Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sprawdziłem jaki jest odstęp pomiędzy osią stopki centralnej, a łańcuchem - parę centymetrów
Pozostałe elementy z siluminu i ZnAl'u przed:
I po szkiełkowaniu w osłonie wodnej:
"Trochę" podkładek dystansowych do skrzyni biegów i zmieniacza:
Mam problem z przednim mocowaniem zbiornika paliwa:
Na początku było tam pęknięcie na wylot w miejscu spawu i samo mocowanie obrócone. Zostało naprostowane i przyspawane (oczywiście razem z otworem). Po tym, niestety nadal przeciekało z tej okolicy paliwo, ale podobno gdzieś pod mocowaniem, a nie tam gdzie było to pęknięcie. Zdecydowałem się na zaspawanie całego mocowania dookoła. Później sprawdzałem czy na pewno nic nie przecieka i ku mojemu zdziwieniu pociekło Sytuacja jest o tyle dziwna, że teoretycznie paliwo nie ma skąd wyciec, a do tego pociekło tylko przez chwilę, a później był tylko lekko wilgotny cały ten uchwyt - i nie, nie polałem sobie paliwa gdzieś bokiem. Pozostawiłem dodatkowo zbiornik uchwytem do dołu na kilka dni, na papierowym ręczniku i po tym czasie był suchy - ale uchwyt był nadal wilgotny. Myślę że spawanie już nic nie da, dlatego pomyślałem o specjalnym kicie do uszczelniania zbiorników paliwa - co sądzicie?
Do przedniego bębna koła, zleciłem też wykonanie stalowego pierścienia:
Będzie miał on za zadanie wzmocnienie tego miejsca w którym jest pęknięcie. Myślę że to lepszy pomysł, niż jego powtórne próby spawania (które nie wiadomo czy się powiodą), bądź lutowanie - tym bardziej że mam już wyszkiełkowany bęben. Pierścień będzie wciśnięty na prasie, po jego wcześniejszym ocynkowaniu. I nie, szczęki hamulcowe nie będą o niego zawadzać.
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
30-06-2018 17:12:32 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zbiornik paliwa został jednak jeszcze raz pospawany TIG-iem - gazowo nikt w okolicy u mnie niestety już nie spawa. Tym razem nic nie cieknie, ale spaw nie wygląda zbyt dobrze. Nie chcę go szlifować ani piaskować, bo może być znowu to samo - trzeba będzie szpachlować
Szatek napisał(a):Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Szatek napisał(a):Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.
A jednak był to oryginalny kolor. Znajomy sprawdził mi lakier na dwóch swoich 50-T-1 z 75-go roku (żółty i niebieski) według tej palety: http://fiat125p.pl/kolo.html i teraz mam pewność, że kody lakierów którymi malowali na początku produkcji 50-T-1 i 50-TS-1, to:
Pomarańczowy - L614
Niebieski - L70
Żółty - L53
Oczywiście pozostałe dwa kolory to czarny i szary młotkowy.
Poza tym, kupiłem trochę nitów pełnych:
Oraz zleciłem wydruk UV na zakupionym skaju (także do obszycia całego siedzenia), oryginalnego napisu z tyłu siedzenia 50-T-1/50-TS-1:
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
16-07-2018 12:16:49 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ja wiem, że to głupota bez znaczenia, ale z racji, że zwracasz uwagę na każdy detal to napiszę.
Oryginalny napis na siedzeniu ewidentnie ma inną czcionkę. Osobiście wolałbym nie dawać żadnego niż później musieć tłumaczyć, że tak było oryginalnie, ale nie do końca, bo był trochę inny wygląd liter, ale nie dało się...
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
|
|
16-07-2018 12:26:09 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Kanilox (07-16-2018), Szatek (07-16-2018)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tak, czcionka się różni, ale według mnie tylko minimalnie. Projekt został zrobiony przez grafika, który miał między innymi dobrać także najbardziej zbliżoną czcionkę do oryginalnej - i chyba inaczej się nie dało.
Podejrzewam, że w fabryce była to po prostu jakaś farba, którą malowali od wyciętego szablonu (jak w przypadku napisów na osłonach łańcuchów w innych Rometach), a nie nadruk - a już na pewno nie dzisiejszym czcionkami. Prawdopodobnie dlatego też to tak szybko się wycierało...
Tak czy siak, nadruk będzie
|
|
16-07-2018 12:38:19 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
jacomoto (07-16-2018), joozek (07-17-2018)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Druk UV: http://uv-druk.pl/co-to-jest-druk-uv/
Tak, można by było wykonać identyczny napis - nie za pomocą czcionki, ale komputerowego "wypełnienia" napisu białym kolorem. Tylko że do tego najlepiej jakby napis był zeskanowany (co łączy się z rozbiórką siedzenia i zniszczeniem pokrowca), albo wykonane jego dostatecznie dobre zdjęcie. Ale i tak jak już skinder napisał, napis musi być w miarę czytelny (tu ledwo co go widać), a ja nie mam i nie widziałem go lepiej zachowanego na tym siedzeniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2018 09:26:09 przez Szatek.)
|
|
17-07-2018 09:24:59 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne używane i oryginalne części:
Klucz wielootworowy, nie jest niestety jak ze schematu z katalogu części, ani jak ten który miałem do 50-T-1, ale niestety innego nie znalazłem - ale nadal szukam
Oraz kolejne nowe i oryginalne:
Zleciłem też dotoczenie stalowej tulejki do pedału hamulca, ponieważ w tym miejscu luz był zdecydowanie zbyt duży:
A także zleciłem wykonanie brakujących naklejek na tarczę i koła licznika:
Wydrukowali mi ich "trochę" więcej niż chciałem
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
24-07-2018 14:18:58 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
jacomoto (07-30-2018), joozek (07-24-2018)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
A więc tak - rama i jej podzespoły, oraz wszystkie elementy fabrycznie pokryte galwanicznie (i nie tylko, oprócz "chromowanych") zostały zawiezione do galwanizerni. Niestety - pozostaną tam mniej-więcej do połowy września. Niespodzianką będzie (mam nadzieję ) powłoka, którą będzie pokryty zbiornik paliwa od wewnątrz i od zewnątrz - odporna na działanie paliwa (nie, nie ocynk ani kadm)
Dodatkowo, wysłałem do chromowania dekoracyjnego pierwszą partię elementów.
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
01-08-2018 12:25:41 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek (08-01-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|