Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Autor Wiadomość
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #121
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Tomasz-pr110, cewka do skutera. Kosztuje około 15 zł.
Stqc, zobaczę jak wyjdzie w praniu z tą cewką. Co do modułu, myślisz że ja nie planowałem tego zrobić? Mam takich kostek kilka ale gdyby nie to, że bez kostki już jest miejsca na styk to bym ją zastosował. Po prostu z kostką bym nawet schowka nie założył.
Adam104100, ten amortyzator to tylko chwilowo był. Teraz już są założone te co powinny tu być.
Jutro wyślę zdjęcia.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
30-12-2017 00:54:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #122
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Wymień koniecznie te podkladki podkladow kolejowych, nad cybantami kierownicy. No chyba, ze to przeciwwagi, by ja dociazyc i by nie drgala.
Pozdrawiam Big Grin

Rozwiertak super sprawa, do tego pamieta czasy PRLu

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2017 01:03:54 przez joozek.)
30-12-2017 01:01:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #123
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Podkładki wymienione! Nie zrobiłem zdjęcia ale może je zauważysz na zdjęciach Wink
Ostatecznie T-1 będzie wyglądała mniej więcej tak:



Wiązka kabli wygląda tak, musiałem osobno zmasować zapłon, bo oryginalnie pośredniczy w tym moduł, ale ja robiłem to przez dwie kostki, przez to moduł nie pośredniczy w tym jak powinien. Wszystkie światła aktualnie działają Wink

Miałem mały problem ze sprzęgłem, bo dałem grubą podkładkę pod kosz i przez to sprzęgło nie działało jak powinno i nie wysprzęglało wału.

I koła, wszystko oprócz szprych i nypli jest oryginalne Smile Własnoręcznie zaplecione i wycentrowane.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
30-12-2017 23:01:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #124
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
W końcu nastała ta chwila Heart
Po paru godzinach szukania przyczyny czemu nie pali na kopkę, postanowiłem go uruchomić na pych. Załapał i jakoś chodził, ale miał bardzo ciężko. Albo gaźnik do du*y albo za ciasno spasowany cylinder z tłokiem.

Przyszły naklejki Big Grin



Które nakleiłem.




A tu światła, są baardzo mocne. To bardzo dobra wiadomość, byle nie paliło żarówek :F

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
06-01-2018 18:19:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #125
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Świetnie wygląda z naklejkami Wink
06-01-2018 20:52:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Rometowiec14 za ten post.
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #126
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Fajna robota, mam też podobnego bzyka i mam nadzieję, że kiedyś się za niego wezmę. Jest już skompletowany i nawet zapłon od charta. Co do modułu, to faktycznie z tym oryginalnym ciasno tam, ale ja zamówiłem na olx moduł od gościa i on takie płaskie robi i do schowka fajnie wchodzi. Pewnie można się dogadać i inną obudowę nawet
https://www.olx.pl/oferta/ulepszony-modu...0cde57d2f6

Fajnie z cewką mi podpowiedziałeś, bo oryginalna butelkowa psuje efekt, a tutaj udało się ukryć, świetna sprawa. Próbowałeś go już odpalać? Coś czytam, że ma ciężko. Ja trochę z tym zapłonem walczyłem i jeśli to jest oryginalny od charta, to nie będzie chodził jak trzeba. Chyba, że masz wersję z motoryny. Gdzieś tutaj temat mam i znalazłem informacje na elektrodzie. Wał charta kręci się w drugą stronę niż tutaj, dlatego trzeba zmienić biegunowość impulsatora, odlutowujesz dwa przewody i lutujesz odwrotnie. W razie czego jakby nie chciał odpalić i strzelał z gaźnika. Można to poznać, bo iskra wtedy tak jakby późno występuje na świecy i czasem widać jakby znikała. Przerabiałem temat.

Żarówkę jaką masz przodu? Normalną od charta? U mnie pali wszystkie żarówki jak dodam gazu na tym zapłonie,a cewek od ładowania nawet nie wykorzystałem.

Naklejki faktycznie niezłą robotę robią.

Ramkę licznika normalnie da się wymienić? Nigdy nie próbowałem, ona jakoś zaciskana jest?

Mam jeszcze pytanie co do centrowania, bo też mam bicie w przednim kole góra dół i gościu, który się tym zajmuje powiedział mi, że lepiej nową obręcz kupić. U mnie normalnie kierownica w rękach podskakuje podczas jazdy. Ciężko to korygować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018 18:35:52 przez bubzon.)
07-01-2018 18:33:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #127
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(07-01-2018 18:33:25)bubzon napisał(a):  Fajnie z cewką mi podpowiedziałeś, bo oryginalna butelkowa psuje efekt, a tutaj udało się ukryć, świetna sprawa. Próbowałeś go już odpalać? Coś czytam, że ma ciężko. Ja trochę z tym zapłonem walczyłem i jeśli to jest oryginalny od charta, to nie będzie chodził jak trzeba. Chyba, że masz wersję z motoryny. Gdzieś tutaj temat mam i znalazłem informacje na elektrodzie. Wał charta kręci się w drugą stronę niż tutaj, dlatego trzeba zmienić biegunowość impulsatora, odlutowujesz dwa przewody i lutujesz odwrotnie. W razie czego jakby nie chciał odpalić i strzelał z gaźnika. Można to poznać, bo iskra wtedy tak jakby późno występuje na świecy i czasem widać jakby znikała. Przerabiałem temat.
Nie rozumiem sensu zmiany polaryzacji impulsatora, skoro magneto i tak tworzy pole magnetyczne o zarysie sinusoidalnym, czyli zapłon będzie produkował prąd zmienny, tak samo impulsator. Silnik pracuje teoretycznie dobrze, tylko tyle, że ma problem z wkręceniem się na obroty a wolnych nie chce utrzymać. Wydaje mi się, że to wina zbyt ciasno spasowanego tłoka i cylindra oraz gaźnika aniżeli impulsatora. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym, występuje około 2,80mm przed GMP i tak też jest z iskrą. Chociaż spróbować można zrobić to co pisałeś, ale wg mnie nie ma to sensu, lecz kto wie.
Cytat:Żarówkę jaką masz przodu? Normalną od charta? U mnie pali wszystkie żarówki jak dodam gazu na tym zapłonie,a cewek od ładowania nawet nie wykorzystałem.
Żarówkę mam od Charta 25/25W. Ona jest podłączona jak fabryczne w Charcie, czyli prąd z obydwóch cewek idzie na żarówkę. Światło tylne i klakson (na prąd zmienny) mam na cewkach ładowania, które są zmasowane (tym wspólnym przewodem z zapłonu). Przypomnę tylko, że org cewki są bezmasowe.
Cytat:Naklejki faktycznie niezłą robotę robią.

Ramkę licznika normalnie da się wymienić? Nigdy nie próbowałem, ona jakoś zaciskana jest?
Ramkę licznika, jak masz brzydką, to kupujesz nową na stolmot (link jest gdzieś wcześniej) i zakładasz nową. Ale uważaj, bo łatwo można ją od zewnątrz zgiąć. Tak, jest zaciskana na całym obwodzie, ja to u siebie zacisnąłem uderzając tępym śrubokrętem.
Cytat:Mam jeszcze pytanie co do centrowania, bo też mam bicie w przednim kole góra dół i gościu, który się tym zajmuje powiedział mi, że lepiej nową obręcz kupić. U mnie normalnie kierownica w rękach podskakuje podczas jazdy. Ciężko to korygować?
Bicie góra-dół bardzo ciężko się reguluje, chyba nawet nie da się go w 100% zlikwidować. Przynajmniej nie z moimi umiejętnościami. Aczkolwiek da się je zminimalizować.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-01-2018 22:00:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #128
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(07-01-2018 22:00:52)JGNZM napisał(a):  Nie rozumiem sensu zmiany polaryzacji impulsatora, skoro magneto i tak tworzy pole magnetyczne o zarysie sinusoidalnym, czyli zapłon będzie produkował prąd zmienny, tak samo impulsator. Silnik pracuje teoretycznie dobrze, tylko tyle, że ma problem z wkręceniem się na obroty a wolnych nie chce utrzymać. Wydaje mi się, że to wina zbyt ciasno spasowanego tłoka i cylindra oraz gaźnika aniżeli impulsatora. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym, występuje około 2,80mm przed GMP i tak też jest z iskrą. Chociaż spróbować można zrobić to co pisałeś, ale wg mnie nie ma to sensu, lecz kto wie.


