Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja Dezamet 023
Autor Wiadomość
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Regulacja Dezamet 023
Cześć. Z góry przepraszam że, powtarzam tematy ale każdy przypadek jest inny. Ogar 205 świerzo po kapitalnym remoncie. Części z najwyrzszej półki Smile Gaźnik oryginał. Śrubka regulacji w gaźniku odkręcona na 2 obroty, druga prawie całkiem wkręcona, iglica na 2 rowku od góry (4 rowki). Świeca 0,35 mm. Platynki 0,35mm. Zapłon 3mm. Mieszanka 1:25. I teraz tak.. na zimnym pali od kopa i równo chodzi. Jak zgaśnie to na ciepłym trzeba trochę pokopać ale odpala i pracuje w miarę równo. Dziwi mnie czarna, okopcona i zaolejona świeca.. bo motorynka w ogóle nie kopci! Do tego dochodzą metaliczne stukania na postoju. Zastanawiam się czy wszystko dobrze wyregulowałem i czy nie ma spalania stukowego. Co o tym myślicie?
01-10-2017 21:43:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo mrfrodo87 za ten post.
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Regulacja Dezamet 023
Witaj!
Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie zapłonu - czort wie, czy się nie przestawił Smile
Metaliczne stuki - mogą być powodowane przez wiele rzeczy, czasami drobnostki, jak luźna zawleczka pręta hamulcowego lub narzędzia w "bagażniku". Przerwa na świecy - książkowo powinna być od 0,4 do 0,6 mm.
Natomiast okopcona na czarno świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę - spróbuj przestawić zapinkę iglicy na pierwszy lub drugi rowek od góry.

Pozdrawiam, Rafał
01-10-2017 22:19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Regulacja Dezamet 023
Więc tak.. zapłon jest OK. A ustawianie iglicy nic nie daje. Wydaje mi się że, przy ilości oleju który leję (1:25 przy dociraniu) ta czarna świeca to może być normalne? No bo jak by nie było iskra ciągle jest i moto działa.
02-10-2017 21:44:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Regulacja Dezamet 023
Witaj!
Zaolejone są izolator i elektrody, czy spód gwintu?
Udało ci się znaleźć przyczynę stuków?
02-10-2017 23:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Regulacja Dezamet 023
Stukanie może być spowodowane podkładkami które mam na sworzniu między korbowodem a tłokiem. Dlaczego podkładki? Bo silnik ma 60 cm3 i łożysko igiełkowe a podkładki dałem żeby łożysko nie wypadło. Co do świecy to zaolejona jest w miejscach na załączonym obrazku.


Załączone pliki Miniatury
   
03-10-2017 15:52:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Regulacja Dezamet 023
Witaj!
Na jaki kolor opalone są elektrody?
Ja leję 1:40 i też mam w tych miejscach czarno Smile
03-10-2017 16:04:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Regulacja Dezamet 023
Ja tez kiedys mialem metaliczny dzwiek w swoim silniku okazalo sie ze uszczelka ktora byla pod glowica byla za cienka albo alumniowa albo miedziana chyba aluminiowa dalem inna i bylo ok.
03-10-2017 19:09:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Regulacja Dezamet 023
Temat powraca.. zapłon wyregulowany elektronicznym czujnikiem zegarowym więc perfekcyjnie. Przerwa na platynach 0,35. Iskra taka że może zabić. Mieszanka 1:25 bo na dotarciu, więc tego nie będę zmieniał! Iglica na samej górze, ale tak też nie można jeździć jak jest na dotarciu. Reaguje na manetkę bardzo ładnie. Świeca 0,4 testowane Iskry i NGK o różnej wartości cieplnej. Nic się nie zmieniło... ciągle te świece są czarne i zaolejone. Pomimo tego moto pali od kopa na zimnym i na ciepłym. Ma moc, nie gaśnie, nie dymi, nie kicha.. no k...a ideał! tylko ten olej na świecy. Zagadka stulecia Smile Chyba to tak zostawie..
08-10-2017 18:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Regulacja Dezamet 023
Może zmień olej jaki lejesz? Te silniki byly przystosowane do starych olejow do mieszanki lux chyba,te nowe 2T wiem ze nie proporcjonuje sie tak samo jak te stare. Sam wlasnie po remoncie wlalem w takich proporcjach to swieca jak smola byla, na dotarcie nei wiem ile sie powinnno lac takiego oleju ale potem moze byc to cos tak jak podaje porducent 1:50 zeby bylo ok.
08-10-2017 18:23:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Regulacja Dezamet 023
(08-10-2017 18:23:07)nofack napisał(a):  Może zmień olej jaki lejesz? Te silniki byly przystosowane do starych olejow do mieszanki lux chyba,te nowe 2T wiem ze nie proporcjonuje sie tak samo jak te stare. Sam wlasnie po remoncie wlalem w takich proporcjach to swieca jak smola byla, na dotarcie nei wiem ile sie powinnno lac takiego oleju ale potem moze byc to cos tak jak podaje porducent 1:50 zeby bylo ok.

A co swiadczy o tym, ze dany silnik jest przystosowany do smarowania olejem lux czy mixol?
10-10-2017 00:01:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Regulacja Dezamet 023
Leję olej Orlen Lux 10
10-10-2017 09:23:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Regulacja Dezamet 023
(10-10-2017 09:23:12)mrfrodo87 napisał(a):  Leję olej Orlen Lux 10

Nie dziwią mnie twoje problemy. Ale polewaj mu jeszcze tym luxem, odkryjesz zjawisko zatkanego kolanka i zapieczonych pierścieni Wink
10-10-2017 21:37:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Regulacja Dezamet 023
(08-10-2017 18:23:07)nofack napisał(a):  Może zmień olej jaki lejesz? Te silniki byly przystosowane do starych olejow do mieszanki lux chyba,te nowe 2T wiem ze nie proporcjonuje sie tak samo jak te stare. Sam wlasnie po remoncie wlalem w takich proporcjach to swieca jak smola byla, na dotarcie nei wiem ile sie powinnno lac takiego oleju ale potem moze byc to cos tak jak podaje porducent 1:50 zeby bylo ok.

Czytam takie opowieści dziwnej treści to się we mnie gotuje. Ilość środka smarnego określa PRODUCENT silnika, a nie oleju... Jakbyś uważnie czytał etykietę nawet Orlena Trawola 2T to doczytałbyś, że stosujemy roztwór oleju z benzyną w stosunku 1:50 chyba, że producent zaleca inną proporcje. Owszem może i roztwór w stosunku 1:30 jest nieco przesadzony ze względu na fakt, że w okresie produkcji rometów mixol czy lux to były raczej wytwory olejopodobne, a nie oleje w pełnym znaczeniu tego słowa. Stosując współczesne renomowane oleje (trzymające jakość) w pełni dotarty silnik mógłby jeździć bezawaryjnie nawet na roztworze oleju i benzyny 1:35/40 -potwierdzone info- ale ogólnie jeśli zalecane jest 1:30 to lejemy 1:30 bo do takiej ilości środka smarnego silnik został zaprojektowany i koniec kropka, chyba, że chcemy robić remonty silnika co pół sezonu to możemy używać roztworu 1:100 albo i 0:n.
Obecnie produkowane oleje do silniku 2T spalają się niemal w pełni i nie pozostawiają po sobie tyle nagaru co ich starsze odpowiedniki, więc lepiej używać właśnie ich i nie słuchać bajek typu "nagar powstały ze spalania mixola uszczelnia silnik"...

W temacie okopconej świecy możesz mieć problem z dyszą główną w gaźniku, skoro regulujesz a świeca jest dalej okopcona świadczy to o zaburzonej stechiometrii, ale w sumie nie wiem czy jest sens to ruszać, jeśli motorek jeździ prawidłowo, z resztą lepiej poczekać do końca okresu docierania i zobaczyć co będzie się działo na paliwie o nominalnych proporcjach, u mnie w Charcie po remoncie też świeca jest mocniej przykopcona niż powinna być.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2017 23:02:48 przez Gomulsky.)
10-10-2017 23:01:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Regulacja Dezamet 023
Dlaczego producent zaleca inaczej to sam sobie kolego wyżej odpowiedziales. Oleje np półsyntetyczne, nawet mobil nie spalają się w calosci jak nie wierzysz to zdejmij glowice i zobacz. Ja od siebie powiem, ze nie zalecam lania jakiegokolwiek oleju do benzyny w dawce większej niż 1:50 w przypadku innym niż docieranie, skoro swieca wyraźnie blaga o pomoc.
Jesli swieca jest czarna i zaolejona a wy mówicie ze to normalne to chyba jednak należy to uznać za szkodliwa poradę i nagrodzić punktami bo to dąży do uszkodzenia silnika i cala kasa na remont pójdzie w cholerę. Autorowi tez gratuluje. Lux do rometa, dajcie spokój. Niedługo zaczniemy gryźć powietrze jak będziecie tak robic.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017 05:41:17 przez charper.)
11-10-2017 05:31:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Regulacja Dezamet 023
Drogi kolego Wojtku,
to według Ciebie jaki olej powinienem lać i w jakich proporcjach ? Oświeć nas tu wszystkich a szczególnie mnie bo moja świeca.. cierpi Sad
11-10-2017 09:17:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 347
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276

Reklama