Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coś „strzeliło” w silniku
Autor Wiadomość
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Coś „strzeliło” w silniku
nie znam się na tym tak bardzo, myslicie ze mechanior ile skasuje?
20-10-2017 18:34:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #17
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Żeby wymienić pierścienie nie trzeba filozofa. Odkręć 4 nakrętki na głowicy, gaźnik i kolanko, zdejmij głowicę i cylinder, wysuwając je do góry, żeby szpilek nie połamać.
Wtedy ukaże ci się tłok z pierścieniami. W twoim przypadku uważałbym, bo jeśli pierścienie popękały, to lepiej, żeby nie wpadły do wału, bo mogą narobić jakiejś szkody(przed zdjęciem cylindra, ustaw tłok w górze, to ci pomoże, bo wysuwając cylinder, możesz położyć pod nim szmatę, oplatając korbowód, żeby zakryła wał, wtedy masz minimalne szanse, że ci coś wpadnie).
Zdejmując pierścienie, jeśli chociaż jeden nie jest pęknięty, to go trzeba trochę rozchylić, żeby pasował na wewnętrzną średnicę tłoka i go wypchnąć do góry. Jeśli dolny jest cały, to trzeba zrobić to samo, tylko jeszcze jest po drodze jeszcze jeden rowek.

Zakładanie pierścieni odbywa się tak samo, jak ich zdejmowanie, jeśli nie są pęknięte. Tylko, że najpierw zakłada się dolny, lekko rozszerzając go aby pasował na obwód tłoka, zsunąć go w pierwszy rowek, po czym znowu go lekko rozszerzyć i go zsunąć w drugi rowek.
Na tłoku powinny być też zabezpieczenia, żeby pierścienie się nie kręciły, w postaci takiej wypustki w pewnym momencie w szczelinie. W pierścieniu, na końcach są zwężenia pierścienia, którymi musisz trafić w to zabezpieczenie.

To jest jeden z najprostszych silników, z jakimi się spotkałem. A wymiana pierścieni, to chyba jedna z prostszych rzeczy jakie można w nim zrobić, nie potrzeba żadnego mechanika.
20-10-2017 20:48:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Coś „strzeliło” w silniku
(20-10-2017 20:48:11)XStuntManiac napisał(a):  Żeby wymienić pierścienie nie trzeba filozofa. Odkręć 4 nakrętki na głowicy, gaźnik i kolanko, zdejmij głowicę i cylinder, wysuwając je do góry, żeby szpilek nie połamać.
Wtedy ukaże ci się tłok z pierścieniami. W twoim przypadku uważałbym, bo jeśli pierścienie popękały, to lepiej, żeby nie wpadły do wału, bo mogą narobić jakiejś szkody(przed zdjęciem cylindra, ustaw tłok w górze, to ci pomoże, bo wysuwając cylinder, możesz położyć pod nim szmatę, oplatając korbowód, żeby zakryła wał, wtedy masz minimalne szanse, że ci coś wpadnie).
Zdejmując pierścienie, jeśli chociaż jeden nie jest pęknięty, to go trzeba trochę rozchylić, żeby pasował na wewnętrzną średnicę tłoka i go wypchnąć do góry. Jeśli dolny jest cały, to trzeba zrobić to samo, tylko jeszcze jest po drodze jeszcze jeden rowek.

Zakładanie pierścieni odbywa się tak samo, jak ich zdejmowanie, jeśli nie są pęknięte. Tylko, że najpierw zakłada się dolny, lekko rozszerzając go aby pasował na obwód tłoka, zsunąć go w pierwszy rowek, po czym znowu go lekko rozszerzyć i go zsunąć w drugi rowek.
Na tłoku powinny być też zabezpieczenia, żeby pierścienie się nie kręciły, w postaci takiej wypustki w pewnym momencie w szczelinie. W pierścieniu, na końcach są zwężenia pierścienia, którymi musisz trafić w to zabezpieczenie.

To jest jeden z najprostszych silników, z jakimi się spotkałem. A wymiana pierścieni, to chyba jedna z prostszych rzeczy jakie można w nim zrobić, nie potrzeba żadnego mechanika.

a skąd pewnosc ze to pierscienie? motorek stoi na dzialce wiec nie mam do niego dostepu chwilowo
20-10-2017 22:26:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #19
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Skoro starter chodzi luźno, to raczej wina pierścieni, bo nie ma wcale kompresji. Mam znajomego, co też zrobił remont silnika ale nie dotarł dobrze i przy jeździe nagle stracił siłę i zgasł. Zdjął cylinder, bo podejrzewał pierścienie, a one się rozleciały w drobny mak.
Chyba, że starter chodzi luźno i kopiąc go nic się w silniku nie kręci, wtedy trzeba rozpoławiać, bo któryś wałek nie wytrzymał.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
21-10-2017 09:29:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: Coś „strzeliło” w silniku
(21-10-2017 09:29:00)XStuntManiac napisał(a):  Skoro starter chodzi luźno, to raczej wina pierścieni, bo nie ma wcale kompresji. Mam znajomego, co też zrobił remont silnika ale nie dotarł dobrze i przy jeździe nagle stracił siłę i zgasł. Zdjął cylinder, bo podejrzewał pierścienie, a one się rozleciały w drobny mak.
Chyba, że starter chodzi luźno i kopiąc go nic się w silniku nie kręci, wtedy trzeba rozpoławiać, bo któryś wałek nie wytrzymał.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka

slychac poczatki odpalania wiec cos sie kreci tylko ze potem nie odpala
21-10-2017 15:10:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Czyli to wina pierścieni, nie widzę innego rozwiązania, co mogło się stać.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
21-10-2017 16:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Nikt tu Ci nie poda na tacy co jest nie tak, bo nie widząc fizycznie sprzętu wróżymy z fusów.
Posprawdzaj to co pisali wcześniej, a potem można myśleć dalej.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
21-10-2017 19:28:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Simon za ten post.
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #23
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Po tym, co napisał, można jednoznacznie orzec, moim zdaniem, że chodzi tu o pierścienie, bo skoro kręci się, a nie odpala, starter chodzi luźno, to wszystko wskazuje na brak kompresji, czego najprawdopodobniej przyczyną są uszkodzone pierścienie.
Ew. mogła zajść jeszcze jedna rzecz, mianowicie mógł pęknąć korbowód i wał się kręci, a tłok stoi.
Mniejsza o to. Z opisów wynika, że do awarii doszło w górze silnika, czyli tak, czy inaczej trzeba ją zdjąć

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017 07:56:59 przez XStuntManiac.)
23-10-2017 07:55:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: oskar2
Wczoraj 22:38:20
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Eksportowy Romet Chart 21...
Ostatni post: damian94
Wczoraj 22:01:09
» Odpowiedzi: 74
» Wyświetleń: 12987
Romet ogar 205 nie chce j...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 20:48:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 84
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:28:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 140
Czy to ulep
Ostatni post: arturwietnamczyk
Wczoraj 14:14:33
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 226
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 09:27:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 160
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
Wczoraj 01:10:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
25-05-2024 18:06:09
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1591
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
24-05-2024 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
24-05-2024 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
24-05-2024 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18154
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
24-05-2024 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 194
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 200
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 256

Reklama