Jawa Typ 05 1963 r.
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa Typ 05 1963 r.
Można rzec, że po sąsiedzku
A tymczasem zabrałem się wczoraj za prawidłowe poprowadzenie linki sprzęgła.
Teraz jest lepiej, linka lżej pracuje.
Poniżej zamieszczam zdjęcie wykonane w trakcie prac. Widać starszy typ iskrownika oraz mechanizm sprzęgła w prawej pokrywie.
Mam nadzieję, że pogoda pozwoli jeszcze trochę pośmigać 05-tką w tym sezonie.
|
|
10-09-2017 11:31:45 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-10-2017 20:47:58 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa Typ 05 1963 r.
(28-10-2017 20:07:31)Waldek napisał(a): A jaką jawkę jeszcze masz?
Mam jeszcze Jawę Mustang
(28-10-2017 20:47:58)JGNZM napisał(a): Kocham 05tki, typowa czeska pomylona konstrukcja Ten licznik, zapłon, cała konstrukcja jeszcze dziwniejsza niż typ 20
Konstrukcja jest rzeczywiście nietypowa. Porównując np. z Rometem wyposażonym w silnik 023, to praktycznie wszystko jest w Jawie na opak
Przy okazji polecam film obrazujący produkcję Jawy Typ 05 w 1963 roku:
https://www.youtube.com/watch?v=hNUT31Em4tY
Można zauważyć różnice pomiędzy tym właśnie modelem a znaną u nas Jawą 20 - inny iskrownik, cewka, gaźnik, tłumik szmerów, korek zbiornika, zamek pokrywy nad silnikiem, oblachowanie, itd.
|
|
29-10-2017 13:25:37 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa Typ 05 1963 r.
Zimowa aura za oknem nie przeszkodziła, by w końcu "wynaleźć" prąd w tylnej lampie 05-tki.
Jak zauważą spostrzegawczy, tylny klosz jest tzw. rzemiosłem, a uszczelka lata świetności ma dawno za sobą. Oba elementy mam na zapasie, przy czym uszczelka jest używana w dużo lepszym stanie, a oryginalny czeski klosz - nówka sztuka
Instalacja w tym modelu różni się nieco od "elektryki" np. Mustanga z końca produkcji. Chodzi tu o iskrownik, ale również o element zwany "dławikiem" (z ang. choke). Tu właśnie tkwiła przyczyna braku sprawności tylnej lampy, ponieważ ktoś nie podłączył właściwie kabla, który prowadzi od przełącznika na kierownicy do wspomnianego "dławika".
Dołączam stosowne schematy, dzięki którym udało mi się rozwiązać zagadkę
Przy okazji poprawiłem również skuteczność działania tylnego hamulca poprzez regulację linki.
Teraz czekam na lepszą pogodę, by odnowić Jawce okresowe badanie techniczne.
|
|
04-02-2018 13:13:06 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa Typ 05 1963 r.
Dziękuję za zainteresowanie tematem
Jawa "pancerka" jest wygodna również dla Pań (łatwe wsiadanie), dlatego polecam
Sądząc po materiałach reklamowych producenta, najlepsza dla płci pięknej jest właśnie wersja eksportowa na rynek niemiecki (na skanie wersja bez osłon, nazywana 05 Sport):
Odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w jednym z artykułów o Jawie 05, który ukazał się w czasopiśmie "Svět motorů" w 1962 r. Oto jego fragment:
"V krytu světlometu je na krycí desce upevněná tlumivka, která je zapojená v obvodu obou žárovek. Má dvoje vynutí, zapojené proti sobě, což chrání žárovky proti přetížení při poruchách v kontaktech přepínače, a při skončení doby životnosti jedné žárovky chrání druhou žárovku".
W wolnym tłumaczeniu chodzi o to, że "dławik" ratuje żarówki w razie przeciążenia na stykach przełącznika, a w przypadku spalenia jednej z żarówek, chroni drugą z nich przed przepaleniem.
|
|
04-02-2018 18:23:57 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|