Poszukaj mojego tematu miałem to samo. Jakaś różnica widać jest, znalazłem na elektrodzie jakiś temat i sprawdziłem. To tylko 2 przewody. Wcześniej gaźniki zmieniałem, ustawiałem gmp po kilka razy wczęśniejszy i późniejszy i już prawie się poddałem, a jaki był mój zachwyt gdy po odwróceniu biegunowości wszystko zaśpiewało. Normalnie szok, zdziwiony byłem, że nigdzie nikt o tym nie pisał. Objawy dokładnie jak u ciebie. Przez to ten moduł z olx kupiłem, bo myślałem, że jest spalony. Rezystancje na cewkach wszystkich i impulsatorze sprawdzałem i niby w porządku, a nie palił jak trzeba.
Ludzie też mi doradzali, żeby gaźnik sprawdzać, ale miałem platynkowy zapłon na podmianę i wszystko latało na nim.

Mam temat, poczytaj:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid530334

Notatka od JGNZM, 07-01-2018 23:18:22

Na przyszłość, nie cytuj całych postów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018 23:04:07 przez bubzon.)
07-01-2018 22:58:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bubzon za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #129
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Rzeczywiście. Jutro spróbuję i zobaczę jakie będą efekty Smile

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-01-2018 23:16:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #130
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła na myśl, niestety po zmianie biegunowości.
Teoretycznie powinien chyba na popych do tyłu odpalić w takiej konfiguracji i pracować normalnie, nie wiem tylko czy masz ochotę na eksperymenty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018 23:42:47 przez bubzon.)
07-01-2018 23:41:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #131
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Niestety, twoja teza się nie sprawdziła. Zmieniłem biegunowość, to silnik nawet nie odezwał się. Zmieniłem za to gaźnik, co prawda wizualnie patrząc to też trup, i było ciut lepiej ale zaś i tak miał problemy. Dostanę od znajomego dobry gaźnik GM12F, który jest w 100% sprawny. Zobaczę w weekend jakie będą efekty.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
08-01-2018 22:05:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #132
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
To dziwne, u mnie 100% podziałało, a zapłon właśnie od charta.
09-01-2018 01:00:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #133
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Tylko problem jest taki, że ten silnik jak odpali (na pych bez problemu), to pracuje normalnie, nie strzela ani nic. Problemem jest wejście na wyższe obroty i utrzymanie wolnych. A to wina gaźnika raczej

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
09-01-2018 01:21:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #134
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Miałem podobny problem i powodem był uszkodzony moduł. Po wymianie na inny zaczął chodzić tak jak trzeba.
09-01-2018 01:28:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #135
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(09-01-2018 01:21:41)JGNZM napisał(a):  Tylko problem jest taki, że ten silnik jak odpali (na pych bez problemu), to pracuje normalnie, nie strzela ani nic. Problemem jest wejście na wyższe obroty i utrzymanie wolnych. A to wina gaźnika raczej

Niekoniecznie. Jak zapłon ma problem, to może mieć kłopot z szybszą generacją iskry. Nie pytaj, dlaczego, ale czasem się mi tak zdarzało. Wink

Też próbowałem kiedyś wrzucać zapłon z Charta (do 023), i co ja się z nim namęczyłem... padł moduł, później cewki cudowały, obeszło się cewki dzwonkowym to znowu WN coś miała problem... aż wróciłem do tradycyjnego. Grunt to mieć dobre i pewne części. Objawy były podobne - najpierw odpalał ledwo-ledwo, jak zaczął odpalać - to nie chciał się wkręcać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018 13:11:41 przez Artur.)
09-01-2018 13:10:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 379
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 301

Reklama