Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Rama Romet Sport
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
Rama Romet Sport
Witam Wszystkich!
Pogoda na jeżdżenie raczej teraz średnia. Może to dobry czas na zajrzenie tutaj...?
Jakiś czas temu na Allegro trafiłem na licytację ramy. Zdjęcia i opis Sprzedającego wyglądały zachęcająco, no a na koniec udało się wygrać. Jak już dotarła, to okazało się, że jest z roku 1986 (tak by wynikało z numeru), prosta, wszystkie gwinty są O.K. a w tylnych hakach nie tylko, że są śrubki, to jeszcze mają sprężynki.
Próbowałem polerować lakier (naklejki miały być potem nowe - taki był pomysł), ale efekt był daleki od akceptowalnego - nawet przy wielkiej wyrozumiałości.... Nowy lakier wydaje się w tej sytuacji chyba najlepszym wyjściem.
|
|
25-11-2018 19:15:16 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Rama Romet Sport
Rama dostała nowy lakier i naklejki.
Jest polakierowana proszkowo. Mam świadomość, że dla wielu Osób takie postępowanie jest absolutnie nieakceptowalne. I ja rozumiem taki punkt widzenia.
Ale to nie jest pierwsza rama, którą zdecydowałem się zrobić "w proszku". Te, które tak zrobiłem, są (moim zdaniem) dokładnie takie jak chciałem - kolor zawsze wychodził taki, jak miał być, a jakości nic nie można zarzucić. Inna sprawa, że lakiernia ma swoją renomę.
W użytkowaniu sprawdza się to tak, że "po spotkaniu z asfaltem" (co się rowerom - i mnie też - parę razy zdarzyło) nie ma żadnych odprysków, a nawet zarysowań (znaczy się - na ramach, bo ze mną to bywało różnie...). Czy tak też by było przy tradycyjnym lakierowaniu "na mokro"? Nie mam pojęcia....
Kolor nie jest "z palety" Fabryki. Chociaż nie tak do końca, bo przecież były ramy lakierowane na biało, natomiast te miejsca, gdzie "schodzą się" rurki przy mufach, były niebieskie albo czerwone. Czy były jeszcze inne kolory - nie wiem? Jak dotąd udało mi się znaleźć zdjęcia tylko tych dwóch.
Teraz pora na to, co - jak dla mnie - najprzyjemniejsze, czyli składanie.
Nie mam nawet zamiaru odtwarzać oryginału. Zresztą najpierw musiałbym wiedzieć, co to znaczy "oryginał"... No bo np. czy zgodnie z rocznikiem ramy to przerzutka tylna ma być z Czechosłowacji, czy może z Rudy Śląskiej, a może trzeba zamontować "tornado"?.....
|
|
03-12-2018 21:05:24 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Rama Romet Sport
Jak przeczytałem to, co napisałeś i dodałem do tego moje podejście do tego modelu, to wychodzi, że "pojechaliśmy" po Romecie Sport.... i to ostro.
A przecież na pewno są i takie Osoby, które - z jakichś dla Nich ważnych powodów - ten model cenią sobie zdecydowanie bardziej! I - tak sobie myślę - że ich punkt widzenia jest może nawet ważniejszy, bo to co pozytywne jest chyba bardziej istotne.
Co to Twoich propozycji, co z nim zrobić.
Założenie czegoś nowszego to ciekawy pomysł. Od paru lat w miarę uważnie przyglądam się (na Allegro i OLX-ie) temu co inni chcą sprzedać. I pamiętam parę takich Sportów z nowszym osprzętem. Nawet z kołami na sporym stożku. Wygląda to interesująco, ale to raczej nie dla mnie. Może gdybym był młodszy?....
Założenie czegoś innego z epoki, to też rzecz do przemyślenia. Tak sobie pomyślałem, że ciekawe (i chyba dość trudne) mogłoby być założenie wszystkiego sygnowanego przez "XB3" czyli fabrykę z Charkowa.
Zaś a'propos shimano - to, o ile dobrze pamiętam, nonameuser1 jakiś czas temu zamontował taką grupę na ramę Huragana, bodaj czerwoną i wyszło super. No ale wszystko, co pokazał tu nonameuser1, wyszło mu lepiej niż bardzo dobrze!!!.....
Tyle, że ja niczego takiego pod ręką nie mam. Oczywiście mógłbym zacząć szukać, ale wtedy zacząłbym robić dokładnie odwrotnie, niż to wynika z Twojej rady - czyli abym się nie zasadzał... I tak też zrobię.
Tak czy inaczej - wielkie dzięki za podrzucenie tych propozycji. A ponieważ nie tylko ja to przeczytałem, może także ktoś inny z nich skorzysta. A jak już COŚ zbuduje, to może nawet się pochwali?
|
|
04-12-2018 18:22:58 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
06-12-2018 17:37:59 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Rama Romet Sport
Rower złożony. Składając te moje rowerki, zawsze staram się robić to tak, żeby bezproblemowo jeździły, a i w miarę wyglądały. W tej kolejności.
Jeździ tak, jak się spodziewałem. Oczywiście to i tamto trzeba będzie wyregulować, ale to drobiazgi. Opony mają 28 mm i na te obręcze węższe nie wejdą. Ale to żaden kłopot, w bo Jaguarze mam 25 mm ( tam weszłyby i 23 tylko skąd je wziąć? ) - to po co mi dwa rowery, które prawie tak samo by jeździły?...
Po złożeniu całość - póki co - wygląda tak:
Prawie wszystko, co zamontowałem na tę ramę, pochodzi z zapasów, które nagromadziły się przez lata. Np. przednie koło jest z rozbiórki Jaguara, na którego trafiłem kiedyś w jednym lombardzie. Większość części to Romet. Ale jest i trochę Czechosłowacji, Francji, Belgii, Włoch oraz Japonii. Wszystko (poza siodełkiem i częściami eksploatacyjnymi) jest "z epoki". Nie będę Was zanudzał dokładną specyfikacją, chyba, że ktoś byłby zainteresowany. Wydaje mi się, że wszystko, z czego złożony jest ten rowerek, pochodzi mniej więcej z tej samej "półki".
No i wychodzi chyba na to, że zrobiłem tak, jak radził nie_mientki - czyli się nie zasadzałem. Bo i w sumie nie było za bardzo po co.... Tak jak wspomniałem na początku - ten model, moim zdaniem, nie jest jakoś bardzo wyjątkowy.
Natomiast jak - tak na szybko - przypominam sobie to, co przeczytałem w różnych miejscach o Eroice, to myślę, że ten Romet (po zmianie siodełka, co i tak zrobię), miałby jakieś szanse, aby się tam zakwalifikować....
|
|
12-12-2018 17:17:11 |
|
1 osoba postawiła piwo jurek_1961 za ten post:1 osoba postawiła piwo jurek_1961 za ten post.
Rower Power (12-13-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|