Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja Dezamet 023
Autor Wiadomość
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Regulacja Dezamet 023
(11-10-2017 05:31:33)charper napisał(a):  Dlaczego producent zaleca inaczej to sam sobie kolego wyżej odpowiedziales. Oleje np półsyntetyczne, nawet mobil nie spalają się w calosci jak nie wierzysz to zdejmij glowice i zobacz. Ja od siebie powiem, ze nie zalecam lania jakiegokolwiek oleju do benzyny w dawce większej niż 1:50 w przypadku innym niż docieranie, skoro swieca wyraźnie blaga o pomoc.
Jesli swieca jest czarna i zaolejona a wy mówicie ze to normalne to chyba jednak należy to uznać za szkodliwa poradę i nagrodzić punktami bo to dąży do uszkodzenia silnika i cala kasa na remont pójdzie w cholerę. Autorowi tez gratuluje. Lux do rometa, dajcie spokój. Niedługo zaczniemy gryźć powietrze jak będziecie tak robic.

radocharadocharadocharadocharadocharadocha

Oleje dobrej jakości i to też w odpowiedniej proporcji, bo w ilości 1:30 na pewno nie spali się cały zawarty w paliwie olej. W kosie stihla w proporcji 1:50 spala się (praktycznie) w całości - nagar na tłoku nie różni się niczym od nagaru w silnikach 4T.
Na problem smarowania silnika patrzysz zbyt wąsko. Do proporcji 1:30 nie tylko są zaprojektowane elementy cierne, ale też i dysze w gaźniku, dasz 1:50 motorek też będzie jeździł, ale "na bogato" co spowoduje większą moc, a większa moc wymaga lepszego smarowania, a że jego brak to silnik szybciej się zużywa i tak koło się zamyka.
Nie wiadomo jakiej jakości olejem dysponował DEZAMET (pamiętajmy, że była to komuna, a tam na rynek ogólny zazwyczaj trafiał towar raczej mierny, za to na potrzeby różnych zakładów szedł produkt prima sort) może być, że oni mięli właśnie Mixola czy Luxa spełniającego wszelkie wymagane parametry i zaprojektowali silnik właśnie pod niego, a lanie nowszych olei nie powoduje, że można lać ich mniej, bo zapotrzebowanie na środek smarny pozostaje na tym samym poziomie. W samochodzie jak przechodziłbyś z półsyntetyka na full syntetyk, też zalałbyś go tylko połowę, bo "lepszy" olej to nie potrzeba go aż tak dużo?

Co do mojego Charta, to porcelana jest nieco bardziej kakaowa niż powinna być, a wszystko do koła niej jest czarne i uważam, że to jest jak najbardziej normalne, bo widać, że stechio jest ok, tylko po prostu olej kopci Smile Więc w omawianym tutaj przypadku też może być wszystko ok. Kolego Frodo, mógłbyś wrzucić zdjęcie swojej świecy, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości?
11-10-2017 11:30:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #17
RE: Regulacja Dezamet 023
Teraz patrze co napisałem.... orlena luxa 10 to ja leję do skrzyni. Do mieszanki daję orlena 2T półsyntetyka Smile
11-10-2017 21:10:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #18
RE: Regulacja Dezamet 023
Ja tam leję Lux 10 w stosunku 1:25 normalnie, nie przy docieraniu, mój tata, który jeździł nim przez co najmniej 5-10 lat, nie tylko po podwórku, ale robił trasy ze znajomymi, też lał tyle samo tego samego oleju i motor w moim kadecie jak wyjechał z fabryki, tak stoi, żaden tłok nie był wymieniany, żaden wał, żadna głowica, jedynie cylinder, ale to chyba drugiego roku jak go kupił, bo zjechał się gwint na wydechu. Żadnego szlifu, niczego.
Świece, jak to świece, w 2T się częściej wymienia niż 4T, a jednak jak się go doreguluje, to mam kolor cegła/kawa z mlekiem i jeździ.
I co, panie charper, pan na to?


Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017 22:11:24 przez XStuntManiac.)
11-10-2017 22:10:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: Regulacja Dezamet 023
(11-10-2017 11:30:16)Gomulsky napisał(a):  
(11-10-2017 05:31:33)charper napisał(a):  Dlaczego producent zaleca inaczej to sam sobie kolego wyżej odpowiedziales. Oleje np półsyntetyczne, nawet mobil nie spalają się w calosci jak nie wierzysz to zdejmij glowice i zobacz. Ja od siebie powiem, ze nie zalecam lania jakiegokolwiek oleju do benzyny w dawce większej niż 1:50 w przypadku innym niż docieranie, skoro swieca wyraźnie blaga o pomoc.
Jesli swieca jest czarna i zaolejona a wy mówicie ze to normalne to chyba jednak należy to uznać za szkodliwa poradę i nagrodzić punktami bo to dąży do uszkodzenia silnika i cala kasa na remont pójdzie w cholerę. Autorowi tez gratuluje. Lux do rometa, dajcie spokój. Niedługo zaczniemy gryźć powietrze jak będziecie tak robic.

