Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
modys4 Offline
Zarejestrowany


Liczba postów: 0
Imię: modys4
Skąd: Pawonków
Pojazd: Romet Pony
Post: #76
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
witam mozesz mi napisac jak dodac jakiegos posta
04-05-2018 19:44:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #77
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Właśnie to zrobiłeś :F
04-05-2018 19:50:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #78
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(04-05-2018 19:39:56)Odrestaurator napisał(a):  Widziałem kilka tych lusterek na złomach ostatnio, może akurat będzie któreś z 1975r. to zabiorę dla Ciebie.

To może jeszcze byś znalazł takie z 1977 roku Big Grin do mojego projektu T-1
pozdrawiam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
04-05-2018 21:33:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #79
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jooziu ty byś skonczyl w końc ten projekt t-1, bo cisza ostatnio nieprzebłagalnaUndecided.
04-05-2018 22:49:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo kaziq za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #80
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(04-05-2018 21:33:44)joozek napisał(a):  
(04-05-2018 19:39:56)Odrestaurator napisał(a):  Widziałem kilka tych lusterek na złomach ostatnio, może akurat będzie któreś z 1975r. to zabiorę dla Ciebie.

To może jeszcze byś znalazł takie z 1977 roku Big Grin do mojego projektu T-1
pozdrawiam

Nie ma sprawy, poszukam Wink

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
05-05-2018 00:03:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
marcin1479 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 251
Imię: Marcin
Skąd: Lipno
Pojazd: Inny
Post: #81
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
od razu do mojego z 79 T-1 tez sie podpisuje Tongue jak da rade Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2018 00:06:38 przez marcin1479.)
05-05-2018 00:06:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #82
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Haha :F Aż sobie zapiszę te wszystkie roczniki, będę chyba jutro na tym złomie a jak nie to w następnym tygodniu i dam znać.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
05-05-2018 01:42:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #83
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dla wszystkich którzy poszukiwali lusterek Big Grin : Niestety, na złomie ostało się jedno i to z roku 1982.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
10-05-2018 19:59:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #84
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(04-05-2018 19:17:38)Szatek napisał(a):  Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.

Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.

Efekty większości napraw blacharskich ramy i jej podzespołów:

Rama przed:



I po przyspawaniu uchwytów do głowicy:



Dolny ogranicznik stopki centralnej przed:



I po naprostowaniu i pospawaniu:



Uchwyt silnika po spawaniu:



"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):




Oczywiście zaspawane i wyszlifowane.

Wahacz przed:




I po naprawie:




Stopka centralna przed:



I po naprawie:



Górny uchwyt tylnego amortyzatora i gwint zbiornika, jak widać były już naprawiane przez któregoś z poprzednich właścicieli:




Ale jak widać jest to zrobione dobrze (poza tym, że uchwyt amortyzatora to w całości gwint) i nie będę raczej tego ruszał.

Gaźnik przed:



I po zaspawaniu dziurki:



Strzałki i napisy widoczne na elementach, były oczywiście dla osób które je naprawiały Wink

Trochę używanych i oryginalnych części:



I trochę nowych i oryginalnych:



Chwilowo tyle, pozdro Wink
11-05-2018 15:44:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #85
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne naprawy części:

Zbiornik przed:



I po naprostowaniu przedniego mocowania i zaspawaniu pęknięcia:



Przedni błotnik przed:





I po naprawach:





Osłona tłumika przed:



I po naprostowaniu:



Elementy do lakierowania przed:



I po delikatnym piaskowaniu:




Blacha siedzenia przed:



I po naprawie:




Przegroda tłumika przed:




I po naprawie:




Tylny bęben po przetoczeniu żeliwnej wkładki pod szczęki hamulcowe:



Pokrywa zapłonu po rozwierceniu pod stalową tulejkę wałka zmieniacza (późniejsze pokrywy jej nie miały):



Elementy sprzęgła przed:



I po modernizacji pod sprzęgło trzy-tarczowe:



Kosz sprzęgła napawany i stoczony (wyższy o 2 mm), "poprzeczki" w tarczy wyższe o 3 mm, przekładka cieńsza o 1 mm.

Wszystkie oznaczenia były oczywiście dla osób które naprawiały w.w. elementy.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
25-05-2018 20:52:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #86
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
W sprzęgle trzy-tarczowym, przekładki są dwie - jedną już miałem wcześniej.

Tylny błotnik przed:




I po naprawie:




Dolna półka przedniego zawieszenia przed:




I po naprawie:




Przedni bęben przed:




I po napawaniu i stoczeniu rantów, oraz żeliwnej wkładki:





I nie, to nie jest zwykły bęben - jest on pod cieńsze szprychy. Występował tylko w 50-T-1 i 50-TS-1 w 75-tym roku.

