jaki numer silnika
|
Autor |
Wiadomość |
Patryko350
Uczeń
Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
|
RE: jaki numer silnika
(21-12-2017 21:09:43)matimotom2 napisał(a): Mam 2 silniki i jeden ma numery przy gazniku a drugi przy kolanku pod spodem.A jaka powinna być numeracja z tego roku?
Ten z numerami przy gaźniku to coś z rodziny kwadraciaków, ten przy kolanku to z rodziny jajowatych.
Na początku masz napisane jaki to model silnika
A co do numeracji to nie wiem nawet czy to ważne bo rama mogła przeleżeć więcej czasu a silnik do niej mógł być zrobiony później.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2017 21:19:53 przez Patryko350.)
|
|
21-12-2017 21:16:58 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
22-12-2017 01:16:54 |
|
|
Adam104100
Pszegryfff
Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
|
RE: jaki numer silnika
Po pierwsze, silniki były składane gdzie indziej niż motorowery. Po drugie, na przełomie 80' silnik 023 był montowany w kilku pojazdach: Kadet, Pony, 2375, Komar 5352W. Jeżeli wyjeżdżał z fabryki Kadet z numerem ramy 000001, a w tym samym czasie wyjeżdżały Pony z numerem ramy 605104, to chyba logiczne, że do Kadeta nikt nie wrzucał silnika z numerem 023<000001, tylko wrzucał jaki był. Kolejny artysta, co musi mieć wszystko ORYGINALNE Z EPOKI BO TO ZABYTEK!!!!!!!, nawet powietrze w kołach. Przecież nikt nie będzie oglądał na światłach i wyliczał, czy ten numer silnika pasuje. Aha, i poleciłbym zapoznać się z jakimś słownikiem.
|
|
23-12-2017 18:35:20 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
Dawdzio (12-24-2017), Majerano (12-23-2017)
|
Adam104100
Pszegryfff
Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
|
RE: jaki numer silnika
Nie rozumiem o co Ci chodzi. Odpowiedź na swoje zagwozdki dostałeś już w jednej z pierwszych odpowiedzi. To Ty zacząłeś się upierać, że tak nie nie może być i na pewno my nie mamy racji. Teraz w ogóle piszesz, że chcesz odpowiedzi na inny temat. Jeszcze raz odpowiem:
Silniki typu 023, 019, 017, 022, czyli te z rodziny kwadratowych mają numer silnika na prawym karterze obok pokrywy sprzęgła.
Silniki typu S38, 025, czyli te z rodziny jajkowatych/okrągłych mają numer silnika na prawym karterze obok kolanka.
Na każdym gaźniku wybity jest typ gaźnika i rok jego produkcji np. GM12F i 1981, czyli gaźnik typu GM12F wyprodukowany w 81' roku.
Numer silnika i ramy jest całkowicie losowy. Nie jest ze sobą powiązany i jeden nie wynika z drugiego. Wszystko było numerowane jak leci. Przykładem tego są chociażby silniki 019, które czasami są wystawiane na Allegro/OLX z numerem 016<XXXXXX, bo jakiś agent odwrotnie wybił.
W kwestii błotnika, nikt nie jest jednoznacznie powiedzieć. Przejrzałem ok. 50 zdjęć Pony M2 z 80' roku i występowały na przemian, więc nie chcę nikogo wprowadzić w błąd. Jak coś to mam komplet 4 mocowań na zbyciu (taka chamska reklama)
|
|
23-12-2017 19:35:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|