Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
19-09-2018 22:28:11 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i się wszystko wyjaśniło to Romet 750 z 1974 roku, z ramą jak 710, dokładnie jak mój, czyli z tą blachą pod linkę do odprężnika i gwintowanymi otworami do raczki z prawej strony ramy.
Czekamy więc Grzegorzu na zdjęcia po malowaniu - kolor - niebieski hagall - chyba
Przy okazji wizyty, odebrałem trochę części ze szkiełkowania
tuleje stalowe zostały wcześniej ocynkowane
Teraz lekka polerka tulei, wata stalowa do aluminium, nowe tuleje PCV, dmuchanie, mycie i smarowanie ale to już na bieżaco.
Powinno ich wystarczyć na jakiś czas ... 3 tygodnie ???
Tym razem będę miał też kilka kpl ze sprężyną na wierzchu. Jest szansa, że razem ze sprężyną w nowym chromie
Do czasu zanim je dostanę, wymienię pręt cierny fi 10 i tuleje PCV.
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
21-09-2018 12:57:00 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (09-21-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:26:07 przez seler1500.)
|
|
04-10-2018 12:07:21 |
|
5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
bacablue (10-18-2018), klodian2002 (10-04-2018), Rafał1977 (10-04-2018), skinder (10-04-2018), Szatek (10-04-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Kolejny projekt KOMAR 2351 ukończony. Niestety, jak to zauważył właściciel, trafił do mnie za późno, już pomalowany, a można było zrobić i poprawić więcej.
No ale ... i tak nie jest złe ... moje zawieszenie tylne z amortyzatorami, no i cały przód.
Przy okazji, adoptowałem go, z Kadeta - lagi fi 23 mm.
Najpierw przeróbka lag - dolne mocowanie pod chromowany wspornik typu "V" , potem chromowanie lag.
Nastepnie widelec, a raczej jego dolny kształt rur, tak by można było zastosować oryginalne osłony gumowe. Problem rozwiązałem tocząc dolne tuleje z większym kołnierzem.
Efekt - jak oryginał -
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:22:56 przez seler1500.)
|
|
06-10-2018 13:11:31 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (10-06-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:18:40 przez seler1500.)
|
|
08-10-2018 10:20:16 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (10-08-2018), Szatek (10-08-2018)
|
ArturS
Nowy
Liczba postów: 8
Imię: Artur
Skąd: Damasławek
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tak się składa, że te żółto-zielone widełki to moje widełki
Joozek pomógł mi (w ramach usługi) w doprowadzaniu ramy mojego 2351 do sensownego stanu. Ogarniał mi również tylne amortyzatory, kilka elementów chromowanych, kilka elementów cynkowanych. Ogólnie prac było trochę.
Podsumowując dla mnie rewelacja. Bardzo dobry kontakt. Zdjęcia z każdego etapu prac. No i przede wszystkim robota wykonana na bardzo dobrym poziomie.
Dziękuje i polecam usługi Joozka.
|
|
10-10-2018 11:26:39 |
|
2 użytkowników postawiło piwo ArturS za ten post:2 użytkowników postawiło piwo ArturS za ten post.
joozek (10-10-2018), Szatek (10-10-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Są dwa powody dla których wstawię zdjęcia z ostatniej usługi.
1. Uwaga dotycząca "samodzielnego" składania przedniego widelca;
W tym przypadku 2 godziny walczyłem z jedną lagą by ją zdemontować i nie uszkodzić lakieru no ale udało się
a. dostępne chińskie tuleje w sklepach internetowych, sprzedawane są też z nad-wymiarem, dlatego należy je rozwiercić przed osadzeniem lag.
b. ich montaż w rury widelca, przeprowadzamy na sucho, żadnego smaru, zarówno starego ani nowego. Rury od wewnątrz myjemy i czyścimy. Ja używam ropownicy z długą lancą, a następnie szmatka na długim pręcie fi 12 mm.
c. najlepiej tuleje wprasować, a nie wbijać młotkiem.
d. rozwiercamy tuleje rozwiertakiem nastawnym, co 0,025 mm, zdejmując minimalne ilości tulei. Zarówno teflonowe, poliamidowe, jak i te chińskie (za tą cenę, nawet nie leżały koło poliamidu, o teflonie nie wspomnę), mają przypadłość zmiany wymiaru pod wpływem temperatury. Dlatego po każdej rozwierconej warstwie, należy odczekać aż ostygną, a także narzędzie. Tu moja rada; nie używajcie do tego celu np wałka z papierem ściernym na wiertarce. Efekt beczki murowany.
e. każda laga musi być pasowana indywidualnie; pasowanie luźne 0,2 do 0,3 mm.
Pod zadnym pozorem nie wbijamy ich na siłę - jakoś to będzie
f. smarowanie - tylko sprężyny, tuleje teflonowe, poliamidowe, mają efekt samo-smarowania, ew sam silikon spray na lagi i osłony gumowe.
2. Powód drugi na zdjęciach widać wszystko
Michale, w końcu jest ... KADET w kolorze angielskiej zieleni wyścigowej
niestety bez żółtego pasa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:13:51 przez seler1500.)
|
|
15-10-2018 10:47:02 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (10-15-2018), Szatek (10-15-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Też to czytałem
ale materiał który stosowano kiedyś, nie miał właściwości samosmarujących.
zamiast tego ŁT-4 użyj smaru do łożysk, a najlepiej silikonu.
Przecieranie i czyszczenie lag - ZDECYDOWANIE POLECAM
Przy okazji, dotarły do mnie, zamówione sprężyny amortyzatorów, w nowiutkim pięknym chromie.
Zainteresowanych amortyzatorami do Ogarów, Motorynek, Kadetów
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:12:16 przez seler1500.)
|
|
18-10-2018 12:00:30 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (10-18-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jeśli chodzi o pokrowce siedzeń, nie, nie robię tego.
Polecam Pana Mariana Tomaszewskiego z Chodzieży - tapicer111, ma swoją stronę @ i ofertę na allegro.
Niestety to już starszy człowiek i ze zdrowiem u niego coraz gorzej, ale to miły, sympatyczny i życzliwy fachowiec.
https://www.oferteo.pl/firma-ew-martom-m...ma/2287151
Co do amortyzatorów do T-1. Oczywiście, zrobię, ale od ręki gotowych nie mam.
Wysyłam PW.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
18-10-2018 15:22:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|