Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
łożyska craft
|
Autor |
Wiadomość |
Ogór200
Nowy
Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: łożyska craft
jakie smarowanie centralne w 2 t co ty za pierdolety opowiadasz..nawet w google tego nie mogłem znaleźć...nowe silniki 2 t posiadają dozownik który podaje olej do gaźnika gdzie ten miesza go z benzyną i porcją powietrza...a tak w ogóle temat był silnika starego typu...
Ja przedstawiłem FAKTY OGÓLNODOSTĘPNE , OGÓLNODOSTĘPNĄ WIEDZĘ A NIE WYPOCINY 15 LETNIEGO GOŚCIA...
FAKTEM JEST ŻE SILNIKI 2 T NIE POWINNY BYĆ WYTRĄCANE Z OBROTÓW POD OBCIĄŻENIEM , FAKTEM JEST TO ZE ZAMYKAJĄC PRZEPUSTNICE PRZY ROZKRĘCONYM SILNIKU ZMNIEJSZAMY DAWKĘ SMAROWANIA DO POZIOMU SMAROWANIA NA BIEGU JAŁOWYM PRZEZ CO SKRACAMY ŻYWOTNOŚĆ
JA NIE CHCĘ SIĘ Z WAMI KŁÓCIĆ , TYM BARDZIEJ ŻE MACIE PO 15 LAT (O ILE TO WIEK FAKTYCZNY, ALE CHYBA TAK..)
NIE MAM ZAMIARU JUŻ TŁUMACZYĆ , TO WASZA SPRAWA ...WY NIE PODALIŚCIE MI ŻADNYCH ALE TO ŻADNYCH ARGUMENTÓW TYLKO WASZE PRZEKONANIA
PO CO MI GOŚCIU PITOLISZ O DYSTANSOWANIU JAK NIE W TYM RZECZ...PO CO PITOLISZ O WYKRESACH Z HAMOWNI JAK MÓWIMY O ŻYWOTNOŚCI UKŁADU- JESTEŚ NIEDOROZWINIĘTY??
JA JUŻ KOŃCZĘ , BO TO NIE MA SENSU
a co do mojej wiedzy to nie jestem inżynierem, aczkolwiek inżyniera też byście nie posłuchali bo przecież przyznałby mi rację...
Wy jesteście najprawdopodobniej samoukami , bo mając 15 lat to tylko na lekcjach fizyki mozna było coś usłyszeć o silnikach 2t i 4t - ogólne informacje
ja skończyłem szkołę samochodową - technikum , pracowałem przy autach i motocyklach - i dlatego mogę powiedziec że coś wiem, robiłem takie i takie silniki 2t 4 kible , stare motocykle motocykle 4 rzędowe i doskonale orientuję się w tych hasłach które rzucacie a nie macie do końca o nich pojęcia...
teraz na serio koniec, bez odbioru i już do mnie nie piszcie ...tym bardziej jak macie z dupy argumenty niczym nie poparte
A jeszcze jedno - TU MACIE WSZYSTKO O CZYM WSPOMNIAŁEM CZARNO NA BIAŁYM PRZECZYTAJCIE "EKSPLOATACJA" I "SMAROWANIE" GŁĄBY JEDNE )
http://www.przecinak.republika.pl/dwusuw.htm
Notatka od JGNZM, 14-01-2018 19:08:30
Grzeczniej, kultura mimo wszystko zobowiązuje. I nie pisz postów wielkimi literami jak nie musisz.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018 18:39:51 przez Ogór200.)
|
|
14-01-2018 18:23:29 |
|
|
Ogór200
Nowy
Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: łożyska craft
MACIE JESZCZE TUTAJ GŁĄBY
Eksploatacja
"Szybka jazda wpływa na szybsze zużycie się silnika" - często można usłyszeć takie stwierdzenie. Jak się okazuje, dwusuw najlepiej pracuje przy całkowicie otwartej przepustnicy, gdyż wówczas smarowanie i wewnętrzne chłodzenie mieszanką jest najlepsze - co prawda silnik jest wtedy mocno obciążony, ale na takie obciążenie został przecież obliczony i skonstruowany (w silniku Jawki elementy są nawet mocniejsze). Jedyne co przemawia za przymknięciem gazu to zużycie paliwa - wiadomo że jest wtedy największe. Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę).
Również bardzo niekorzystną sytuacją są duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy - smarowanie jest bardzo małe a obroty duże. Typowym przykładem jest jazda z góry z zamkniętym gazem lub długie hamowanie silnikiem.
Kiedyś szwedzka firma Saab (zresztą produkująca samochody do dzisiaj) wykonała doświadczenie na dwucylindrowym dwusuwie. Pracował on bez zarzutu przez długie godziny z całkowicie otwartą przepustnicą. Następnie poddali go specjalnej próbie - pracował z dużymi obrotami po przymknięciu przepustnicy (po prostu został napędzony innym silnikiem). W takich warunkach łożyska wału po 20 minutach zatarły się - widać więc jak niekorzystne jest długie hamowanie silnikiem. Oczywiście silnikowi nie zaszkodzi wytworzenie takich warunków przez krótką chwilę.
