Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
24-07-2017 00:54:49 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
(24-07-2017 01:16:09)Szatek napisał(a): Ściskasz sprężyne, przytrzymujesz stalową tulejkę i wykręcasz dolną główkę, wykręcasz nakrętkę z prowadnicy - reszta pójdzie sama...
I efekt będzie taki sam jak kilka postów wyżej
1. zdemontuj tuleje metalowe i gumowe z główek amortyzatora (tylko w tej kolejności)
2. namocz na noc oba amortyzatory w ropie z benzyną, może być i kilka nocy
3. wytrzyj i pozostaw do odparowania. Podgrzej dolne główki amortyzatorów, w miejscach wkręcania ich w tuleje stalowe - używam małego palnika gazowego propan-butan
4, Za pomocą "ściągacza" ściśnij sprężyny, do momentu, aż w dolnej wewnętrznej tulejce stalowej, pokaże się otwór poprzeczny fi 6 mm - ok 2,5 cm
Tu jednak może stanąć nam na przeszkodzie, brak możliwości oddzielenia się rurek. Ponownie palnik i grzanie. Jak nie pójdzie, czekamy aż ostygnie i znów na noc, lub kilka do benzyny z ropą.
5. Ok, jak już w końcu puści i pokaże się ten otwór fi 6, wkładamy w niego śrubę M6 dl ok 2 cm.
6. Mocujemy za dolną główkę amortyzatora, w imadle, ale na szczęki jego, nakładamy osłony z miękkiego metalu - ja używam aluminiowe kątowniki 20 x 20 mm
7. Teraz wykręcamy tuleję metalową z główki aluminiowej. By nie zerwać na nich gwintów, znów je nagrzewamy palnikiem. Polecam w tym momencie użyć żabkę hydrauliczną no i uważać by się nie poparzyć.
Z tą żabką to też radzę uważać, należy ją ustawić na właściwe fi rurki, no i skierować ją tak aby podczas wykręcania sama się zaciskała na rurce.
Zapomniałbym - gwint na główkach aluminiowych jest drobnozwojowy prawy.
8. No to jak już główki zdemontujemy, to reszta to już Pan Pikuś - klucz rurkowy 13 i wykręcamy nakrętki z pręta prowadnicy amortyzatora.
PROSZĘ BARDZO - ŁATWIZNA
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
25-07-2017 01:10:02 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
JGNZM (07-25-2017), Szatek (07-25-2017)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
A jednak się dało, Joozek, to naspawać Trochę obróbki ręcznej i na tokarni to będzie jak nówka
A i przyszedł mi drugi silnik. I jednak mam automat zmiany biegów nowego typu, musze tylko zlikwidować luz na jednym elemencie to powinien być okej. Wziąłem się ostatnio za polerkę, dzisiaj byłem zczytać lakier oraz kupiłem farbę dla lakiernika, który niestety, z powodu urlopu, będzie mi to malował po następnym tygodniu.
Rozebrałem silnik od razu, bo brakowało mi tez jednego biegu i stało się to co widać na zdjęciu niżej #typowydezamet
Wziąłem i naprawiłem licznik (urwały się zaczepy cyferblatu), tylko nie mam ładnej ramki ale to powinienem gdzieś na dniach znaleźć
W T-1 na części był ładny lakier do odczytu, proste lagi, dobry kranik i mocowanie na baterie, które dzisiaj kupiłem. Przy okazji delikatnie splanowałem powierzchnie karterów ale i tak wezmę to maszynowo.
Romet Charteł bogiem mym
Romet Traper nałogiem mym
CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik
|
|
27-07-2017 23:55:03 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-07-2017 01:06:55 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
Kolo 21 zębów - do dostania oryginał w SKUTER-DĘBICA - zresztą i wiele więcej części silnikowych.
Co do główki amortyzatora no pracy przy tym będzie już czekam na efekt końcowy.
Czekaj, czekaj, a Ty przypadkiem sam nie rozwaliłeś tego kola zębatego - podczas ściągania z walka???
To kolo ma takie specjalne zabezpieczenie - kapturek. W książce serwisowej tego nie widać dlatego się namęczyłem, zanim na to nie wpadłem.
No ale kola nie rozwaliłem.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2017 01:24:34 przez joozek.)
|
|
28-07-2017 01:14:49 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-07-2017 01:38:25 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-07-2017 22:33:59 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
Czyli będziesz robił jednak tę "praskę" do amortyzatorów, tak?
No i z którego roku jest ten licznik?
Daj sobie spokój z tą ramką - kup nową
|
|
28-07-2017 23:10:58 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-07-2017 23:17:40 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2017 23:38:14 przez Szatek.)
|
|
28-07-2017 23:36:37 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|