| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 10-01-2019 04:22:12 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		ananas (01-10-2019), bartosz1907 (01-10-2019)
	 | 
 
 
	
		
		Gomulsky 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 129 
Imię: Kuba 
Skąd: Dąbrowa Tarn. 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				 (10-01-2019 02:06:59)Simpepsi97 napisał(a):  Nie chcę się kłócić bo każdy robi jak chce ale olej 10w jest zbyt rzadki do tego typu sprzęta, musiał by być co najmniej 15w , co z tego że są mniejsze opory(jeśli to rzeczywiście prawda  ) ale po rozgrzaniu to woda , słabe smarowanie do tego będzie wyciekał wszędzie i mogą być problemy ze sprzęgłem. 
Ludki, czy wy rozumiecie co to jest klasyfikacja lepkościowa SAE? Ona nie mówi o tym, czy olej jest "rzadki" czy "gęsty", tylko opisuje wpływ temperatury na zmianę parametrów oleju. A właściwiej to określa minimalne parametry, przy określonej temperaturze jakie olej musi spełniać, aby załapać się do danej klasy lepkościowej.  
W temperaturze roboczej właściwie wszystkie oleje mają podobną gęstość, natomiast ich lepkość (a więc zdolność do tworzenia filmu olejowego) może być diametralnie różna. W dodatku są też klasy jakościowe, jak się zaleje olej o niższej klasie jakościowej niż powinna być*, to nie można się dziwić, że jakiś podzespół zużyła się szybciej niż powinien.
 
Swoją drogą, ja w Charcie mam zalany olej przekładniowy 75W90 GL4. Negatywnych skutków nie odnotowałem.
 
* - nie dotyczy silników Dezamet, obecnie każdy dostępny na rynku olej przekładniowy jest lepszy niż zalecany przez producenta.
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2019 00:39:24 przez Gomulsky.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2019 00:26:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post:1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post. 
		Szatek (01-11-2019)
	 | 
 
 
	
		
		Simpepsi97 
 
 
		
			Użytkownik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 162 
Imię: Dominik 
Skąd: Inowrocław  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2019 00:41:41 przez Simpepsi97.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2019 00:37:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Zapomniałem dodać, że naklejki na zbiorniku są oczywiście ponownie pokryte lakierem bezbarwnym. 
W międzyczasie, udało mi się coś zrobić - niestety nie za dużo    Pompka powietrza przed:
  
I po złożeniu:
  
Mojej uwadze umknęła jedna malutka uszczelka wężyka od strony wentyla - trudno, zostaje ta co jest... Wnętrze pompki pokryte smarem sylikonowym z aplikatora. Oczywiście pompka działa   
Lusterko motoroweru przed:
  
Dodatkowo musiałem dokupić lustro o grubości 2 mm, którego szklarz nie miał:
  
I po docięciu szkła przez szklarza i założeniu kedry przeze mnie (pomógł wrzątek):
  
Jedna nakrętka jednak nie zmieściła się na pręcie - nie jest i tak konieczna.
 
Kupiłem sobie jeszcze takie coś (sam czujnik już mam):  https://allegro.pl/statyw-magnetyczny-do...78880.html
Kto zgadnie do czego mi posłuży?  skinder nie pisz   
No i na razie niestety tylko tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-01-2019 17:36:20 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |