Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Naklejki jak naklejki Lakieru się trzymały, ale zwykle po tylu latach już nic z lakieru na nich nie zostało
A lakier? Panie, ja ostatni raz polerowałem lakier na Pszczółce, zaraz przed nagrywkami do Legend PRL, od tamtej pory tylko dbam, myję i błyszczy jak gwiazdy nocą
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2017 23:10:59 przez Quake96.)
|
|
16-10-2017 23:09:52 |
|
|
Mixol
Uczeń
Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Widziałem na WSK Turbo że robiłeś Jawkę, ale 1mm to strasznie dużo i chodziła ? nic zobaczymy.Powalczę jeszcze z silniczkiem jest ciepło i korci żeby pojeździć.Kompresja jest ale i tak w końcu zdejmę cylinder sprawdzę jaki jest stan tłoka i wału.W razie potrzeby zrobi się szlif pod, no właśnie koledzy z forum chwalą Almota w 223, ja po moich doświadczeniach w Wuesce nie chcę go mieć ale zdam się na opinie.Z jakim luzem robicie szlify ?A to ktoś testował http://www.jawaczesci.pl/851,tlok-38-00.html a ten wynalazek http://www.jawaczesci.pl/1271,tlok-38-25...niowy.html z jednym pierścieniem
|
|
17-10-2017 18:45:29 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
(17-10-2017 21:02:47)Użytkownik usunięty napisał(a): Ogólnie, to silnik w stanie do remontu powinien jechać jeszcze te 57 km/h na trójce.
Taaa, szczególnie jeśli nie ma kompresji. Miałem silnik który ledwo 40 wydusił z siebie, więc to żadna reguła. Silnik do remontu, to po prostu słaby/zmęczony silnik.
Almot do Ogara jest okej. Bresio tak marudzi na te okna, a sam na almocie jeździ Ja u siebie mam almota w przynajmniej dwóch silnikach i złego słowa nie powiem. Jeszcze żaden inny Ogar/Jawka mojego niebieskiego pocisku nie dogonił Okna oknami, ale generalnie wykonanie jest okej. Nigdy nie miałem problemów z almotem, za to z CX już owszem.
Z tłokiem jednopierścieniowym do seryjnego silnika bym nie przesadzał. Przerost formy nad treścią. Dobre to do wysilonych silników, do serii raczej niepotrzebne. Jak składałem swój silnik to dałem 3 pierścieniowego almota i jak wyżej, ni ma na niego bata
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
17-10-2017 21:46:46 |
|
|
Mixol
Uczeń
Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Siemanko
Dziś znalazłem chwilkę i zdjąłem gaźnik, dalej jak by brakowało paliwa wiec jeszcze raz go przedmucham i wygotuję.Przy okazji sprawdziłem regulację zapłonu, sam Ogar i naród czechosłowacki dostał dziś wiązankę.Ustawiłem krzywkę tak żeby styki były rozwarte, przestawiłem na 0,3 mm.Znalazłem 2 mm przed GMP poluzowałem iskrownik i ustawiam.Po przekręceniu iskrownika przerwa zrobiła się szeroka jak wierzeje od stodoły, myślę nic ustawię przerwę po ustawieniu iskrownika.Niestety jak by nie kręcił zapłon jest ciągle za późny, kręcąc w lewo czyli przyśpieszając cewka opiera się już o karter a styki dalej otwierają się praktycznie jak tłok jest w GMP.
Po prostu nie da się tego ustawić, przerywacz jest nowy styki się schodzą całą powierzchnią, myślałem że może ktoś źle wsadził iskrownik ale nie ma takiej możliwości, w miejscu cewek karter przecież ma inny kształt.Ręce mi opadły, jakieś pomysły, krzywka źle wsadzona ? nie odpalałem go jeszcze ze względu na zdjęty gaźnik.
W Wuesce przed montażem CDI regulacja zapłonu zajmowała mi 5 minut, a w tym wynalazku znalezienie 2mm przed GMP już wku..wia a ten jeba.. kopniak i dźwignia hamulca to tylko jest żeby łapy kaleczyć albo buta rozwalić.
Tak myślę jeszcze e może zmienić przerwę na stykach i dopiero regulować, jutro sprawdzę jak ochłonę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2017 16:53:53 przez Mixol.)
|
|
19-10-2017 16:34:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|