radocharadocharadocharadocharadocharadocha

Oleje dobrej jakości i to też w odpowiedniej proporcji, bo w ilości 1:30 na pewno nie spali się cały zawarty w paliwie olej. W kosie stihla w proporcji 1:50 spala się (praktycznie) w całości - nagar na tłoku nie różni się niczym od nagaru w silnikach 4T.
Na problem smarowania silnika patrzysz zbyt wąsko. Do proporcji 1:30 nie tylko są zaprojektowane elementy cierne, ale też i dysze w gaźniku, dasz 1:50 motorek też będzie jeździł, ale "na bogato" co spowoduje większą moc, a większa moc wymaga lepszego smarowania, a że jego brak to silnik szybciej się zużywa i tak koło się zamyka.
Nie wiadomo jakiej jakości olejem dysponował DEZAMET (pamiętajmy, że była to komuna, a tam na rynek ogólny zazwyczaj trafiał towar raczej mierny, za to na potrzeby różnych zakładów szedł produkt prima sort) może być, że oni mięli właśnie Mixola czy Luxa spełniającego wszelkie wymagane parametry i zaprojektowali silnik właśnie pod niego, a lanie nowszych olei nie powoduje, że można lać ich mniej, bo zapotrzebowanie na środek smarny pozostaje na tym samym poziomie. W samochodzie jak przechodziłbyś z półsyntetyka na full syntetyk, też zalałbyś go tylko połowę, bo "lepszy" olej to nie potrzeba go aż tak dużo?

Co do mojego Charta, to porcelana jest nieco bardziej kakaowa niż powinna być, a wszystko do koła niej jest czarne i uważam, że to jest jak najbardziej normalne, bo widać, że stechio jest ok, tylko po prostu olej kopci Smile Więc w omawianym tutaj przypadku też może być wszystko ok. Kolego Frodo, mógłbyś wrzucić zdjęcie swojej świecy, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości?
No właśnie kakaowa, to nie czarna zaolejona. można dolewać więcej oleju przy ubogiej mieszance, przy bogatszej nie jest to zalecane, skoro swieca nie daje rady się oczyszczac. po drugie po czym wnioskujesz ze toj olej spala się w calosci, skoro za chwile przyznajesz ze na swiecy postaje osad ciemnego koloru? to przeczy jedno drugiemu. z własnego doświadczenia,a nigdy nie jezdze na ubogiej mieszance w paliwo i każdemu to polecam, to przy proporcjach benzyny z olejem 1:30, przy oleju orlen semisynthetic powstaje nadmierne dymienie zwłaszcza zaraz po uruchomieniu, nadmierne osadzanie się nagaru itd. skoro mówisz że znasz temat to powinieneś również wiedzieć, że oleje polsyntetyczne wydluzaja proces docierania. czyzby dlatego ze sa lepsze? ogolnie to robcie co chcecie. ja postawiłem na mieszanke bogatsza w paliwo a oleju dolewam 1:40-50 a silnik ma się dobrze mimo upływających kilometrów.
11-10-2017 22:34:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Regulacja Dezamet 023
Ty twierdzisz, że twierdzę coś czego nie twierdzę...
Nie twierdzę, że się spala, ba napisałem, że przy stosunku 1:25/30 nie może się spalić w całości, bo jest za mało powietrza (olej jak to olej nie spala się tak gwałtownie jak benzyna i potrzebuje do tego wyższej temperatury, więc jego dopalenie odbywa się w końcowej fazie cyklu, gdy tlen z mieszanki już jest niemal całkowicie zużyty, a spaliny opuszczają cylinder). O spaleniu pisałem w kontekście kosy spalinowej, gdzie producent zaleca stosunek roztworu 1:50.
Moja świeca ma porcelankę taką jak ta z poniższego zdjęcia znalezionego w internecie:

