Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Komar] Przeróbka silnika kopniak na pedały
|
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Nowy
Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: SWD
Pojazd: Romet Komar
|
Przeróbka silnika kopniak na pedały
Witam,
W związku z tym iż nabyłem do odrestaurowania komara z 1974r. 2350 w stanie powiedzmy średnim (na szczęście z papierami) a chcę przywrócić motorower do stanu fabrycznego chciałbym prosić Was o podpowiedź. Najpierw może krótki wstęp. Mój komar przez poprzedniego właściciela był już trochę modyfikowany. M.in wymienił zawieszenie ze sztywniaka na lagi - z tym akurat sobie poradzę bo kupiłem już zawieszenie sztywne i będę wracać do tego patentu. Bardziej jednak martwi mnie to że wymienił silnik z pedałów na kopniak. Mam teraz problem bo dostałem z motorowerem jeszcze prawie 1.5 silnika S-38 i mam plan wrócić do oryginału na pedały i złożenia (odrestaurowania) drugiego silnika na kopniak ale to jakby poza zawodami. Dodam że poprzedni właściciel zostawił na kierownicy manetkę zmianę biegów w kierownicy.Znalazłem tylko ten wątek odnośnie takiej modyfikacji - kopniak - pedały:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22322
Mam w związku tym pytanie. Czy istnieje gdzieś jakiś artykuł lub post bądź film jak to zrobić? czy wystarczy zmiana samego wałka startera na pedały i wymiana dekla? jak to wygląda ze strony praktycznej? co jeszcze trzeba zmodyfikować?. Chciałbym wrócić do pedałów i do przełożeń biegów na kierownicy zamiast nożnie. Tutaj też chciałbym zapytać czy istnieje ew. możliwość zrobienia takiej hybrydy z silnikiem na kopniak ale biegi sterowane z kierownicy?
Dla znawców tematu pewnie te pytania są banalne i błahe, jednak dla mnie rzetelna odpowiedź bardzo mi pomoże.
Dziękuję i pozdrawiam.
|
|
06-09-2017 00:48:36 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,611
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Przeróbka silnika kopniak na pedały
Pokaż no ten silnik z lewej strony, może być i złożony. To nie jest aby 025?
Przeróbka kopki na pedały wymaga m.in. zaślepienia otworu w lewym karterze po zębatce, która przenosi obroty z kopki na resztę silnika. Moim zdaniem nie ma to sensu, prościej chyba będzie kupić odpowiednie kartery (koniecznie oba!).
Od strony sprzęgła, w deklu jest stalowa zaślepka (możliwe, że nie były we wszystkich), trzeba ją wyjąć (wybić do zewnątrz), żeby stworzyć otwór na oś pedałów.
Co do przeróbki na biegi w ręce, jeżeli na pewno nie jest to 025, a S38 - bez fotki lewej strony silnika ze zdjętym deklem raczej wiele nie zdziałamy.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
|
|
06-09-2017 14:14:16 |
|
|
Pablo z Garażu
Pogromca korozji :D
Liczba postów: 166
Imię: Paweł
Skąd: Ok. Krosna [RKR]
Pojazd: Inny
|
|
07-09-2017 22:00:54 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Przeróbka silnika kopniak na pedały
Sprawa silnika chyba się już wyjaśniła Aby osiągnąć oryginalność, musisz pamiętać, że pokrywy boczne silnika były 2 rodzaje, inne od B4 i inne od 003 (odpowiednio roczniki do 75 i po 76).
Powrócę jeszcze do jednego Twojego zdania. Widelec przedni z wahaczami pchanymi, który występował we wszystkich Komarach do modelu 2350, nie jest "sztywnym", a wahacz-owym.
"Sztywny", "Sztywniak", związany jest z tylnym zawieszeniem modeli; 230, 231, 232, 2320 czyli bez amortyzatorów, tzw typ rowerowy.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
16-09-2017 13:51:22 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Przeróbka silnika kopniak na pedały
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
16-09-2017 19:06:39 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|