Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
|
Autor |
Wiadomość |
Jamaican
Nowy
Liczba postów: 21
Imię: Mateusz
Skąd: Okolice Wrocławia
Pojazd: Jawa typ 20
|
Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
Otóż do wczoraj wszystko było z jawką ok, oprócz braku mocy, ale z ojcem przyspieszyliśmy zapłon i jako tako na trójce pod mniejsze górki podjeżdzałem. W międzyczasie regulowałem poziom paliwa z gaźniku, ciekło z niego więc odginałem blaszkę do momentu aż przestanie cieknąć. W końcu ostatnia próba po północy, jawka odpaliła, pod górkę wjeżdzałem na 75% mocy trzeciego biegu, więc o wiele lepiej jak na początku. Dzis rano jadąc do pracy, zaczeła mi przygasać, no to ja ją odpalam na pych, jadę kawałek i znowu gaśnie. I tak caly czas. Zauważyłem, że na wyższych obrotach, jak załapie temperature to przygasa, za chwile jak ostygnie odpala, jadę kawałek i znowu gaśnie. W końcu jakoś na dwójce wróciłem do domu... Zastanawiam się nad tym co jest przyczyną. Kondensator? Cewka pod bakiem? Może źle ustawiony zapłon? Ustawienie paliwa raczej odpada, bo paliwo do gaźnika dochodzi i stan się nie przelewa. Czekam na wasze pomysły, z góry dzięki wielkie za odpowiedzi, pozdro.
|
|
27-03-2012 19:59:37 |
|
|
papi99
Fachowiec od gaźników:)
Liczba postów: 469
Imię: Kacper
Skąd: Zakrzewo
Pojazd: Romet Pony
|
|
27-03-2012 22:03:40 |
|
|
Jamaican
Nowy
Liczba postów: 21
Imię: Mateusz
Skąd: Okolice Wrocławia
Pojazd: Jawa typ 20
|
RE: Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
Szczerze mówiąc zaskoczyliście mnie (oczywiście pozytywnie) taką liczbą odpowiedzi.
Ustawiłem na GMP 0,4mm przerwe. Platynki są podszlifowane do równego papierkiem ściernym, jedynie co moge zarzucić platynkom, to to, że nie uderzają równo o siebie, tylko jedna wychodzi około 1mm poza obrys drugiej. Hmm... świece raczej kupuje porządnej marki, w tym przypadku NGK. Do jawki sa przystosowane B6HS, B7HS i B8HS. Ja mam założoną B8HS. Co do tej śruby "krzywki: co kręci się razem z wałem, to jutro sprawdzę, czy jest dokręcona, bo nie jestem pewny. Gaźnik na pewno jest czysty, praktycznie od 3 dni czyściłem go codziennie. Przerwa na świecy wydaje mi się też odpowiednia. Kondensator jakiś czas temu wymieniałem, może to jest wina. Ale powiem Wam też, że to może być przez brak dopływu paliwa. Niby w przewodach i filtrze jest paliwo, ale u mnie nie działa rezerwa, jedynie otwarty stan i zamknięty. Jak kranik jest na otwartym, to paliwo leci do niego z tego kilkucentymetrowego pręcika, zamocowanego do jednego z otworów w kraniku. Obok pręcika jest drugi otwór, to właśnie rezerwa, która u mnie nie działa. Wydaje mi się, że poziom paliwa w baku jest poniżej pręcika, więc nie ma jak podawać paliwa i dlatego mi przygasa, aż w końcu staje.
|
|
27-03-2012 23:33:12 |
|
|
wisla98
Majsterkowicz
Liczba postów: 344
Imię: Kamil
Skąd: Warszawa/Skierniewice-Żyrardów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
ja stawiam na ciepłote świecy
Kupie ramę z Papierami do ogara 200.
_________________
7 cudów PRL
1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.
|
|
28-03-2012 10:30:36 |
|
|
Jamaican
Nowy
Liczba postów: 21
Imię: Mateusz
Skąd: Okolice Wrocławia
Pojazd: Jawa typ 20
|
RE: Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
Filterek mam założony. Filtry to naprawdę podstawa w silnikach, bez nich za długo nie pojeździmy. Tak jak piszecie, skróce tą rurkę np. do 0.5cm i powinno być dobrze.
Nie rozumiem tego, że w niektórych poradnikach ktoś opisuje, żeby ustawić na GMP 0,4mm (tak jak ustawiłem wczoraj) a następnie, żeby zjechać tłokiem 2mm w dół, odkręcić drugi raz iskrownik, wsadzić bibułę, docisnąć, zakręcić i powinno śmigać. Znowu w innym poradniku jest napisane, żeby jedynie ustawić na GMP 0,4mm i nic poza tym. Więc przez to się pogubiłem. Ale jak teraz ustawiłem na 0,4 GMP, to nagar elegancki, jasnobrązowy, czyli taki jak ma być. To już nie muszę od GMP zjechać te 2mm tłokiem , odkręcac iskrownik itd. ??
|
|
28-03-2012 18:04:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|