Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(04-05-2018 19:39:56)Odrestaurator napisał(a): Widziałem kilka tych lusterek na złomach ostatnio, może akurat będzie któreś z 1975r. to zabiorę dla Ciebie.
To może jeszcze byś znalazł takie z 1977 roku ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) do mojego projektu T-1
pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-05-2018 21:33:44 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(04-05-2018 19:17:38)Szatek napisał(a): Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.
Efekty większości napraw blacharskich ramy i jej podzespołów:
Rama przed:
I po przyspawaniu uchwytów do głowicy:
Dolny ogranicznik stopki centralnej przed:
I po naprostowaniu i pospawaniu:
Uchwyt silnika po spawaniu:
"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):
Oczywiście zaspawane i wyszlifowane.
Wahacz przed:
I po naprawie:
Stopka centralna przed:
I po naprawie:
Górny uchwyt tylnego amortyzatora i gwint zbiornika, jak widać były już naprawiane przez któregoś z poprzednich właścicieli:
Ale jak widać jest to zrobione dobrze (poza tym, że uchwyt amortyzatora to w całości gwint) i nie będę raczej tego ruszał.
Gaźnik przed:
I po zaspawaniu dziurki:
Strzałki i napisy widoczne na elementach, były oczywiście dla osób które je naprawiały
Trochę używanych i oryginalnych części:
I trochę nowych i oryginalnych:
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
11-05-2018 15:44:19 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek (05-11-2018), kaziq (05-12-2018)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
W sprzęgle trzy-tarczowym, przekładki są dwie - jedną już miałem wcześniej.
Tylny błotnik przed:
I po naprawie:
Dolna półka przedniego zawieszenia przed:
I po naprawie:
Przedni bęben przed:
I po napawaniu i stoczeniu rantów, oraz żeliwnej wkładki:
I nie, to nie jest zwykły bęben - jest on pod cieńsze szprychy. Występował tylko w 50-T-1 i 50-TS-1 w 75-tym roku.
Podstawa zmieniacza biegów przed:
I po spawaniu i nagwintowaniu:
Kolejne używane i oryginalne części:
Wałek z poliamidu i teflonu do toczenia:
Trochę części z Gmoto:
Możliwe że nie wszystkie zostaną wykorzystane.
Trochę części od MOTONET:
I trochę od STOLMOT:
Komplet łożysk do silnika i do kół, wraz z klejem montażowym:
Łożysko wałka głównego, oraz tym razem także łożyska wału (zewnętrzne) z plastikowymi osłonkami - będą zdjęte od wewnątrz. Łożyska wału z luzem C3.
Oraz komplet uszczelniaczy:
Komplet linek od LINMOT:
Linka gazu (stalowa część) krótsza o 30 mm. Linka hamulca (stalowa część) dłuższa o 5 mm.
Zabezpieczenia tylnej zębatki, wycięte wodą z blachy ze stali węglowej o grubości 0,5 mm:
Tym razem z odpowiednim otworem (7,2 mm średnicy) i cieńsze - wcześniej miały 1 mm i to było za dużo aby je bez problemu zagiąć.
Nowe śruby M7x30:
Do chromowania. Jeśli ktoś takich potrzebuje, to niech napisze - mam jeszcze około 100 stuk
Nowe tulejki karterów 019 z brązu:
Inne silniki Dezamet, mają minimalnie mniejsze gniazda pod nie w karterach. Tak - trzeba będzie je obniżyć i zrobić rowki pod smarowanie.
Brakujące elementy do wykonania instalacji elektrycznej (reszta została mi z 50-T-1):
Nowy oring koła przekładni stałej z gumy NBR:
Nowy, tym razem skórzany, tłoczek pompki powietrza:
Sznur ceramiczny/żaroodporny o grubości 3 mm - wcześniejszy miał 6 mm, i to było za dużo. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się go zastosować do uszczelnia układu wydechowego:
Obejmy zaciskowe GBS, do ściśnięcia okładzin hamulcowych przy ich przyklejaniu - mam nadzieję że tym razem uda się to zrobić klejem termoutwardzalnym:
I coś, co chyba nie tak dawno pojawiło się w sprzedaży:
Co prawda nie przyczyniłem się bezpośrednio do tego, ale myślę że sprzedający czytał mój temat o 50-T-1
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/834/...onowa.html
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/835/...onowa.html
Otwory w tabliczkach są jak widać jednak wywiercane i dodatkowo otrzymujemy nity do ich montażu.
I na koniec, dla ciekawych, aktualna suma wydatków: 6259,14 zł
P.S. Pisząc "tym razem", odnoszę się do renowacji 50-T-1.
Chwilowo tyle, pozdro
|
|
08-06-2018 18:09:31 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
JGNZM (06-10-2018), joozek (06-09-2018)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zobaczę jeszcze, czy da się coś zrobić z tym bębnem. Robiło mi go dwóch fachowców i żaden nie zasugerował mi czegoś takiego. Od zewnątrz gniazda łożyska podobno nie dało się podejść TIGiem. Można jeszcze spróbować zalutować te szczeliny - chyba że masz jakiś inny pomysł (oczywiście chodzi o zachowanie tego bębna).
Co do sprzęgła, to tak, nie będzie to oryginał, ale to nie znaczy że nie można zrobić repliki ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) Gdybym miał oryginalne sprzęgło, to bym je zamontował. Gdybym nie miał np. oryginalnego wspornika tylnego błontnika, to też chyba lepiej byłoby założyć replikę, niż ten od 50-T-1?
Dziękuję za sugestie - te są dla mnie najcenniejsze
|
|
08-06-2018 20:54:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|