Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ustawieniem zapłonu
Autor Wiadomość
Protektor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Kuba
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Problem z ustawieniem zapłonu
Siemano! kupiłem nową podstawe iskrownika do motoryny. Problem jest taki że nie mogę ustawić zapłonu bo gdy przesuwam iskrownik zeby ustawic zapłon, i gdy włożę suwmiarkę do cylindra kiedy platyny się rozwierają to kąt wyprzedzenia zapłonu ma zawsze tą samą wartość nie zależnie od tego jak ustawię iskrownik. iskrownik jest dobrze dokręcony po ustawieniu. co może być przyczyną ? ;/
28-03-2018 23:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,661
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i wtedy przerwę na przerywaczu. Dokręcasz przerywacz. Następnie cofasz tłok do odpowiedniej pozycji (a najlepiej zrób cały obrót zgodnie z obrotami pracy silnika) i wtedy regulujesz punkt otwarcia sie przerywacza (szczelinomierz 0,05mm/bibułka/żarówka, sposobów jest wiele) za pomocą całego zapłonu. Musi działać.

Pierwsza część ma za zadanie ustawić przerywacz w odpowiedniej pozycji (w wyniku różnic w budowie oraz zużycia dwa przerywacze nigdy nie będą identyczne), druga część odpowiada za ustawienie prawidłowego punktu zapłonu (iskra na świecy pojawia się w tym momencie, w którym przerywacz przestaje zwierać).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2018 20:54:25 przez Dawdzio.)
29-03-2018 20:53:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Cześć UŻYTKOWNIK USUNIĘTY - też na to Forum dotarłeś?Smile
30-03-2018 13:12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,661
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Instrukcja opisuje to w ten sposób: "koło zamachowe tak ustawić, aby styki były rozwarte, a okienko jednocześnie odsłoniło przerywacz" i teraz rzeczywiście ma to sens, jeżeli rozumieć ten punkt, jako miejsce maksymalnego otwarcia przerywacza. Sprawdziłem to w kilku książkach i niestety wszystkie opisują ten moment równie niejasno.
Mimo wszystko moje ustawienie działało, choć rzeczywiście mogło być niepoprawne. Muszę spojrzeć czy aby na pewno ustawiłem zapłon w ten sposób, bo szczerze mówiąc, nie mogłem sobie przypomnieć jak to robić nie mając silnika przed sobą. Chociaż może to jedynie świadczyć o tym, że jeżeli wszystko w zapłonie jest sprawne to silnik zadziała (lub da przynajmniej znak życia) pomimo nieprawidłowego ustawienia.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
30-03-2018 15:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
witam
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 23:43:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 30
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: baczek007
Wczoraj 21:09:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 88
Oleje Castrol
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 15:11:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 110
Kapa/dekle silnika komar ...
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 13:58:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Ogar 205 - 023. Uszkodzen...
Ostatni post: baczek007
Wczoraj 12:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Wczoraj 12:17:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
25-10-2025 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 295
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
25-10-2025 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
25-10-2025 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39262
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
25-10-2025 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 115
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
24-10-2025 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 100
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
24-10-2025 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 177
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 735

Reklama