-01-2019 22:46:12
3 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post. Jorginsson (01-17-2019), Kosa8312 (01-17-2019), rafi555 (01-17-2019)
Reklama
Kosa8312
Nowy
Liczba postów: 6 Imię: Piotr Skąd: Olsztyn Pojazd: Romet Ogar 205
Próbowałem bez klina ale ciężko dokrecic zeby sie nie przesunelo względem siebie wał i magneto. Jutro spróbuję tak to zmontowac i zaznaczyć miejsce na klin na magneto. No i chyba skocze do tokarza z kołem żeby zrobił nacięcie na klin bo sam siebie nie zmuszę żeby znowu silnik rozkładać.
17-01-2019 22:49:36
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,623 Imię: Dawid Skąd: Chojnów (DLE) Pojazd: Inny Romet
Spokojnie, powoli. Najpierw upewnij się, że masz założony zły wał. Skąd ten pomysł?
Na forum kiedyś padła taka informacja:
(29-10-2014 19:13:43)Matinek napisał(a): Wały róznią się miejscem na klin. Od s38 wał ma klin na godzine 13:30 a od 023 ma 15:10.
Nie potwierdzam, nie zaprzeczam, ale jest to jakaś podpowiedź. Najprawdopodobniej godziny były podawane przy korbowodzie wskazującym dwunastą, a więc w GMP (tylko tarczę zegara trzeba odpowiednio przekręcić, żeby dopasować ją do "wskazówki", czyli korbowodu).
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2019 23:02:07 przez Dawdzio.)
17-01-2019 23:01:41
Jorginsson
OBR filia w Szczecinie
Liczba postów: 585 Imię: Jerry Skąd: Szczecin (ZS) Pojazd: Romet 50-TS-1
(17-01-2019 22:46:12)Dawdzio napisał(a): Zaistniało podejrzenie włożenia wału z S38 do 023. Te silniki mają cylindry pod innymi kątami i w związku z tym, gdy nastąpi taka pomyłka, prawidłowe ustawienie zapłonu jest niemożliwe. Zauważ, że magneta jak i zapłony są uniwersalne, pasują do obu silników, a więc musi być coś, co będzie rekompensować zmianę kąta ustawienia cylindra.
Żeby nie wymieniać wału można dorobić drugi rowek w magnecie, ale testowo wystarczy założyć je bez klina. Niestety za chiny nie pamiętam o ile stopni w którą stronę, musiałbym mieć oba w ręku.
Bardzo fajnie wytłumaczone
Z chęcią chłonę wiedzę i wszelki "rozterki" dezametowskie, bo do tej pory miałem do czynienia tylko z silnikami 223 i pokrewnymi.
Ale to dwie różne linie silników, my bardziej patrzeliśmy się na Niemiaszków, Czesi dużo czerpali z Włochów. Tak przynajmniej ja to widzę, a meritum jest takie, że dezamet jest dla mnie dużo bardziej fascynujący, ze swoimi niuansami.
17-01-2019 23:15:02
Wodnik
El Dezametto Mecánico
Liczba postów: 354 Imię: Szymon Skąd: Kleczew (PKN) Pojazd: Romet 2375
Tak jak mówisz najpierw sprawdzę wał. Mam jeszcze kilka sztuk więc porownam. Pomysł wpadł mi do glowy przez przypadek. Walczyłem dziś z zapłonem i jakbym iskrownikiem nie kręcił wiele się nie zmieniało. Trochę wypadlem z obrotu w takich sprzetach bo ostatniego rometa robiłem około 20 lat temu ale nie dawało mi to spokoju. I pomyślałem właśnie ze coś mi gra wzgledem ustawienia magneto wał. Koło podmienilem i to samo więc zostaje wał. Ale tak jak mówię upewnie się jutro i dam znać co i jak.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2019 23:23:55 przez Kosa8312.)
17-01-2019 23:21:53
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014 Imię: Michał Skąd: Różyna Pojazd: Romet Chart
(17-01-2019 23:19:44)Wodnik napisał(a): Jak zdejmiesz głowice to sprawdź czy w dolnym martwym punkcie otwierają się całkowicie kanały płuczące i wydechowy.
Teraz mówisz o skoku tłoka. Nie ma to nic wspólnego z klinem. Dmp zawsze będzie Dmp. Najrozsądniejszą opcją jest założenie magneta bez klina w poprawnym miejscu, tak jak napisał Dawidzio.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210 Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat! 027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
17-01-2019 23:24:22
Kosa8312
Nowy
Liczba postów: 6 Imię: Piotr Skąd: Olsztyn Pojazd: Romet Ogar 205
(17-01-2019 23:19:44)Wodnik napisał(a): Jak zdejmiesz głowice to sprawdź czy w dolnym martwym punkcie otwierają się całkowicie kanały płuczące i wydechowy.
Dzięki sprawdzę przy okazji i to.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2019 23:26:41 przez Kosa8312.)
Tak nie chce zapeszać ale w shl miałem przypadek, że obróciło mi czop na wale i też nie szło ustawić zapłonu. W romecie o tym nie słyszałem ale warto to sprawdzić.
17-01-2019 23:28:43
Paweł123
Kopruchowiec
Liczba postów: 149 Imię: Paweł Skąd: Bąków Pojazd: Romet Komar
Temat chyba rozwiązany. Wał był jednak z 023 ale miejsce na klin delikatnie przesunięte .Przynajmniej tak mi sie wydaje o jakieś 2 mm. Udało mi sie poszerzyć otwory w iskrowniku i poprawnie wyregulowac zapłon. Nadal nie jest to demon mocy ale cóż. Ważne ze kola się kręcą. W kwestii mocy nie pomagal tez delikatnie przytkany wydech.Mam jeszcze pare lat na usprawnienie go aż mój syn do niego dorosnie,a teraz wracam do WSK-i bo sezon niedługo a jeszcze lakier i skladanie. Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2019 20:53:31 przez Kosa8312.)
18-01-2019 20:51:59
elmer
Uczeń
Liczba postów: 169 Imię: Tomasz Skąd: Dabrowa Gornicza Pojazd: Romet Ogar 205
(01-11-2018 21:32:13)borekk17 napisał(a): regulacja zapłonu nic nie daje czy go ustawię na 3mm przed GMP czy na max prawo lub lewo silnik identycznie działa pali na 1-2 ząbki wkręca się tak samo nie kicha w gaźnik ani nie strzela z wydechu
U mnie dokładnie tak samo, brak reakcji na wyprzedzanie i opóźnianie zapłonu.
Zauważyłem też iskrę na platynkach, będę również szukać przebić.
Dziś kupię nowe platynki i kondensator, wymienię.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.