Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Nabazgrane na szybko:
(Przekrój pierścienia)
Wykonane za pomocą miniszlifierki.
Aha, dodatkowo podcięty tłok od strony dolotu (2mm).
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2018 23:29:33 przez seler1500.)
|
|
24-02-2018 23:25:11 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Właśnie lekko przylewa z dołu, jak się wkręci to idzie jak burza
Ale to kwestia regulacji gaźnika (rozwiercany).
Albo kwestia za mocno podniesionego okna wydechowego.
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
25-02-2018 00:34:50 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Witajcie!
Dzisiaj kilka zmian, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zaspawałem automat zmiany biegów - teraz nie muszę się martwić, że dwójka wyskoczy na wysokich obrotach.
Tak wyglądało to po zdjęciu głowicy - wydmuchana uszczelka pod głowicą, ciśnienie sprężania 5.5 atm:
tłok - widać tutaj dobrze wpływ poprawionego płukania (i dobrego oleju) na czystość denka tłoka
Po wymianie uszczelki ciśnienie wzrosło do 9 atm, motorynkę stawiamy na koło dodaniem gazu, na dwójce strzałem ze sprzęgła.
Prędkość maksymalna 55 km/h na przełożeniach Z13/25
Uszczelka standardowo wykonana własnoręcznie, wyżarzona blaszka miedziana 0.2 mm.
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018 20:18:01 przez seler1500.)
|
|
01-03-2018 20:16:18 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Dzisiaj motorynka zaliczyła ok. 40 kilometrów po okolicznych ścieżkach i ścieżynkach, została również porównana do seryjnej. Reakcja właściciela: "Coś ty zrobił z tą motorynką że ona tak idzie?"
Cała trasa pokonana bezawaryjnie, prędkości rzędu 50 - 60 km/h, w zależności od ilości dziur na drodze.
Spalanie na dyszy 0.60 mm : około 2,7 - 2,8l / 100 km (przy prędkości 55 km/h).
Założyłem dodatkowo głowicę od 019 (stara była krzywa, dlatego co chwilę zmieniałem uszczelki), planuję dorobić górne mocowanie silnika, bo dolne zaczyna się wykrzywiać w lewo.
Dodatkowo zmniejszę dyszę do 0.55, bo pomimo iglicy opuszczonej na sam dół, troszeczkę zalewa poniżej połowy gazu. Mimo tego, po przejechaniu kilku kilometrów z maksymalną prędkością, elektrody świecy w kolorze ceglasto-brązowym.
Dodatkowo, jeśli na ciepłym silniku ustawię prawidłowe wolne obroty, na zimnym trzeba przytykać puszkę filtra, bo wkręca się za wysoko.
Kolejnym mankamentem jest "spadająca" kierownica, winowajca - wyrobiony wielokarb mocowania.
Ponadto manetka gazu wypada ze swojego miejsca, ale do tego już się przyzwyczaiłem. Niedługo wymienię rolgaz na taki z metalowym korpusem, wtedy powinno się poprawić.
Do wymiany kwalifikuje się również chiński łańcuch, wyciąga się jak guma. Nie polecam. (YBN) Założę favorita albo DID i będzie ok.
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
04-03-2018 20:30:39 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Witam!
Dzisiaj dotarł właściwy gaźnik - podróbka dellorto 17.5.
Chwilowo trwają prace nad króćcem dolotowym, ze względu na to, że to jedyna z prac które mogę wykonywać w domu (troszkę mi się zachorowało).
Króciec z rurki miedzianej 20mm i laminatu szklano-epoksydowego 2mm. Musiałem go wykonać pod kątem, bo sam gaźnik jest dość duży i w życiu nie zmieściłby się na płasko - będzie pracować pod nachyleniem ok. 20 - 30 stopni.
Muszę jeszcze rozgryźć ssanie (a konkretnie to przerobić na ręczne), bo elektroniczne ciągnie prawie 25W
Aha, króćce (w gaźniku) olejowy i podciśnienia zostały zaślepione przez zalutowanie.
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2018 19:10:34 przez seler1500.)
|
|
23-03-2018 19:08:36 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Wpadłem dziś na genialny pomysł
Po co tuningować zawodny 023, skoro w garażu walają mi się kartery Charta i kilka skrzyń biegów do tegoż motoroweru?
023 zostawię w spokoju z gaźnikiem GM14F, a w tym czasie powoli poskładam lepszy silnik, który jest pozbawiony wszystkich wad archaicznej dwubiegówki. Myślałem na cylindrem simsona w karterach charta, może trochę go dłubnę ale pozostanie 50/2.
Do tego gaźnik 17,5 i powinno latać lepiej niż na obecnym silniku
Pozdrawiam, Rafał
P.S. Szukać nowego wału, czy regenerować stary? [027]
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
26-03-2018 22:30:47 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Przed chwilą udało mi się rozbić mój stary wał z motorynki - żadna sztuka, kilka uderzeń młotka.
Pozyskany z niego korbowód jest w stanie dobrym/bardzo dobrym.
Nie wykazuje zużycia zewnętrznej bieżni łożyska igiełkowego, tuleja jest w stanie bardzo dobrym.
Materiał chyba 16HG.
Łożysko - zastanowię się, może dam nowe jeśli znajdę nowe dobrej jakości, ale stare również jest w bdb stanie.
Oryginalne wały Charta mają sworzeń dolny 18mm?
Jeśli tak, będę próować samemu rozbić wał za pomocą prasy, wymienić co trzeba łącznie ze sworzniem, złożyć, wycentrować i przyłapać sworzeń z obu stron tigiem, dla pewności, chyba, że nie jest to wymagane.
Oczywiście po wymianie łożyska i korby wał złożę na ciepło (a sworzeń do zamrażarki).
Na końcu wał w kły, czujnik zegarowy na czop i centrujemy
Tak mniej więcej wygląda teraz sytuacja.
Wszelkie komentarze, przydatne porady - mile widziane.
Pozdrawiam, Rafał
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
28-03-2018 21:59:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|