| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Witajcie! 
Przedstawiam Wam moją motorynkę Pony. Jest to składak - była rama i silnik - szkoda było wyrzucić   
Ciężko mi stwierdzić z której wersji pochodzi rama, aczkolwiek podejrzewam 50-M-2. 
Rama kiedyś nosiła meksykańską czerwień, ale została przemalowana przez poprzedniego właściciela. Silnik - Dezamet typ 023, bez jakiejkolwiek plomby. 
Chwilowo bez cylindra, został wysłany do przeróbki i szlifu - ze względu na brak środków tłok i pierścienie ZMD, w planach szlif pod Meteora lub coś podobnego. Motorynkę posiadam od sześciu lat, ale jeżdżę nią w sumie od pięciu - kiedyś się jej bałem    W maju silnik przeszedł remont prawie kapitalny - wymienione zostały wał korbowy, łożyska, tulejki karterów, wałek główny (ukręcony) i cewka zapłonowa. Do kapitalnego zabrakło tylko cylindra - był już porysowany, luz tłok - cylinder 0,3 mm     
Niedawno uczyłem się spawać - do kompletu dołączył ściągacz tłoka, czujnik ustawienia zapłonu i przy okazji ściągacz do karterów. Wykonałem również zębatkę 15z wg  Feiro. Może  kiedyś na oryginał - straszna się z niej skarbonka robi   
Miała być korba duells lub Top Racing, ale na razie musi wystarczyć chińczyk - Top Racing poszła do drugiego silnika. Jutro dotrze k60b - co prawda chiński, ale już ja mam na niego sposób    Gaźnik dostałem za darmo   
Prawdopodobnie wymienię chińskie łożysko igiełkowe na tulejkę - tulejka się nie wysypie i nie zatrze silnika   
W jeszcze dalszych planach - rama z papierami, hamulec tarczowy. Za niecały rok prawo jazdy kat. A1   
Niestety, rama była spawana - tłumik zresztą też... 
Być może tego nie widać - w kloszu znajduje się żarówka H3 - chwilowa prowizorka, ale działa. Cewki przewinięte na 12V.
 
Dobra, koniec gadania. Łapcie fotki   
 
 
 
 
 
 
 
Motorynka jest ciekawym zbiorem wiejskich patentów...
  
 
 
Ciekawostka: porównanie "oryginalnej" uszczelki do takiej, która pokrywa się z kanałami płuczącymi.
  
 
Oczywiście, jest wycięta niedokładnie, ale zależało mi tylko na odpowiedniej wielkości kanałów.
 
Uszczelki, w sumie to wszystkie, wykonuję samodzielnie - jakoś nie mam zaufania do tych sklepowych, zwłaszcza, jeśli chodzi o uszczelki pod wydech i głowicę. Jeśli chodzi o tą ostatnią - to stara wersja. Dziś wykonałem miedzianą (blaszka 0,2 mm). 
Pod gaźnik i wydech - klingieryt zbrojony.
  
Ciąg dalszy nastąpi.
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2019 16:05:54 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-10-2017 22:52:26 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Witam ponownie! 
Dotarł już gaźnik, a w zasadzie to dwa   
Chiński K60b oraz Dellorto SHA 1412. 
Zmiany w K60b: 
- dysza 0,75 mm z gaźnika BVF (simson) - fabryczna (chińska) miała średnicę... 0,52 mm, 
- ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej, 
- oraz zmiana w przepustnicy - z obu stron została nadlutowana, a następnie doszlifowana pod wymiar gaźnika, z luzem 0,1 mm. Gaźnik nie jest wykonany z aluminium - podejrzewam stop cynku, przepustnicę łatwo było zalutować. 
Po takich zabiegach gaźnik w simsonie działa jak trzeba, trzyma wolne, dobrze się zbiera. Jak cylinder wróci ze szlifu dowiemy się, czy zda egzamin w Romecie. 
A teraz fotki.
  
 
 
Pozdrawiam, R
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2017 22:37:29 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-10-2017 22:33:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Masz na myśli silnik i osprzęt, czy ramę?   
Bo jeśli silnik, to nie ma tam nic specjalnego. 50/4, wydech 1 mm w górę, króciec dolotowy 16 mm, docelowo gaźnik 16n3-4. 
H3 wpakowałem z nudów, cewki miałem dłubane wcześniej. Poprawiło się zarówno przednie, jak i tylne światło. 
Problem był poważny: żarówki 6V 15/15W paliło, a 6V 20/20W były za mocne   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-10-2017 23:59:12 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Witam! 
Dzisiaj przyszła paczka od  Lagoon-a. 
Powiem tak - wow.  
Kanały płuczące dorobione bardzo ładnie, większe, niż się spodziewałem   
Wydech podniesiony do chyba 31 mm. 
Pierwsze odpalenie na gaźniku GM12F z dyszą główną 0,70 mm. Zapalił z pierwszego kopa    
Na wolnych pracuje bardzo dobrze, a jeszcze bardziej kopci   
Wkręcanie - tu odnotowana  znaczna poprawa, motorynka rozpędza się dużo lepiej, na koło wyrywa praktycznie z gazu - a to dopiero dotarcie, i maks pół manetki   
Co ciekawe, myślałem że silnik teraz będzie się mocno grzał - a grzeje się tak samo, jak przed szlifem   
Także serdecznie polecam usługi użytkownika  Lagoon. 
Ze względu na to, że już jest ciemno, nie mam jak zrobić zdjęć - dodam je jutro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 31-10-2017 22:23:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2017 14:08:21 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 01-11-2017 14:07:06 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |