Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Owalizowanie tłoka
Autor Wiadomość
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 337
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Owalizowanie tłoka
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam.

Jak wiadomo każdy prawidło wykonany tłok jest owalny. Nie jest walcem, średnica w miejscu gniazda sworznia jest mniejsza. Spowodowane jest to tym że w miejscu gdzie jest montowany sworzeń jest więcej materiału i co za tym idzie rozszerza się bardziej w tym miejscu niż tam gdzie jest cienka ścianka. Na dodatek tłoki są stożkowe w górnej części zwężone (denko tłoka). Również spowodowane jest to tym że mamy pełny materiał w tym miejscu i bardziej się rozszerza.

Każdy tłok współczesnej produkcji do Rometa nie posiada właśnie tego owalu jaki powinien być jest tylko stożek a może na szczęście chociaż to. Także gość do którego dostarczyłem cylinder do szlifu powiedział że postara się załatwić ori ZMD. Ale jak nie dostanie to trzeba będzie pakować jakiś współczesny zamiennik. Zaproponował moto impex.

Ktoś może ma doświadczenia jakieś z tą firmą?

I pytanie podstawowe czy ktoś myślał kiedyś o takim zabiegu, czy może wykonywał?

W sieci są informacje że można zrobić papierem ściernym przymocowanym do deski i usprawnić w ten sposób tłok nadając mu owal.
Tylko mam wątpliwości co do tej metody a mianowicie nad precyzją tego zabiegu i tym żeby nie wyszło gorzej jak jest.

Bo w końcu na tych nowych tłokach jakoś silniki chodzą są przypadki że się przycierają ale mimo wszystko słaby argument dla paprackiego zabiegu owalizacji.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
10-12-2018 01:08:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 107
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 35
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 127
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 124
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1420
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 606
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12776
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32658
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15514
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 157
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 540
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1242
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 96

Reklama