Natomiast problem ten nie występuje w silnikach z oddzielnym układem smarowania (niezależnym od paliwa), gdyż elementy są smarowane automatycznie.
Są to jedynie podstawowe informacje o zasadzie działania dwusuwu, podane w dużym uproszczeniu. O silnikach można pisać całe książki - ja niestety mam tylko skromną ilość miejsca na osobnej podstronie
Opracowano na podstawie książki "Silniki dwusuwowe pojazdów" Tadeusza Rychtera.
(14-01-2018 18:40:00)rafi555 napisał(a): (14-01-2018 18:23:29)Ogór200 napisał(a): nowe silniki 2 t posiadają dozownik który podaje olej do gaźnika gdzie ten miesza go z benzyną i porcją powietrza.
To było już w latach 60. Nie wiem o co ci chodzi to tylko romet, taki złom że mu to nie zaszkodzi, co z tego że mam 15 lat, inni mają więcej, z resztą skoro tylko naprawiałeś a nie masz (nie jeździłeś) to po co się odzywać? Ja mam 3 dwusuwy i swoje wiem wiedza teoretyczna (z palca wyssana) to nie wszystko. Wiem że i tak ci nie wyjaśnimy bo skończyłeś technikum bla bla bla...
KTO CI POWIEDZIAŁ ŻE NIE MAM...MAM 2 STARE MOTOROWERY OGAR 200 I SKŁADAKA Z SILNIKIEM DEZAMETU - JUŻ OD 13 LAT JE POSIADAM, DODATKOWO 4 SILNIKI LUZEM KTÓRE KIEDYŚ KUPIŁEM A NIEDAWNO ZACZĄŁEM W NIE INWESTOWAĆ (TO NA DZIAŁCE) POSIADAM TAKŻE STARĄ HONDE CBR F2 DO JAZDY NA CO DZIEŃ PO WARSZAWIE
Notatka od JGNZM, 14-01-2018 19:19:51
Jak wyżej.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018 18:49:05 przez Ogór200.)
|
|
14-01-2018 18:41:11 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: łożyska craft
(14-01-2018 18:23:29)Ogór200 napisał(a): jakie smarowanie centralne w 2 t co ty za pierdolety opowiadasz..nawet w google tego nie mogłem znaleźć...nowe silniki 2 t posiadają dozownik który podaje olej do gaźnika gdzie ten miesza go z benzyną i porcją powietrza...a tak w ogóle temat był silnika starego typu...
Ja przedstawiłem FAKTY OGÓLNODOSTĘPNE , OGÓLNODOSTĘPNĄ WIEDZĘ A NIE WYPOCINY 15 LETNIEGO GOŚCIA...
FAKTEM JEST ŻE SILNIKI 2 T NIE POWINNY BYĆ WYTRĄCANE Z OBROTÓW POD OBCIĄŻENIEM , FAKTEM JEST TO ZE ZAMYKAJĄC PRZEPUSTNICE PRZY ROZKRĘCONYM SILNIKU ZMNIEJSZAMY DAWKĘ SMAROWANIA DO POZIOMU SMAROWANIA NA BIEGU JAŁOWYM PRZEZ CO SKRACAMY ŻYWOTNOŚĆ
JA NIE CHCĘ SIĘ Z WAMI KŁÓCIĆ , TYM BARDZIEJ ŻE MACIE PO 15 LAT (O ILE TO WIEK FAKTYCZNY, ALE CHYBA TAK..)
NIE MAM ZAMIARU JUŻ TŁUMACZYĆ , TO WASZA SPRAWA ...WY NIE PODALIŚCIE MI ŻADNYCH ALE TO ŻADNYCH ARGUMENTÓW TYLKO WASZE PRZEKONANIA
PO CO MI GOŚCIU PITOLISZ O DYSTANSOWANIU JAK NIE W TYM RZECZ...PO CO PITOLISZ O WYKRESACH Z HAMOWNI JAK MÓWIMY O ŻYWOTNOŚCI UKŁADU- JESTEŚ NIEDOROZWINIĘTY??
JA JUŻ KOŃCZĘ , BO TO NIE MA SENSU
a co do mojej wiedzy to nie jestem inżynierem, aczkolwiek inżyniera też byście nie posłuchali bo przecież przyznałby mi rację...
