Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
05-07-2018 01:34:27 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Może i prościej, ale chcę czegoś oryginalnego, bo kto ma CDI na org magnecie i statorze bez platynek?
No i taniej
A co do wykonania nie byłbym taki pewny, zresztą wszystkie cewki nawijałem i impregnowałem sam.
Ma mi służyć na codzień, a ten zapłon już mam w małym palcu
Myślę, że jak będzie full elektronik, w miarę przemyślany, to będzie już całkiem bezawaryjny i bezobsługowy. Zapłonów charta coraz mniej, a tej komarowskiej szarańczy ciągle pełno
Jedyne co z Charta chcę mieć, to lagi, bo moje to porażka, skrzywione i z kilkoma centymetrami skoku.
Lagi teoretycznie powinny podejść też od pitbike 110/125, i mają mocowanie na zacisk hamulcowy. Tylko musiałbym do nich znaleźć jakieś sensowne półki, nie wiem, czy w półki Charta się zmieszczą.
Silnik trzaska kolejne kilometry, a zapomniałem już, że tam dalej jest chiński wał za 90 zł Jak na tą cenę, długo się trzyma, zresztą dalej nie ma luzów.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2018 02:24:56 przez seler1500.)
|
|
05-07-2018 01:36:06 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Jako ciekawostkę dodam, że większość motocykli 125+ ma stator oraz własnie impulsator zanurzony w oleju.
Ale ze względu na niemal murowane problemy ze szczelnością, mam stator w domu i trochę miejsca jest, wywalę platynki i co się jeszcze da i impulsator powinien wejść, magnes na krzywce magneta, przymocowany taśmą miedzianą i żywicą epoksydową.
Jeśli chodzi o inne prace, mam już gotową lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.
Przed chwilą skończyłem projektować płytkę modułu zapłonowego, już się trawi.
Części zamówione, elementy dobierałem "na wyrost", zwłaszcza, jeśli chodzi o napięcie pracy - chcę, by ten zapłon był już całkiem bezawaryjny.
Zasilanie : cewka zapłonowa (przewinięta na 12V) > transformator 12/230V (1A) > moduł zapłonowy.
Moduł zapłonowy - schemat modułu gl133 z Charta, z moimi poprawkami.
Impulsator oraz cewka z 4t gy6 i podobnych.
Cewkę i impulsator zamówiłem po dwie sztuki, w razie awarii
Miałem wyprzedzenie zapłonu ustawione eksperymentalnie, było super.
Przymusowo zmieniłem na 27 stopni (3 mm przed GMP) i jest tragedia, znacznie stracił na mocy.
Planowałem zrobić ten zapłon na transoptorze szczelinowym, ale się zapomniałem i już zamówiłem części na zapłon oparty o impulsator.
No cóż, impulsator czy transoptor - i tak sto razy lepiej niż na platynkach
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2018 19:12:34 przez seler1500.)
|
|
07-07-2018 19:02:00 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|