Dzień dobry Rometowcom,
Potrzebuję pomocy w identyfikacji oryginalnych i nieoryginalnych części w moim rowerze. Wiem, że to Rekord i, że z 1975-go roku. Moją wątpliwość budzi kierownica (o ile wiem powinien być stalowy baranek) ponieważ klamki są od baranka, miejsce zamontowania manetek (jeśli do baranka to bez sensy, ale do turystycznej czemu nie), Zamontowane oświetlenie (czy nie powinna być szara, trapezowa z przodu, tylna wygląda jakoś za nowocześnie i dynamo chyba też powinno być z metalowym mechanizmem włączającym), siodło ze skóry, błotniki wg. mslonik powinny być stalowe, chromowane, no i czy wolnobieg nie powinien być czterobiegowy. Reszta chyba się zgadza. Poproszę o informację i pytania.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018 17:56:17 przez Rower Power.)
Przednia lampa to Romet, ale znacznie bliżej lat '90. Tylna wygląda znajomo, ale poza tym nic o niej nie pamiętam, nie pisze na niej kto ją wyprodukował?
Klamki są od baranka, ale nie są one przypadkiem produkcji niemieckiej? Konkretnie podejrzewałbym firmę Altenburger, na nich także powinien znajdować się znak producenta.
Pisząc "metalowy mechanizm włączający" masz na myśli starszy typ dynama, na tzw. guzik? Bo technicznie rzecz biorąc nie było innych niż metalowe.
Kierownica rzeczywiście może budzić wątpliwości, bo chwyty są najstarszego typu. Nie jest to silny argument, je można zmienić bez większego problemu, ale zdecydowana większość na zdjęciach w internecie ma baranka, więc coś w tym musi być.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
09-11-2018 01:18:23
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post. Rower Power (11-10-2018)
Piotrek, jeśli chcesz go reanimować i przywracać do stanu fabrycznego to mam zalegające po moim Rekordzie:
- koła (wymieniłem na koła z aluminiową obręczą i na uczciwych piastach)
- kierownicę stalową, nie pamiętam czy z klamkami (wymieniłem na alu)
- siodło (wymieniłem na wygodne )
- błotniki (zdjąłem)
- światło przód i tył chyba też
- pedały w stanie słabym, łożyska do wymiany
Dzięki za podpowiedzi.
Kwestia jak ożywić Rekorda pozostaje otwarta (rower niezupełnie jest mój, ale mam go legalnie ). Jeśli odbudowa na stan fabryczny a tak bym chciał, to mam wiele pytań, które padną później. Ale po kolei.
Dawidzio - (Klamki są od baranka, ale nie są one przypadkiem produkcji niemieckiej? Konkretnie podejrzewałbym firmę Altenburger, na nich także powinien znajdować się znak producenta.) Na klamkach nie ma żadnych oznaczeń, ale myślę (zważywszy, że całkiem nie pasują do tej kierownicy to podejrzewam, że są oryginalne. Co do lampy tylnej, znalazłem na tylnym widelcu punkt po wkręcie masowym, więc mam odpowiedź. Dynamo, masz rację, chodziło mi o to na guzik.
Nie_mientki - Koła mam, błotniki mam aluminiowe i coś mi mówi, że to jednak oryginały, pedały mam, choć trochę im brak. Siodło, kierownica i lampa to temat, do którego z pewnością wrócimy. Dzięki za propozycję.
Pozostało pytanie o wolnobieg, no i upewnienie się, że w 1975 roku były montowane błotniki alu.
Kiedy nauczę się używać cytatów, moje posty staną się bardziej czytelne, jeśli pomogą dalsze zdjęcia to mówcie co "zdjąć".
(09-11-2018 14:27:59)nie_mientki napisał(a): Błotniki i u mnie aluminiowe, więc możliwe że są oryginalne.
Na to wygląda. No to pozostaje jeszcze wolnobieg. Czy mógł być 5-cio biegowy tak jak w Rekordzie 10.
Aha, i jeszcze pytanie, czy kierownica miała owijki, czy mogła mieć gripy.
Już chyba wszystko wiem. Rozmawiałem z właścicielem i wiem z grubsza co zmienił a co nie. Wątek można zamknąć a renowację wrzucę w innym miejscu. Będę miał wiele pytań. Do zobaczenia.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.