Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Jaguar - kilka wątpliwości
|
Autor |
Wiadomość |
drajwer
Nowy
Liczba postów: 67
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
|
Romet Jaguar - kilka wątpliwości
Nabyłem ostatnio takiego oto Jaga. Będę chciał mu zrobić pełną renowację, ale pewnych rzeczy chciałbym się o nim dowiedzieć.
1. Nie potrafię rozkodować numeru na haku - jest tam 404076 albo 464076. O ile dobrze kojarzę, to rocznik nie był wybijany na końcu, ale może się mylę i 76 to właśnie rocznik? 64 nie może to być, bo to już Romet, nie ZZR. Pod suportem wybita jest literka 'A', jeśli cokolwiek to oznacza.
2. Mierzę te rurki i mierzę, i wychodzi mi 560-563mm od końca rury podsiodłowej do osi suportu. Ki czort? Co ja mam nakleić pod ramą? 550 czy 570? Czy rury mogą się różnić o centymetr od nominalnych długości? Jak wtedy ocenić, z jaką naklejką wyszedł w fabryki? Oryginalna naklejka jest tak świetnie zerwana, że zostały tylko 1 i 3 cyfra XD
3.Średnica wewnętrzna podsiodłowej ma 26,4mm. Do tego górne zakończenie rury jest zaokrąglone (wklęsłe), a zakończenie tylnych widłów płaskie (nie zaklepane jak w Huraganie). Czy to jednoznacznie wskazuje na Reynoldsy (albo przynajmniej jednego) czy mam jeszcze robić jakieś inne pomiary?
4. Niestety, kółka to stalowy szmelc do wywalenia. Będą szyteczki. Czy szytka 22mm nie będzie za wąska na ori obręcze alu ZZR-owskie? Na szytkach jeździłem w życiu 5 minut i nie mam pojęcia, czy np. nie będę uszkadzał obręczy, jak się okaże że są szersze od gum
Dodam, że osprzęt w momencie zakupu przeze mnie to przerzutki favority PWB, hamulce symetryczne chyba polskie i siodło japońskie Elina Super Pro, niestety potargane (ale może obszyję skórą, bo ładne i chyba coś rzadkie). Z tego co gdzieś czytałem, to oryginalnie z takim wychodziły czasem.
Z góry dzięki za pomoc.
P.S. Jeszcze kilka fotek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2018 17:42:39 przez drajwer.)
|
|
17-11-2018 17:36:54 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
18-11-2018 00:08:02 |
|
|
drajwer
Nowy
Liczba postów: 67
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Jaguar - kilka wątpliwości
|
|
18-11-2018 14:35:05 |
|
|
drajwer
Nowy
Liczba postów: 67
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Jaguar - kilka wątpliwości
Rower poszedł do malowania, miałem sporo wątpliwości odnośnie wyboru koloru, bo z palety RAL dosłownie nic nie pasowało do oryginalnego odcienia. Czuję, że będzie zaskoczenie przy odbiorze
Wszystko co zostanie ponownie wykorzystane zostało już poroskręcane i wyczyszczone. Aluminiowe części po kolei doprowadzam do porządku. Waham się jedynie, czy polerować je na lustro, czy zrobić w półmacie, które jak wiadomo, bliższe są oryginałowi niż taka 100procentowa polerka.
Kupiłem też w zasadzie wszystkie części, które pójdą do roweru jako nowe. Co do szytek i owijki dylematów nie było. Ten pojawił się przy wyborze siodła. Ostatecznie padło na klasycznego Rollsa w materiałowym wydaniu - ponoć trwalszy od wersji pokrytej skórą (choć nie chce mi się w to wierzyć), i nie ustępujący wygodą. Zobaczymy. Mam jeszcze nieco przetarty oryginał, więc może sam obiję go skórą i jak efekt będzie OK, to założę.
Kolejny apdejt jak wróci rama i będę miał poszczególne podzespoły gotowe do zmontowania. Szukam jeszcze kilka drobnych rzeczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2018 14:03:31 przez drajwer.)
|
|
01-12-2018 13:51:14 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|