Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coś „strzeliło” w silniku
Autor Wiadomość
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Coś „strzeliło” w silniku
nie znam się na tym tak bardzo, myslicie ze mechanior ile skasuje?
20-10-2017 18:34:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #17
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Żeby wymienić pierścienie nie trzeba filozofa. Odkręć 4 nakrętki na głowicy, gaźnik i kolanko, zdejmij głowicę i cylinder, wysuwając je do góry, żeby szpilek nie połamać.
Wtedy ukaże ci się tłok z pierścieniami. W twoim przypadku uważałbym, bo jeśli pierścienie popękały, to lepiej, żeby nie wpadły do wału, bo mogą narobić jakiejś szkody(przed zdjęciem cylindra, ustaw tłok w górze, to ci pomoże, bo wysuwając cylinder, możesz położyć pod nim szmatę, oplatając korbowód, żeby zakryła wał, wtedy masz minimalne szanse, że ci coś wpadnie).
Zdejmując pierścienie, jeśli chociaż jeden nie jest pęknięty, to go trzeba trochę rozchylić, żeby pasował na wewnętrzną średnicę tłoka i go wypchnąć do góry. Jeśli dolny jest cały, to trzeba zrobić to samo, tylko jeszcze jest po drodze jeszcze jeden rowek.

Zakładanie pierścieni odbywa się tak samo, jak ich zdejmowanie, jeśli nie są pęknięte. Tylko, że najpierw zakłada się dolny, lekko rozszerzając go aby pasował na obwód tłoka, zsunąć go w pierwszy rowek, po czym znowu go lekko rozszerzyć i go zsunąć w drugi rowek.
Na tłoku powinny być też zabezpieczenia, żeby pierścienie się nie kręciły, w postaci takiej wypustki w pewnym momencie w szczelinie. W pierścieniu, na końcach są zwężenia pierścienia, którymi musisz trafić w to zabezpieczenie.

To jest jeden z najprostszych silników, z jakimi się spotkałem. A wymiana pierścieni, to chyba jedna z prostszych rzeczy jakie można w nim zrobić, nie potrzeba żadnego mechanika.
20-10-2017 20:48:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Coś „strzeliło” w silniku
(20-10-2017 20:48:11)XStuntManiac napisał(a):  Żeby wymienić pierścienie nie trzeba filozofa. Odkręć 4 nakrętki na głowicy, gaźnik i kolanko, zdejmij głowicę i cylinder, wysuwając je do góry, żeby szpilek nie połamać.
Wtedy ukaże ci się tłok z pierścieniami. W twoim przypadku uważałbym, bo jeśli pierścienie popękały, to lepiej, żeby nie wpadły do wału, bo mogą narobić jakiejś szkody(przed zdjęciem cylindra, ustaw tłok w górze, to ci pomoże, bo wysuwając cylinder, możesz położyć pod nim szmatę, oplatając korbowód, żeby zakryła wał, wtedy masz minimalne szanse, że ci coś wpadnie).
Zdejmując pierścienie, jeśli chociaż jeden nie jest pęknięty, to go trzeba trochę rozchylić, żeby pasował na wewnętrzną średnicę tłoka i go wypchnąć do góry. Jeśli dolny jest cały, to trzeba zrobić to samo, tylko jeszcze jest po drodze jeszcze jeden rowek.

Zakładanie pierścieni odbywa się tak samo, jak ich zdejmowanie, jeśli nie są pęknięte. Tylko, że najpierw zakłada się dolny, lekko rozszerzając go aby pasował na obwód tłoka, zsunąć go w pierwszy rowek, po czym znowu go lekko rozszerzyć i go zsunąć w drugi rowek.
Na tłoku powinny być też zabezpieczenia, żeby pierścienie się nie kręciły, w postaci takiej wypustki w pewnym momencie w szczelinie. W pierścieniu, na końcach są zwężenia pierścienia, którymi musisz trafić w to zabezpieczenie.

To jest jeden z najprostszych silników, z jakimi się spotkałem. A wymiana pierścieni, to chyba jedna z prostszych rzeczy jakie można w nim zrobić, nie potrzeba żadnego mechanika.

a skąd pewnosc ze to pierscienie? motorek stoi na dzialce wiec nie mam do niego dostepu chwilowo
20-10-2017 22:26:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #19
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Skoro starter chodzi luźno, to raczej wina pierścieni, bo nie ma wcale kompresji. Mam znajomego, co też zrobił remont silnika ale nie dotarł dobrze i przy jeździe nagle stracił siłę i zgasł. Zdjął cylinder, bo podejrzewał pierścienie, a one się rozleciały w drobny mak.
Chyba, że starter chodzi luźno i kopiąc go nic się w silniku nie kręci, wtedy trzeba rozpoławiać, bo któryś wałek nie wytrzymał.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
21-10-2017 09:29:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mszandala Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: Coś „strzeliło” w silniku
(21-10-2017 09:29:00)XStuntManiac napisał(a):  Skoro starter chodzi luźno, to raczej wina pierścieni, bo nie ma wcale kompresji. Mam znajomego, co też zrobił remont silnika ale nie dotarł dobrze i przy jeździe nagle stracił siłę i zgasł. Zdjął cylinder, bo podejrzewał pierścienie, a one się rozleciały w drobny mak.
Chyba, że starter chodzi luźno i kopiąc go nic się w silniku nie kręci, wtedy trzeba rozpoławiać, bo któryś wałek nie wytrzymał.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka

slychac poczatki odpalania wiec cos sie kreci tylko ze potem nie odpala
21-10-2017 15:10:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Czyli to wina pierścieni, nie widzę innego rozwiązania, co mogło się stać.

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
21-10-2017 16:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Nikt tu Ci nie poda na tacy co jest nie tak, bo nie widząc fizycznie sprzętu wróżymy z fusów.
Posprawdzaj to co pisali wcześniej, a potem można myśleć dalej.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
21-10-2017 19:28:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Simon za ten post.
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #23
RE: Coś „strzeliło” w silniku
Po tym, co napisał, można jednoznacznie orzec, moim zdaniem, że chodzi tu o pierścienie, bo skoro kręci się, a nie odpala, starter chodzi luźno, to wszystko wskazuje na brak kompresji, czego najprawdopodobniej przyczyną są uszkodzone pierścienie.
Ew. mogła zajść jeszcze jedna rzecz, mianowicie mógł pęknąć korbowód i wał się kręci, a tłok stoi.
Mniejsza o to. Z opisów wynika, że do awarii doszło w górze silnika, czyli tak, czy inaczej trzeba ją zdjąć

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017 07:56:59 przez XStuntManiac.)
23-10-2017 07:55:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 01:27:24
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 1949
Romet Ogar 202 - Docieran...
Ostatni post: stul
Dzisiaj 00:28:22
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 19336
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 23:38:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 131
Jaki kod lakieru
Ostatni post: Bober
Wczoraj 22:18:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Komar 2350 - sygnał dźwię...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:35:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5783
Tuning Rometa Pony M3
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 16:19:37
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 122
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
Wczoraj 15:11:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2153
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: romett1
Wczoraj 12:14:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Napęd licznika ogar
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:33:08
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 666
Szukam mechnika do Dniepr...
Ostatni post: Dnieprewo80
20-04-2025 21:52:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
Metalik wiśnia/bordowy w ...
Ostatni post: Macias123
20-04-2025 17:15:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
20-04-2025 16:55:03
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1184
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: Dinozaur
19-04-2025 23:41:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 209
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 80
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80

Reklama