| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Rama i jej podzespoły czekają już gotowe do odbioru   
W międzyczasie, zleciłem wykonanie repliki oryginalnego górnego wspornika tłumika, którego u mnie nie było:
  
 
 
Niestety, trochę różni się od oryginału, ale to ze względu na to, iż był dorabiany tylko na podstawie zdjęć i wymiarów... Dodatkowo, wykonanie do wyprasowania tego formy takiej jak w fabryce, byłoby już raczej zbyt kosztowne...
 
Najpierw został wycięty laserem z blachy ze stali węglowej o grubości 2 mm, potem wyprasowany prawie jak oryginał, a teraz pójdzie do chromowania.
 
Zamiast tego wspornika, miałem zamontowane takie coś:
  
Ktoś wie co to i od czego?
 
Kupiłem też naklejkę na tarczę licznika od motonaklejki.pl:
  
Chwilowo tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-09-2018 18:07:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 14-09-2018 18:51:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post. 
		jacomoto (09-20-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Rama i jej podzespoły przed (większość spawów została dokładniej wyszlifowana i wypiaskowana): 
 
 
I po kadmowaniu galwanicznym:
  
 
Jednak z bezbarwno-niebieską pasywacją, bo inaczej nie przeszłoby to przez Kontrolę Jakości w galwanizerni. Lepiej byłoby bez pasywacji, ale na niej lakier też powinien się trzymać - ewentualnie można ją będzie zeszlifować. Gdyby była to pasywacja oliwkowa, to na pewno nie dałoby się tego polakierować...
 
Zbiornik paliwa po  fosforanowaniu z zewnątrz i  z wewnątrz:
  
 
Tak - jest to powłoka odporna na działanie paliwa i można ją bez problemu lakierować.
 
Woski do profili zamkniętych:
  
Tym razem bez konwertera rdzy, bo nie jest on jednak konieczny.
 
Nowe repliki gumowych i plastikowych elementów od  Retro-Moto:
  
Niedługo dostępne będzie trochę innych elementów gumowych i plastikowych do Rometa. Co to będzie, niech pozostanie niespodzianką   
I na koniec, nowa gąbka siedzenia od Jawy 634, do wycięcia przez tapicera na wzór oryginalnej:
  
Za kilka miesięcy, będą już dostępne nowe, odlewane gąbki siedzenia do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1 (a może także Ogara 200, 205 i Charta 210) od  junca   
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 20-09-2018 16:52:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		jacomoto (09-20-2018), marcin1479 (09-20-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Profile zamknięte w ramie i jej podzespołach, zostały najpierw przedmuchane sprężonym powietrzem (o dziwo wyleciało z nich jeszcze dość sporo płatów starego lakieru) i zabezpieczone dwoma wyżej widocznymi woskami. Po ich wyschnięciu, elementy zostały wymyte z zewnątrz benzyną ekstrakcyjną - z tego co wyciekło z wnęk. 
A jednak produkcja gąbki/gąbek zacznie się (chyba) dopiero od następnego roku   
Pierwsza partia elementów przed:
  
I po chromowaniu dekoracyjnym,  na podkładzie miedzi i niklu:
  
 
 
 
Jak widać, jedna klamka nie została wysłana, bo wymagała jednak prostowania. Miseczki łożyska kierownicy są nowe i oryginalne. Profile zamknięte (kierownica i górna część kopstartera) zostały zabezpieczone smarem białym w sprayu z dyszą 360 stopni, a większość gwintów będzie poprawionych narzynką.
 
Chwilowo niestety tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-10-2018 14:08:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		gabriel0 (10-03-2018), jacomoto (10-03-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Dziękuję    
Miło mi, gdy ktoś zostawia tu  jakikolwiek znak że przeczytał to co tu piszę, bo wtedy widzę, że jest sens pisać.
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2018 17:23:14 przez Szatek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 06-10-2018 17:20:56 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |