Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
kgorka
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Krzysztof
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(07-11-2018 10:22:08)joozek napisał(a): (06-11-2018 23:28:17)kgorka napisał(a): A tą metalowa cienką tulejkę jak wyjąć?? Tą pomiędzy plastikowymi tulejkami?
Za pomocą długiego, ok 40 cm, pręta fi 6 mm, ściętego na końcu w kształt zęba.
Wkładasz go od strony półki górnej, przez otwór fi 8 mm, zaczepiasz tym zębem o rant tulejki metalowej i uderzając w pręt, jak w przecinak, wybijasz tulejkę. Nie rób tego tylko w 1 miejscu, a w 2, 3. Najważniejsze byś ją najpierw ruszył.
Dziekuje. Nigdzie w zestawach naprawczych nie widze tej tulejki, no chyba ze czyszcza i daja starą.
|
|
07-11-2018 21:27:13 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
..."Nigdzie w zestawach naprawczych nie widzę tej tulejki, no chyba ze czyszczą i dają starą".
To są tuleje w wykonaniu zawleczki - naciete wzdłużne.
Do czego służyły? nie wiem, pewnego rodzaju tłumik akustyczny.
Ze względu na to, że toczę tuleje pcv dłuższe, 38 mm, te tuleje metalowe skracam z obu stron po ok 15 mm, usuwam zadziory po wybiciu. Oczywiście, myje przed założeniem.
Tak, tych tulei nie ma w zestawach naprawczych. Ja, w sytuacji kiedy są mocno skorodowane, nie daje ich wcale.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018 10:46:33 przez joozek.)
|
|
08-11-2018 00:13:58 |
|
|
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
11-11-2018 01:26:31 |
|
1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
joozek (11-11-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Trochę zdjęć moich wyrobów i usług;
1. Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu ROMET - po kompleksowej reanimacji; wymiana wszystkich elementów ciernych, nowe sprężyny w pięknym chromie, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł. Na chwilę obecną dostępne 4 kpl.
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana.
2. Amortyzatory kryte KOMAR - po kompleksowej reanimacji. Na chwile obecną nie posiadam żadnych, a te ze zdjęcia wróciły dopiero z nowego ocynku. Jutro jadą do szkiełkowania - dostępne od przyszłego piątku. Wymienione wszystkie tuleje cierne, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł.
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana.
3. Zawieszenie wahaczy pchanych KOMAR - po kompleksowej reanimacji.
Nowy ocynk, nowe tuleje pcv i metal, nowy zestaw śrub A2. Oryginalne gumowe odboje, nowe smarowniczki M5. Taki zestaw tu na forum - 100 zł + kw 16 zł.
Dodatkowy koszt to;
a. sprężyny tego zawieszenia, nowy ocynk - 30 zł / kpl
b. "miseczki" sprężyn - 20 zł / kpl
Na chwilę obecną dostępne 3 kpl
4. Przykręcane podnóżki kierowcy, PONY MOTORYNKA - produkt własny, nowe, dorobione wg oryginału, sprawdzone, pasują idealnie. Zrobione ze stali St i ocynkowane - dodatkowa tulejka od strony stopki hamulca tylnego.
Koszt tu na forum - 70 zł + kw 16 zł.
Dostępny już tylko 1 kpl. Następne będą za 2 tygodnie.
5. Regeneracja przedniego zawieszenia ROMET (lagi). Usługa obejmuje; demontaż starego zestawu, mycie i szlifowanie rur widelca. Nowe, 4 tuleje pcv, ich osadzenie i rozwiercenie pod wymiar lag. Wszystko spasowane, przesmarowane i złożone - koszt 130 zł + kw zwrotny 25 zł. Czas realizacji 3 do 5 dni roboczych.
Dodatkowe koszty; nowe sprężyny (mam do dl 22 cm) - 40 zł / kpl, nowe osłony gumowe (mam każdy typ) - 40 zł / kpl. Ew koszt chromowania lag - 200 zł + 2 kw do galwanizera. Czas realizacji do 14 dni roboczych.
Lagi do chromowania przygotowuję ja.
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2018 11:52:36 przez joozek.)
|
|
14-11-2018 11:49:11 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (11-14-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-11-2018 14:46:21 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (11-14-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Przyszedł - czas spowalniacz nie przemyślane wcześniej zamówienia i zakupy, ograniczają front robót. No ale coś tam mogę pokazać; pasek bagażnika, koła i obie lampy. Trochę mało, a na Mikołaja obiecałem finisz
Zdjęcia trochę prześwietlone i nie widać szczegółów, np ocynkowanych z pasywacją oliwkową nypli szprych na żywo fajnie to wygląda.
Zapewne spytacie o wielki czarny karton, z napisem SZKŁO
No wiem, nie zapytacie
W końcu go otworzyłem - w środku PONY M2, ale bardziej z nazwy, niż z wyglądu. Do tego kilka ciekawostek, np przyspawane miseczki, bieżnie główki ramy
Kilka zdjęć zrobiłem przed i w trakcie naprawy.
Osobną przeprawą będą podnóżki kierowcy z przykręcanymi szpilkami, ale informacji o moim sposobie ich naprawy, znajdziecie w wątku - "Jak naprawić, by nie kupować nowego".
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2018 18:22:07 przez joozek.)
|
|
27-11-2018 18:03:34 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|