| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka 
			 
			
				Cześć. 
Jest już 10-ty lutego, a więc wypadałoby coś napisać   
Kompletowanie używanych i oryginalnych części zacząłem już 26-go lutego. Niestety, jak na razie udało mi się kupić jedynie tyle:
  
 
Jest to jedynie jakaś 1/4 części które potrzebuje. Ogólnie, to nie wiem czy śmiać się czy płakać z podejścia większości handlarzy (przez co kupiłem dopiero tyle), ale szkoda się nawet rozpisywać...
 
Podliczam też skrupulatnie tym razem koszty renowacji - zobaczymy ile mnie to wyniesie. Jak na razie, wydałem na tego Rometa 1981,50 zł.
 
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 10-02-2018 18:26:56 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		jacomoto (02-10-2018), kaziq (02-10-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka 
			 
			
				Kupiłem kolejne używane i oryginalne części: 
 
Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy   
Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem:  http://maclean.pl/index.php?option=com_d...Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości   
A firma  RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:
  
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 22-02-2018 13:16:56 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		joozek (02-22-2018), kaziq (02-22-2018), Wodnik (11-22-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-03-2018 16:57:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		jacomoto (03-11-2018), joozek (03-11-2018), Mario83 (03-14-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Następna partia używanych i oryginalnych części: 
 
Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.
 
Dzięki koledze  pajak, dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników:  http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-lic...65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.
 
Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.
 
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 30-03-2018 17:25:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Jednak ten ściągacz wskazówek z linku, okazał się chińskim badziewiem - igła wykrzywia się przy dociskaniu osi wskazówki - zbyt duży luz na gwincie ściągacza... 
Kolejne używane i oryginalne części:
  
Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":
  
Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:
  
 
Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:
  
 
Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi    Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.
 
I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć)   
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-04-2018 16:46:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		jacomoto (04-16-2018), kaziq (04-16-2018)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Rama i jej podzespoły są w trakcie naprawy   
Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:
  
 
I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki   :
  
 
Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
 
Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku   
 
Ale nadal szukam z 1975-go   
Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od  Nova_Motors:
  
Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:
  
 
I po spawaniu:
  
 
Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie   
Chwilowo tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2018 19:17:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		joozek (05-04-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |