Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja, prostowanie wału
|
Autor |
Wiadomość |
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
03-09-2017 16:50:45 |
|
2 użytkowników postawiło piwo krystian276 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo krystian276 za ten post.
JGNZM (09-03-2017), rafi555 (09-04-2017)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
03-09-2017 21:42:07 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Regeneracja, prostowanie wału
Zamienniki to loteria, ale to co napisaliście o ZMD mnie zmartwiło, bo do 019 nie ma chyba jeszcze jakichś normalnych zamienników oprócz najgorszego gówna?
U mnie po jakichś 500km wieloklin podziękował, do tego musiałem podcinać tuleje od dołu, bo przeciwwagi o nią uderzały Na samym początku korbowód można było przesuwać osiowo hahah, ten wał to totalna porażka
Trzeba mieć farta trafić normalny - w moim 023 jak na razie wszystko jest okej, ale z tymi wielowypustami to prawda - pod koniec sezonu zamierzam rozebrać sprzęgło i złożyć na co najmniej podkładce samokontrującej, bo wymiana wału to jedna z najgorszych rzeczy w tych silnikach :/
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
04-09-2017 14:05:05 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja, prostowanie wału
(04-09-2017 14:57:21)aeroxteam2 napisał(a): Ostatnio składałem silnik od kadeta. Kupiłem trzy wały od 3 sprzedawców. Każdy był wadliwy (albo łozyska nie chciały wejść, albo wchodziły palcami,gwint nie pasował do nakrętek, dwa były nie wyważone) Gdzie nie zapytałem o regenerację , gdy usłyszeli że do rometa to koniec rozmowy. Te współczesne są jak z papieru. Stare miały z tego co wiem większy łącznik łączący przeciwwagi co lepiej je usztywniało.Dopiero czwarty tuż po kupnie sprawdziłem w zakładzie tokarskim i dało się go zamontowac.
Jak sprawdzałeś wyważenie wału?
Ale tu jest prawda. Są dostępne w sprzedaży nowe korbowody do rometa, ale.. oryginalny wał zmd ma sworzeń stopy 18mm, zaś nowe korbowody mają sowrzeń stopy- 16mm.
Prawdą jest to, że wał rometa można zregenerować, ale koszt jest porównywalny z kosztem zakupu nowego chińczyka. Tylko jest jedno ale- wał musi być prosty na czopach, co dyskwalifikuje już połowę wałów do Naszych rometów.
Faktem jest też, że wały z rometów nie były wcale ani wyważane, ani składane z precyzją. Regenerując niektóre wały, trafiałem na sworznie stopy z wymiarami od 18,4 do 17,8mm. Co dawało sworzniowi ~4g. To jest dosyć dużo.
Wały z charta były już znacznie lepiej przemyślane w biurze projektowym i po prostu są lepiej wykonane. Można je także regenerować bez problemu.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
12-09-2017 01:06:57 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|