Wy jesteście najprawdopodobniej samoukami , bo mając 15 lat to tylko na lekcjach fizyki mozna było coś usłyszeć o silnikach 2t i 4t - ogólne informacje
ja skończyłem szkołę samochodową - technikum , pracowałem przy autach i motocyklach - i dlatego mogę powiedziec że coś wiem, robiłem takie i takie silniki 2t 4 kible , stare motocykle motocykle 4 rzędowe i doskonale orientuję się w tych hasłach które rzucacie a nie macie do końca o nich pojęcia...
teraz na serio koniec, bez odbioru i już do mnie nie piszcie ...tym bardziej jak macie z dupy argumenty niczym nie poparte
A jeszcze jedno - TU MACIE WSZYSTKO O CZYM WSPOMNIAŁEM CZARNO NA BIAŁYM PRZECZYTAJCIE "EKSPLOATACJA" I "SMAROWANIE" GŁĄBY JEDNE )
http://www.przecinak.republika.pl/dwusuw.htm
Już mi się szczerze nie chce tłumaczyć, bo widzę jak grochem o ścianę. Skoro pracowałeś w peżocie nie tylko przy sprzątaniu placu, to powinieneś wiedzieć, ze były silnik smarowane bezpośrednio na wał olejem podawanym osobno. Więc co mi po Twoich autorytetach, jak nie masz nic wiedzy. I taki oto sposobem obaliłem już Twoje dwa 'fakty'.
Co do mojego wieku ani statusu się nie wypowiadaj, bo nie wiesz kim jestem, ale jak widać Ty lubisz się chwalić czymś co nie miało miejsca. Po to wspomniałem o dystansowaniu silnika, bo skoro pracowałeś w serwisie, to powinieneś zostać z tym zaznajmiony, a tymczasem bije od Ciebie niewiedzą.
Jeśli mowa o sprawności 2t, to będę posiłkował się autorskim wykresem siły ciągu w stosunku do obrotów na poszczególnych biegach dla silnika seryjnego 223- https://images37.fotosik.pl/1257/c2d2517d5108402d.jpg I jak widać, silnik osiąga swoją 'górę' przy około 70% swojego całego zakresu obrotów. A dlaczego? Bo wtedy jest najlepsze płukanie silnika. Wtedy taki silnik spala najmniej paliwa, jest najlepiej chłodzony a co za tym idzie, mniej oleju jest wypłukiwana. Przekroczenie tej granicy osłabia płukanie dwusuwa, bo już nie ma prawidłowego rezonansu wydech a spaliny wychodzące z wydechu są cieplejsze ze względu na niedokładne podawanie mieszanki przez gaźnik. I to wtedy silnik bardziej jest narażony na przegrzanie i słabsze smarowanie niż przy obrotach najlepszego płukania. Kolejny Twój niby fakt obalony.
Kolego, najpierw doucz się niektórych pojęć, później złap trochę kultury, bo nieładnie jest kogoś wyzywać tylko dlatego, że ma rację no i dopiero wtedy wypowiadaj się na forum, bo nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie ekranu.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
14-01-2018 19:03:40 |
|
6 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post:6 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
axelbenq (01-14-2018), JGNZM (01-14-2018), Odrestaurator (01-14-2018), rafi555 (01-14-2018), seler1500 (01-14-2018), stqc (01-15-2018)
|
Ogór200
Nowy
Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: łożyska craft
więc można się domyśleć czy coś wiem o tych pojazdach..w sumie za młodziaka robiłem silniki osobom które były 20 lat ode mnie starsze - więc wychodzi na to że już wtedy coś wiedziałem.. w sumie wielu młodych chłopaków robi te silniki, aczkolwiek nie każdy wie jak to zrobić poprawnie aby przejechało to przynajmniej 10 tys km..o eksploatacji też mało kto wie jak zdążyłem się zorientować...a jak ktoś mi mówi żeby montować papierową uszczelkę w XXI wieku, to już jestem przekonany że nie ma pojęcia..
nie odzywaj się już do mnie głąbie bo nie chcę z tobą w dyskusję wchodzic ...przeczytaj sobie to co podałem i już zamilcz
https://images37.fotosik.pl/1257/c2d2517d5108402d.jpg
HAHAHAHAHA czy ty jesteś idiotą że podajesz mi taki z dupy na kolanie namalowany wykres XD XD XD idź dzieciaku się duocz XD XD XD
ty se chyba k**wa jaja robisz to to nie możliwe aby być takim idiotą aby cos takiego podawać z dupy i jeszcze namalowane XD XD XD
I ty ode mnie chcesz wykresy z hamowni XD XD .....idź kur*a wstydu oszczędź ......
Macie tutaj jeszcze raz żeby nie było że ktoś nie widział
http://www.przecinak.republika.pl/dwusuw.htm
Spoko, ale i tak ide stąd bo tu w ogóle nie ma ludzi z wiedzą tylko 15 letnie dzieciaki, które chcą mnie przekonać do jakiegoś wykresu na kolanie namalowanego...po prostu ŻAL ...ŻAL ...taką gimbazę powinno się wyrzucać aby zachować poziom na forum
Notatka od JGNZM, 14-01-2018 19:17:00
Uspokój się kolego
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018 19:20:07 przez Ogór200.)
|
|
14-01-2018 19:07:38 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
14-01-2018 19:22:27 |
|
3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post:3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
Odrestaurator (01-14-2018), rafi555 (01-14-2018), seler1500 (01-14-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|