Tuning chart
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Tuning chart
Jeśli nie zależy Ci na oryginale, ale chcesz zamknąć się w 1000 pln, no to może swap 156fmi
Oczywiście możesz modzić silnik Charta, jest bardzo podatny na tuning. 90-100 da radę wyciągnąć przy naprawdę ostrych modach, z dyfuzorem na jakieś 9.5 do 10.5 tyś. obr./min. Jednak spalanie może Cię rozczarować, palić to będzie znacznie więcej, a i kosmicznych przebiegów tym nie natrzaskasz.
Cylinder simsona 70/6/3M, rozwiert karterów, głowica simsona, wał na korbowodzie Sendy, wzmocnione sprzęgło i swój cel osiągniesz. Spalanie 5 - 7 l/100km.
No i jakiś gaźnik pokroju dellorto 21.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2018 21:59:29 przez seler1500.)
|
|
01-10-2018 21:57:49 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Tuning chart
Załóż sobie odpowiednią przekładnię na linkę licznika, będzie najlepiej.
Nie mam Charta, ale chciałem kiedyś zrobić rower z silnikiem. Gdzie tu związek? Otóż miał on osiągać 50km/h. Nic z tego nie wyszło, może dlatego ciagle tu jestem. Później uruchomiłem motorower, zdałem na prawo jazdy, kupiłem samochód. Dziś nie potrafię zrozumieć gdzie wtedy zgubiłem klepki, żeby chcieć tyle gonić rowerem (gdzie nowe części skończyłyby się na silniku). Wiem, że się da, że kolarze, że górki. Wszystko się da, ale są lepsze sposoby na popełnienie samobójstwa.
Cinquecento 700 (704cm3, 30KM) osiąga 100 km/h, ale już przy tym zaczyna wyć.
Trabant 601 (594,5cm3, 26KM) pojedzie 100 km/h, ale grozi to trwałym uszkodzeniem słuchu, a po minucie wał wychodzi bokiem z bloku i zaczyna walić kierowcę tłokiem po głowie
WSK M06B3 (123cm3, 7-8KM) katalogowo rozpędza się do 80 km/h.
Może i da się polecieć stówę Chartem, ale raczej nie jest to dobry pomysł. Jakby nie patrzeć, nie został on przystosowany do osiągania takich prędkości i w związku z tym wymagałby poważnych zmian. Nie tylko w silniku, ale też hamulców, a więc i kół, a może i nawet ramy.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
|
|
01-10-2018 22:08:03 |
|
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
klodian2002 (10-02-2018)
|
NoSeLatamTrochu
Druciarz
Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Tuning chart
Dobra czyli tak
- 50/4
- wydech w górę
- spawak pod cylinder (na ile rpm?)
- gaźnik pod cylinder jaka marka najlepsza ?
- przełożenia tył bym zostawił, a na przód największą jaką znajdę
i mogę 80 oczekiwać ?
do tego jakie podzespoły ?
jakie łożyska na silnik
i skąd wziąść uszczelniacze dwu wargowe
- a i taki bajer, dało by radę na przód tarczę zamontować? czy ni bardzo ?
ale nie chcę jeździć ciągle 100 czy tam 90 czy te 80 tylko żebym miał taką możliwość prędkość przelotową chciałbym mieć w okolicach 60
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2018 22:10:13 przez NoSeLatamTrochu.)
|
|
01-10-2018 22:08:31 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Tuning chart
A jeszcze lepiej kup se komarka, przerób i będzie cacy sam swoim dojeżdżam do szkoły i polecam.
W sumie to po co ci żeby nie wiadomo ile leciał skoro do szkoły masz 5 km .
|
|
01-10-2018 23:13:37 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Tuning chart
Żeby ten Chart pojechal 100 km/h na cylindrze 50 cm3 to będzie mial taką charakterystykę, że nie będzie się nadawał do jazdy na co dzień. Takie zestawy które robię, po drobnym dlubnięciu seryjnego wydechu, skróceniu kolanka i większym gaźniku robią te 75-80 km/h realne, z wyżej strojonym wydechem będzie te 80 na spokojnie, może i więcej, i nadal będzie można tym na co dzień śmigać. 70/4 miałem, na seryjnym dłubniętym wydechu jechało 90 km/h. Silnik był tak elastyczny, że ruszanie z dwójki nie sprawiało problemów, momentu z dołu było co nie miara, jak na takki motorek. Ale 70 to już jest spawanie karterów albo ich klejenie.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
01-10-2018 23:14:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|