Metalowy korpus wygląda podobnie tylko, że sadza nie jest tłusta, a po prostu czarna.
Jakieś próby laboratoryjne potwierdzające wydłużenie okresu docierania konkretnie silników Dezamet na oleju półsyntetycznym masz na potwierdzenie swojej teorii, czy to tylko Twoje subiektywne odczucie?
Z tym dymieniem to poleciałeś, nawet wspomniana kosa spalinowa na dedykowanym oryginalnym oleju, podczas odpalenia na zimnym lubi co nieco przykopcić. A nagar to zjawisko spotykane w każdym silniku spalinowym. W silniku 2T o tyle intensywniej spotykane, że prócz sadz ze spalania benzyny dochodzą sadze z (przynajmniej częściowego) spalania oleju.
11-10-2017 23:11:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #21
RE: Regulacja Dezamet 023
(11-10-2017 09:17:37)mrfrodo87 napisał(a):  Drogi kolego Wojtku,
to według Ciebie jaki olej powinienem lać i w jakich proporcjach ? Oświeć nas tu wszystkich a szczególnie mnie bo moja świeca.. cierpi Sad
skoro lejesz orlen semisythetic orlena to lejesz wystarczająco dobry olej. zaolejona swieca może się wiazac z dużej ilości oleju w mieszance. ustaw gaznik na spince 3/4, zmniejsz ilość oleju na 1:35-40 i przedewszystkim używaj swiecy o prawidłowej wartości cieplnej. nie przegrzewaj, a dotrzesz prawidłowo. w docieraniu nie jest wazny tylko olej, ale i płukanie.
12-10-2017 02:55:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #22
RE: Regulacja Dezamet 023
OK. Więc tak... w załączniku zdjęcia świecy. Testowane różne, ale na każdej jest to samo. Na świecy jest czarny olej, ale nie jest ona okopcona! Jest po prostu mokra ale silnik pali od kopa i równo pracuje, nie gubi iskry. Dodam tylko że, olej też jest na jej gwincie i pierścieniu. Zrobiłem dzisiaj nową mieszankę 1:25 z olejem mobil T2 półsyntetyk... to samo. Postanowiłem że, jutro rozcieńczę mieszankę do 1:40 i będę obserwował. Jak świeca nie będzie zaolejona to zwiększę ilość na 1:35, 1:30 i tak dalej do puki nie pojawi się olej. Jeżeli oczywiście okaże się że, przyczyną zaolejonej świecy jest zbyt duża ilość oleju w mieszance. Żeby nie zatrzeć tłoka, muszę dopasować odpowiednią mieszankę. Aha... patrzyłem na tłok.. jest zaolejony ale bez nagaru.


Załączone pliki Miniatury
           
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2017 20:57:38 przez mrfrodo87.)
12-10-2017 20:54:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Regulacja Dezamet 023
To nie olej, to powódź. Silnik jest tak przelany, że matko z córką. Zupełnie jak u mnie w Ogarze, świeca wyglądała dokładnie tak samo. Szlag trafiał ją po mniej jak 10 km, sprawdź gaźnik, bo w tym przypadku proporcje roztworu nie są aż tak istotne i nie dawałyby takiego efektu.
12-10-2017 21:31:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #24
RE: Regulacja Dezamet 023
Za dużo paliwa za mało powietrza, ustaw mieszankę w gaźniku

Wysłane z mojego Lenovo K33a42 przy użyciu Tapatalka
13-10-2017 13:51:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: Regulacja Dezamet 023
Nie mam pomysłu na ustawienie gaźnika... iglica poszła w dół maksymalnie, blaszka pływaka odgięta tak że, zaraz się złamie. Moto chodzi normalnie...
13-10-2017 14:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: Regulacja Dezamet 023
Teraz chodzi, przejedź kilkanaście km i będziesz pchał. Jak dla mnie zdupcony jest pływak, albo dysza główna.
13-10-2017 20:15:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Regulacja Dezamet 023
Albo źle uszczelnione połówki, albo źle założony simering. Chleje olej z powietrzem ze skrzyni. Taki nagar nie jest spowodowany tylko nadmierną ilością paliwa.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
13-10-2017 20:22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
XStuntManiac Offline
Motomaniak z brakami wiedzy
*


Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #28
RE: Regulacja Dezamet 023
Widzisz, nie pomyślałem, że może chlać olej ze skrzyni!

Mógł paść simering od strony kosza sprzęgła, taka "maź" na świecy może oznaczać, tak jak napisał wyżej plusminus, że dostał się olej ze skrzyni do komory spalania, co prawda, Lux 10 się w miarę dobrze spala, jednak w ilościach, jakich się może dostawać przez uszkodzony simering, nie jest w stanie się spalić i pozostawia tą "maź", bo inaczej tego nie da się nazwać.

Polecam zacząć od wykręcenia śruby przelewowej w prawym deklu, i będzie wszystko jasne, bo skoro wymieniałeś olej w skrzyni, znaczy wiesz ile go było.(no chyba, że cieknie ci między połówkami tak jak mi).
13-10-2017 20:36:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Regulacja Dezamet 023
Przed "i" nie dajemy przecinka bo "I" to spójnik Tongue tu widzimy ewidentnie przelanie, nie olej ze skrzyni, padł pływak, albo ta rzemieślnicza dysza do cylindra 60 cm3 padła
13-10-2017 20:54:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #30
RE: Regulacja Dezamet 023
Tak jak pisałem silnik jest po kapitalce. Simmery nowe, połówki karterów były idealnie równe bez zadziorów po śrubokrętach. Uszczelnione kryngielitem posmarowanym delikatnie sylikonem +400*C. Nie pali ojeju ze skrzyni, bo po odkręceniu przelewowego wylał się olej. Jutro spuszcze olej ze skrzyni i się trochę przejade. Trochę trzeba pokombinować żeby wykluczyć różne możliwe przyczyny
13-10-2017 20:56:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:59:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 51
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama