| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Ile km przejedzie silnik jawki 50 do remontu
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		klodian2002 
 
 
		
			Majster 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 376 
Imię: Klaudiusz 
Skąd: Wielki Wełcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ile km przejedzie silnik jawki 50 do remontu 
			 
			
				Pytanie bez sensu, bo jak DumDum jest zbyt dużo zmiennych, ale powiem ci na moim przykładzie. Kiedy byłem młodszy i głupszy (  ), codziennie jeżdżąc po lasach minimum 5km, 2 razy na tydzień wypad z kolegą na parę godzin i wyścigi, szalenie na moto (ale nie trzymanie go na max obr./min ), itp. wytrzymał o dziwo prawie 4 lata bez wymiany części, potem wysypała mi się skrzynia biegów i remoncik. Cylinder i tłok co ciekawe były w dobrym stanie. Ale wtedy postanowiłem że się opanuję, i zrobiłem mu kompleksowy remont, o którym można poczytać w moim temacie. Od wtedy jestem zapaleńcem starej motoryzacji, mam szacunek do motocykli, i mam zamiar ratować Polskie motocykle w złym stanie od złomowiska. Trochę odbiegłem od tematu, ale podsumowując, jak dbasz tak masz, ale jak nie dbasz to i tak trochę pojeździsz   
			 
			
			
 
Moje sprzęciki   
Ogar 200 87r                 
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r. 
Kadet M780 86r           
Komar 2350 75r            |Karpaty 50 
50-T1 79r.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 06-10-2018 21:55:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		DumDum 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 123 
Imię: DD 
Skąd: Mogilno 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ile km przejedzie silnik jawki 50 do remontu 
			 
			
				bartosz1907, mylisz założenia obliczeniowe z faktyczną eksploatacją. 
Mało jest przykładów na rynku, gdzie z obliczeniami i założeniami coś poszło nie tak?  
Po prostu przy projektowaniu silnika, trzeba sobie przyjąć pewne rzeczy, żeby dało się cokolwiek obliczyć. Przy starych konstrukcjach współczynnik bezpieczeństwa był wysoki, ze względu na mniej precyzyjne obliczenia, obróbkę i materiały. Dziś można go zmniejszyć w celu zmniejszenia wagi np.  
Kolejna kwestia, że przy obliczeniach, nie możemy wziąć wszystkich zmiennych pod uwagę. Dziś stanowi to problem, myślisz, że 50 lat temu było lepiej? 
W silniku spalinowym jest problem z zapewnieniem identycznych warunków pracy. Co za tym idzie, każdy zapłon mieszanki jest inny. To też w pewnym stopniu wpływa na żywotność. Ale nie tak bardzo jak np. przegrzanie silnika, co na pewno nie było brane pod uwagę w czasie projektowania jednostki.  
Fajnym przykładem są wysilone jednostko MX/Enduro, gdzie producent przewiduje zmianę tłoka co 45/90mth, a w praktyce wychodzi, że bez problemu przejedzie 2x tyle.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-10-2018 11:10:13 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo DumDum za ten post:1 osoba postawiła piwo DumDum za ten post. 
		seler1500 (10-07-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |