Teraz już piszesz z sensem 1971 rok
2350 z tego roku oparto na ramie 2330 z tego roku, czyli;
1. rama praktycznie jest ta sama, czyli mocowania pompki podcięte tylko w stronę jej montażu, uchwyt tłumika z rurki, ogranicznik stojaka centralnego jak w Romet-ach (bardziej trójkątny od dołu). Tuleja metalowa ramy do montażu tylnego wahacza fi wewnętrzne 20 mm, zewnętrzne 23 mm. Zastosowano tam 2 tulejki pcv i jedną długą metalową. Rutka pod-siodłowa już krótka, nie jak w 2330, choć spotkałem się też z długą w tym roczniku. Mocowanie zbiornika na jedną, przelotową śrubę M6. Sam zbiornik w tym miejscu był nieco inny, jego blaszki były od dołu bardziej zaokrąglone. Oczywiście sam bak na korek nakręcany.
Blacha siedzenia - jeśli krotka rurka pod-siodłowa to blacha taka jak w późniejszych modelach, bez otworów na nity.
Bagażnik jak w 2330 z owalnymi otworami na ew paski
Tylny wahacz - skrzyżowanie 2350 z 2330 - czyli przednia część na spłaszczeniach - bez dodatkowych tulei pcv+metal, a tył jak w 2330 - 2 niższe niż w Ogarach blaszki i spawane na zewnątrz.
Przedni widelec - jak 2350 z późniejszych roczników, czyli z blaszkami do mocowania skorupy lampy i bez otworków fi 3, do zestawu bateryjnego.
Lampa tył - jak w modelach ROMET, ale z logo POLMOT
Przednia lampa - skorupa PCV pod mały licznik, i przetłoczenie na montowanie "sitka" klaksonu - którego w tym modelu już nie było - nie montowano brzęczka, a tylko dzwonek rowerowy metalowy duży na dźwigni logo ZZR.
Stojak centralny - z kątownika jak w późniejszych modelach.
Osłona łańcucha od strony koła bez rantu - płaska sama blacha.
Schowki PCV typowe, osłony gaźnika też.
Pokrowiec siedzenia płaski, bez żadnej kedry, bez przeszyć i nitów, bez napisu ROMET. Manetki i cybanty kierownicy z logo ZZR
Podnóżki kierowcy z zależności od użytego pedału tylnego hamulca. Ja 2 krotnie spotkałem się z chromowaną rurką jak 2361, na cybancie jest dodatkowa oś rurki, z sama stopką bardziej trójkątną, a nie prostokątna jak w T-1.
No i samo malowanie - tego modelu w latach 71 i 72 nie malowano na wiśniowo/czarny. Na pewno były jasno niebieskie - blady pastelowy kolor, no i ten niebiesko-granatowy z palety FSO/FSM blue 410 (wg wzornika AutoColor) bardzo podobny jest RAL 5010. W tym malowaniu dodatki były czarne.
Aha - tabliczka mała z napisem ROMET (bez Predom Romet)
Rocznik nabijano w w polu 197_
To chyba tyle, to co teraz pamiętam, jak coś jeszcze to napisze.