Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika
Autor Wiadomość
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Remont silnika
Siemano!

Koło stycznia robię mały remont silnika 223 i przepatrzenie 023. W 223 chcę wymienić łożyska, bo prawdopodobnie nie były wymieniane przez 10 tys. km. Dodatkowo uszczelniacze, oringi, tarcze sprzęgła, łańcuszek sprzęgła oraz zębatka do niego. Chciałbym też zrobić szlif cylindra i dać tłok i pierścienie nominalne. Zostanie kupiony nowy gaźnik.

Lepsze są łożyska KOYO czy NTN?

Czy ktoś z naszej grupy robi tanio szlify cylindra? Jeżeli tak to prosiłbym o wiadomość priv Smile

Silnik zostanie złożony na kryngielitowych uszczelkach i szarym silikonie.

Czy ma ktoś może na sprzedaż krócieć gaźnika z kwadratowym otworem?

Półksiężyc po takim przebiegu będzie prawdopodobnie do wymiany?

Z góry dziękuję za odpowiedzi Smile
Pozdrawiam

O i jeszcze czy ktoś ma sposób na łożyska tzn. jak je zdjąć. One jak się ściąga wał to zostają na nim czy w karterach? Wiem ,że są ściągacze do łożysk, ale chcę zrobić taki tańszy remont Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 16:11:23 przez Rometowiec14.)
12-09-2017 15:59:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Remont silnika
Co masz na mysli przez zastosowanie w szlifowanym garku nominalnego tloka?
12-09-2017 16:12:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Remont silnika
jak robisz szlif to zakładasz pierścienie i tłok pod niego a nie nominały
12-09-2017 16:14:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Remont silnika
A honowanie i szlif to to samo? Na jakimś forum słyszałem, że którymś z tych zabiegów szlifuje się powierzchnie tulei cylindra o 0,02 mm, żeby zeszły ryski i wtedy chyba zostaje ten sam wymiar. Ale jeżeli ten szlif to szlifowanie większej grubości to wtedy na I szlif jest 38,25 mm?

Powiedzcie mi jeszcze jak najlepiej rozłączyć kartery? Młotkiem na pewno tego nie zrobię :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 16:28:12 przez Rometowiec14.)
12-09-2017 16:18:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Remont silnika
Jeżeli miałbyś wybierać pomiędzy koyo a NTN, wybierz NTN. Przy Koyo pojawiło się dużo podróbek, więc mogą być to pieniądze wyrzucone w błoto.
Silnik rozpoławiaj za pomocą ściągacza. Wykonasz go w kilkanaście minut, a zaoszczędzisz sporo czasu, nerwów a przede wszystkim przylgni karterów.
Po takim przebiegu, zapewne i wał będziesz miał do regeneracji/wymiany, więc bierz i to pod uwagę.
Jeżeli chodzi o szlif cylindra, jest to operacja złożona z dwóch etapów- roztoczenia oraz honowania, ale to odpowiedni zakład już Ci zrobi, a Ty nie musisz się o to martwić. Wszystko jedyne zależy od stanu części.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 16:59:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Remont silnika
Czy regeneracja wału jest naprawdę konieczna?
12-09-2017 17:06:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Remont silnika
Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 17:09:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Remont silnika
A ten ściągacz z czego zrobić?
12-09-2017 17:10:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Remont silnika
Z plasteliny. Chłopie, poszukaj trochę, daj coś od siebie. Te informacje są dostępne dla każdego, nie trzeba mieć doktoratu i poparcia 56,5% ankietowanych. Jest na forum poradnik dotyczący poprawnego rozpoławiania silnika, a po wpisaniu "ściągacz 023" w google czy nawet na Olx wychodzi odpowiednie ustrojstwo. Chcesz, stać cię, to kupujesz. Nie - robisz sam, zdjęcia w ogłoszeniu, silnik na przymiarkę w motorowerze (mała podpowiedź: on nie musi mieć kształtu silnika).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
12-09-2017 17:59:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Remont silnika
(12-09-2017 17:09:02)plusminus napisał(a):  Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

Jak katujesz to może i nie. Mam silnik z przebiegiem około 10 tysięcy i o ile ogólny remont to już konieczność, tak wał jest wciąż w świetnym stanie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
12-09-2017 18:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Remont silnika
(12-09-2017 18:11:29)Quake96 napisał(a):  
(12-09-2017 17:09:02)plusminus napisał(a):  Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

Jak katujesz to może i nie. Mam silnik z przebiegiem około 10 tysięcy i o ile ogólny remont to już konieczność, tak wał jest wciąż w świetnym stanie.

Na pierwszy rzut oka, pewnie taki jest. Wink

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 22:06:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Remont silnika
Ja silnika nie katowałem,ale nie wiem co robili z nim poprzedni właściciele. Może wyjdzie bez regeneracji wału.
12-09-2017 22:08:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Remont silnika
A żeby przykręcić gaźnik używało się szpilek czy śrubek z nakrętkami? W sklepie są szpilki, a ja miałem właśnie na śrubki.
13-09-2017 16:58:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Remont silnika
Oryginalnie były szpilki + podkładki i nakrętki
pewnie ktoś sobie przerobił, osobiście polecałbym szpilki bo w tym alumie łatwo gwint objechać

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
13-09-2017 17:02:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Remont silnika
Plusminus pisał w tym wątku o regeneracji wału. Do jakiej kwoty dochodzi cena takiej regenarcji albo czy bardziej opłaca się kupić nowy wał? Myślę nad takim http://jackmotors.pl/old-timer/wal-korbo...om=listing ten różni się od droższego tylko korbowodem, więc mogę chyba taki kupić?
13-09-2017 17:05:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247

Reklama