Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Witajcie!
Przedstawiam Wam moją motorynkę Pony. Jest to składak - była rama i silnik - szkoda było wyrzucić
Ciężko mi stwierdzić z której wersji pochodzi rama, aczkolwiek podejrzewam 50-M-2.
Rama kiedyś nosiła meksykańską czerwień, ale została przemalowana przez poprzedniego właściciela. Silnik - Dezamet typ 023, bez jakiejkolwiek plomby.
Chwilowo bez cylindra, został wysłany do przeróbki i szlifu - ze względu na brak środków tłok i pierścienie ZMD, w planach szlif pod Meteora lub coś podobnego. Motorynkę posiadam od sześciu lat, ale jeżdżę nią w sumie od pięciu - kiedyś się jej bałem W maju silnik przeszedł remont prawie kapitalny - wymienione zostały wał korbowy, łożyska, tulejki karterów, wałek główny (ukręcony) i cewka zapłonowa. Do kapitalnego zabrakło tylko cylindra - był już porysowany, luz tłok - cylinder 0,3 mm
Niedawno uczyłem się spawać - do kompletu dołączył ściągacz tłoka, czujnik ustawienia zapłonu i przy okazji ściągacz do karterów. Wykonałem również zębatkę 15z wg Feiro. Może kiedyś na oryginał - straszna się z niej skarbonka robi
Miała być korba duells lub Top Racing, ale na razie musi wystarczyć chińczyk - Top Racing poszła do drugiego silnika. Jutro dotrze k60b - co prawda chiński, ale już ja mam na niego sposób Gaźnik dostałem za darmo
Prawdopodobnie wymienię chińskie łożysko igiełkowe na tulejkę - tulejka się nie wysypie i nie zatrze silnika
W jeszcze dalszych planach - rama z papierami, hamulec tarczowy. Za niecały rok prawo jazdy kat. A1
Niestety, rama była spawana - tłumik zresztą też...
Być może tego nie widać - w kloszu znajduje się żarówka H3 - chwilowa prowizorka, ale działa. Cewki przewinięte na 12V.
Dobra, koniec gadania. Łapcie fotki
Motorynka jest ciekawym zbiorem wiejskich patentów...
Ciekawostka: porównanie "oryginalnej" uszczelki do takiej, która pokrywa się z kanałami płuczącymi.
Oczywiście, jest wycięta niedokładnie, ale zależało mi tylko na odpowiedniej wielkości kanałów.
Uszczelki, w sumie to wszystkie, wykonuję samodzielnie - jakoś nie mam zaufania do tych sklepowych, zwłaszcza, jeśli chodzi o uszczelki pod wydech i głowicę. Jeśli chodzi o tą ostatnią - to stara wersja. Dziś wykonałem miedzianą (blaszka 0,2 mm).
Pod gaźnik i wydech - klingieryt zbrojony.
Ciąg dalszy nastąpi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2019 16:05:54 przez seler1500.)
|
|
24-10-2017 22:52:26 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Witam ponownie!
Dotarł już gaźnik, a w zasadzie to dwa
Chiński K60b oraz Dellorto SHA 1412.
Zmiany w K60b:
- dysza 0,75 mm z gaźnika BVF (simson) - fabryczna (chińska) miała średnicę... 0,52 mm,
- ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej,
- oraz zmiana w przepustnicy - z obu stron została nadlutowana, a następnie doszlifowana pod wymiar gaźnika, z luzem 0,1 mm. Gaźnik nie jest wykonany z aluminium - podejrzewam stop cynku, przepustnicę łatwo było zalutować.
Po takich zabiegach gaźnik w simsonie działa jak trzeba, trzyma wolne, dobrze się zbiera. Jak cylinder wróci ze szlifu dowiemy się, czy zda egzamin w Romecie.
A teraz fotki.
Pozdrawiam, R
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2017 22:37:29 przez seler1500.)
|
|
25-10-2017 22:33:48 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Masz na myśli silnik i osprzęt, czy ramę?
Bo jeśli silnik, to nie ma tam nic specjalnego. 50/4, wydech 1 mm w górę, króciec dolotowy 16 mm, docelowo gaźnik 16n3-4.
H3 wpakowałem z nudów, cewki miałem dłubane wcześniej. Poprawiło się zarówno przednie, jak i tylne światło.
Problem był poważny: żarówki 6V 15/15W paliło, a 6V 20/20W były za mocne
|
|
25-10-2017 23:59:12 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
Witam!
Dzisiaj przyszła paczka od Lagoon-a.
Powiem tak - wow.
Kanały płuczące dorobione bardzo ładnie, większe, niż się spodziewałem
Wydech podniesiony do chyba 31 mm.
Pierwsze odpalenie na gaźniku GM12F z dyszą główną 0,70 mm. Zapalił z pierwszego kopa
Na wolnych pracuje bardzo dobrze, a jeszcze bardziej kopci
Wkręcanie - tu odnotowana znaczna poprawa, motorynka rozpędza się dużo lepiej, na koło wyrywa praktycznie z gazu - a to dopiero dotarcie, i maks pół manetki
Co ciekawe, myślałem że silnik teraz będzie się mocno grzał - a grzeje się tak samo, jak przed szlifem
Także serdecznie polecam usługi użytkownika Lagoon.
Ze względu na to, że już jest ciemno, nie mam jak zrobić zdjęć - dodam je jutro
|
|
31-10-2017 22:23:34 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2017 14:08:21 przez seler1500.)
|
|
01-11-2017 14:07:06 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|