Podstawa zmieniacza biegów przed:




I po spawaniu i nagwintowaniu:




Kolejne używane i oryginalne części:



Wałek z poliamidu i teflonu do toczenia:



Trochę części z Gmoto:



Możliwe że nie wszystkie zostaną wykorzystane.

Trochę części od MOTONET:



I trochę od STOLMOT:



Komplet łożysk do silnika i do kół, wraz z klejem montażowym:



Łożysko wałka głównego, oraz tym razem także łożyska wału (zewnętrzne) z plastikowymi osłonkami - będą zdjęte od wewnątrz. Łożyska wału z luzem C3.

Oraz komplet uszczelniaczy:



Komplet linek od LINMOT:



Linka gazu (stalowa część) krótsza o 30 mm. Linka hamulca (stalowa część) dłuższa o 5 mm.

Zabezpieczenia tylnej zębatki, wycięte wodą z blachy ze stali węglowej o grubości 0,5 mm:



Tym razem z odpowiednim otworem (7,2 mm średnicy) i cieńsze - wcześniej miały 1 mm i to było za dużo aby je bez problemu zagiąć.

Nowe śruby M7x30:



Do chromowania. Jeśli ktoś takich potrzebuje, to niech napisze - mam jeszcze około 100 stuk Smile

Nowe tulejki karterów 019 z brązu:



Inne silniki Dezamet, mają minimalnie mniejsze gniazda pod nie w karterach. Tak - trzeba będzie je obniżyć i zrobić rowki pod smarowanie.

Brakujące elementy do wykonania instalacji elektrycznej (reszta została mi z 50-T-1):



Nowy oring koła przekładni stałej z gumy NBR:



Nowy, tym razem skórzany, tłoczek pompki powietrza:



Sznur ceramiczny/żaroodporny o grubości 3 mm - wcześniejszy miał 6 mm, i to było za dużo. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się go zastosować do uszczelnia układu wydechowego:



Obejmy zaciskowe GBS, do ściśnięcia okładzin hamulcowych przy ich przyklejaniu - mam nadzieję że tym razem uda się to zrobić klejem termoutwardzalnym:



I coś, co chyba nie tak dawno pojawiło się w sprzedaży:



Co prawda nie przyczyniłem się bezpośrednio do tego, ale myślę że sprzedający czytał mój temat o 50-T-1 Smile

https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/834/...onowa.html

https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/835/...onowa.html

Otwory w tabliczkach są jak widać jednak wywiercane i dodatkowo otrzymujemy nity do ich montażu.

I na koniec, dla ciekawych, aktualna suma wydatków: 6259,14 zł Smile

P.S. Pisząc "tym razem", odnoszę się do renowacji 50-T-1.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
08-06-2018 18:09:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #87
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Bardzo cenię jak ktoś naprawia części a nie wymienia Smile i jak składa egzemplarz "z jednego kawałka".
08-06-2018 19:50:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #88
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Wszystko spoko, ale na moje oko ten spawany bęben nie wygląda za dobrze. Ja bym się nie odważył na takim normalnie jeździć, bałbym się, że na jakiejś dziurze trzaśnie. Przerabianie sprzęgła specjalnie pod 3 tarcze na seryjnym silniku to też moim zdaniem nie ma sensu, no bo jakoś dużo lepiej działać to nie będzie, a oryginał to także nie jest skoro elementy są poprzerabiane. Reszta jak najbardziej na plus.
08-06-2018 20:30:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo ananas za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #89
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zobaczę jeszcze, czy da się coś zrobić z tym bębnem. Robiło mi go dwóch fachowców i żaden nie zasugerował mi czegoś takiego. Od zewnątrz gniazda łożyska podobno nie dało się podejść TIGiem. Można jeszcze spróbować zalutować te szczeliny - chyba że masz jakiś inny pomysł (oczywiście chodzi o zachowanie tego bębna).

Co do sprzęgła, to tak, nie będzie to oryginał, ale to nie znaczy że nie można zrobić repliki Wink Gdybym miał oryginalne sprzęgło, to bym je zamontował. Gdybym nie miał np. oryginalnego wspornika tylnego błontnika, to też chyba lepiej byłoby założyć replikę, niż ten od 50-T-1? Smile

Dziękuję za sugestie - te są dla mnie najcenniejsze Smile
08-06-2018 20:54:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #90
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Male co nieco ode mnie - zmień spawacza Confused porażka

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-06-2018 00:15:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 84
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama