Ocena wątku:
- 2 głosów - 3 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regulacja Dezamet 023
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Regulacja Dezamet 023
Witaj!
Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie zapłonu - czort wie, czy się nie przestawił
Metaliczne stuki - mogą być powodowane przez wiele rzeczy, czasami drobnostki, jak luźna zawleczka pręta hamulcowego lub narzędzia w "bagażniku". Przerwa na świecy - książkowo powinna być od 0,4 do 0,6 mm.
Natomiast okopcona na czarno świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę - spróbuj przestawić zapinkę iglicy na pierwszy lub drugi rowek od góry.
Pozdrawiam, Rafał
|
|
01-10-2017 22:19:30 |
|
|
Gomulsky
Uczeń
Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Regulacja Dezamet 023
(08-10-2017 18:23:07)nofack napisał(a): Może zmień olej jaki lejesz? Te silniki byly przystosowane do starych olejow do mieszanki lux chyba,te nowe 2T wiem ze nie proporcjonuje sie tak samo jak te stare. Sam wlasnie po remoncie wlalem w takich proporcjach to swieca jak smola byla, na dotarcie nei wiem ile sie powinnno lac takiego oleju ale potem moze byc to cos tak jak podaje porducent 1:50 zeby bylo ok.
Czytam takie opowieści dziwnej treści to się we mnie gotuje. Ilość środka smarnego określa PRODUCENT silnika, a nie oleju... Jakbyś uważnie czytał etykietę nawet Orlena Trawola 2T to doczytałbyś, że stosujemy roztwór oleju z benzyną w stosunku 1:50 chyba, że producent zaleca inną proporcje. Owszem może i roztwór w stosunku 1:30 jest nieco przesadzony ze względu na fakt, że w okresie produkcji rometów mixol czy lux to były raczej wytwory olejopodobne, a nie oleje w pełnym znaczeniu tego słowa. Stosując współczesne renomowane oleje (trzymające jakość) w pełni dotarty silnik mógłby jeździć bezawaryjnie nawet na roztworze oleju i benzyny 1:35/40 -potwierdzone info- ale ogólnie jeśli zalecane jest 1:30 to lejemy 1:30 bo do takiej ilości środka smarnego silnik został zaprojektowany i koniec kropka, chyba, że chcemy robić remonty silnika co pół sezonu to możemy używać roztworu 1:100 albo i 0:n.
Obecnie produkowane oleje do silniku 2T spalają się niemal w pełni i nie pozostawiają po sobie tyle nagaru co ich starsze odpowiedniki, więc lepiej używać właśnie ich i nie słuchać bajek typu "nagar powstały ze spalania mixola uszczelnia silnik"...
W temacie okopconej świecy możesz mieć problem z dyszą główną w gaźniku, skoro regulujesz a świeca jest dalej okopcona świadczy to o zaburzonej stechiometrii, ale w sumie nie wiem czy jest sens to ruszać, jeśli motorek jeździ prawidłowo, z resztą lepiej poczekać do końca okresu docierania i zobaczyć co będzie się działo na paliwie o nominalnych proporcjach, u mnie w Charcie po remoncie też świeca jest mocniej przykopcona niż powinna być.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2017 23:02:48 przez Gomulsky.)
|
|
10-10-2017 23:01:02 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|