Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regulacja starej przerzutki w piaście Shimano PPS
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Regulacja starej przerzutki w piaście Shimano PPS
Koledzy kombinuję przy regulacji przerzutki w moim wiekowym holendrze.
Objaw był taki że 1 i 3 bieg ok, środkowy niestety załączał się na manetce ustawionej w połowie między 1a 2 biegiem.
Pomyślałem, że to kwestia przesunięcia linki, skoro za wcześnie łapie 2 bieg. Ale tu coś jest dziwne. W manetce nie ma kulki ustalającej biegi. I to piasta musi definiować te punkty zatrzaskiwania się biegów. Poza tym, jak przesuwam linkę, to pozycje biegów się zmieniają ale na dwójkę nadal to nie wpływa... Jakby długość linki nie regulowała zmian biegów pomiędzy zawnetrznymi, a środkowym.
Regulacja linką nic nie zmienia. Biegi wszystkie razem przesuwają się razem i jak linki nie ustawię, nadal mam 1 i 3 dobrze wyregulowane, a dwójka w miejscu zatrzasku przeskakuje (jakby była na granicy między 2 a 3) i muszę palcem ją trzymać minimalnie poniżej zatrzasku (w stronę 1) by jechać na 2 biegu.
Zdjęcie przedstawia pozycję mechanizmu i linki na biegu 2 - Neutralnym. Przy biegu 1 (najlżejszym) linka jest najbardziej napięta, skrócona. Przy biegu 3 (najciężej) linka jest najdłuższa i znaczniki "set" czubek trójkącika, pokrywa się idealnie z wypustką. Zaznaczone czerwonym kółkiem.
Zielone kółko, po rozdłubaniu z błota wydawało mi się nocą, że to jest śruba na śrubokręt płaski. Ale rano jak się przyglądałem, to chyba raczej jest to tylko otwór a widać w nim koniec gwintu ośki i nadlew mechanizmu dźwigni. Dlatego wyglądało to jak płaski łeb śrubki.
Czy ta przerzutka nie ma regulacji tych miejsc zatrzasku biegów? Albo skoku przekładni pomiędzy 1 a 2 biegiem?
Czy ktoś wie jak to wyregulować? Bo mam rower rozłożony, a na sobotę muszę go zabrać z rodziną na wycieczkę.
|
|
26-04-2018 13:00:21 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
26-04-2018 17:49:24 |
|
|
marwaski
Uczeń
Liczba postów: 183
Imię: Mariusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Regulacja starej przerzutki w piaście Shimano PPS
Sorry za zwłokę.
Przerzutkę mam zdemontowaną i nie zmieniałem przy niej nic, z mojej obserwacji wynika, że manetka nie ma kulki jak bywało przy typie 333. Kulka znajduje się w mechanizmie zmiany biegów pod blaszką zdj. nr1 - u mnie jest wyczuwalny skok (przerwa) na manetce pomiędzy biegami.
Śruba na zdj. nr4 to kontra do mocowania na osi.
Wydaje mi się że trzeba ustawić manetkę na 3 i wskaźnik na SET i w tym ustawieniu regulować cały mechanizm na osi i powinno być ok.
Jaguar Super; Specjal
Sokół - Lux 1973
Karat 1972
Kos 1970
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; Universal 3speed-1978
Flaming 1978, 1972, 1974
Jubilat Lux 1978
Jubilat pierwsza edycja - 1975
XB3 Sport - 1993
Huragany, Jaguar, Romety sport......
|
|
29-04-2018 22:42:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|