Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Autor Wiadomość
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #16
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Ja w motorynce mam nie kombinowany zapłon i właśnie smaruję ten filcyk tawotem.
14-06-2017 20:53:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #17
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Ktoś napisał, że nie mam uprawnień AM.Myli się skończyłem 14 lat i zrobiłem prawko.2 niewieżycie że na zapłonie platynkowym zrobiłem 1000 km to nie wieżcie ,ponieważ nikt wam nie każe.Aha co do jazdy po polach to jeżdżę na WSK 125.(mam zapłon platynkowy i co chwilę kondensator pada)Sad (przepraszam że piszę nie na temat ale musiałem)

Notatka od , 14-06-2017 22:56:08

Ortografia. +pkt

14-06-2017 22:54:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #18
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Z zapłonem w dezamecie miałem problem tylko wtedy gdy rozsypał mi się chiński przerywacz, ogólnie po wyprowadzeniu kondensatora pod bak w kadecie nie miałem z nim problemów Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
18-06-2017 17:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #19
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
(14-06-2017 20:53:18)ARES napisał(a):  Jsmaruję ten filcyk tawotem

facepalm dopisał bym jeszcze gdzie się tawotem możesz posmarować

nie obchodzi mnie to że masz am ja nie mam i co? sypie się ten zapłon notorycznie a silnik jest słabej konstrukcji i to tyle zresztą ja piszesz w wsk dezamet te samo gówno zrobił
18-06-2017 19:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pajak Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: tomek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Witam, przeczytałem całą tą dyskusję i twierdzę że zapomnieliście o jednej bardzo ważnej rzeczy. Te wszystkie wasze zapłony w waszych romecikach mają po 30 a nawet więcej lat. Jak ja miałem 10-14 lat, miałem trochę tych sprzętów i naprawdę nie było tragedii. Jedyne co notorycznie nawalało to była świeca i zapchany gaźnik, wynikało to z braku funduszy ( świece wiecznie zakładałem używaną a paliwo ściągane było ze wszystkiego co możliwe ). Co do trwałości silników także się nie zgodzę, że nie były trwałe. Wręcz przeciwnie jeśli byłyby tak słabe jak koledzy niektórzy uważają to tej dyskusji poprostu by nie było bo wszystko leżałoby na złomie. Owszem w latach świetności Rometu były lepsze konstrukcje lecz polityka naszego kraju nie pozwoliła na lepsze udoskonalenia. Uważam więc że aby ocenić zapłon, ktoś musiałby przetestować fabrycznie nowy i wtedy opisać wyniki testu. Pozdrawiam
18-06-2017 21:16:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo pajak za ten post.
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Zapłon w dezamecie - fakt, ciężki temat


Ja przyznaję - od początku przygody z tymi silnikami mam cewki najtańsze jakie są na rynku, konendsatory tak samo (bo w sumie nie ma alternatywy) i praktycznie tylko cewka była przyczyną usterki..

W moim 223 w którym leci mi tylko młoteczek (ten ebonit, który z kilometrami się wyciera), cewkę butelkową mam z elpromu - kupiłem nową

Po skończonej kolejnej chińskiej cewce kupiłem elproma - jak zapasowa chińska, którą wsadziłem powie dziękuje zamontuje tą z elproma i zdam relację co i jak z nią

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
18-06-2017 21:23:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #22
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Jak ci młoteczek leci to nie masz smarowania krzywki. Inaczej nie ma bata.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
18-06-2017 23:23:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
darek23 Offline
Never Give Up!
*


Liczba postów: 322
Imię: Darek
Skąd: Kozienice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Widac tu wasze podejscie do tematu, silniki dezametu to zlom i pakujecie co tansze czesci i sie dziwicie ze sie sypia i nie jezdza. Te silniki potrzebuja zarowno troche czasu, pieniedzy jak i checi i uwierzcie lub nie, dobrze zrobione chodza bezproblemowo. Objezdzilem kilka tych sprzetow i nigdy nie mialem z tym problemu. Raz porzadnie zlozony zaplon i poprawnie ustawiony, przy nasmarowanym jezyczku potrafi byc bezproblemowy przez dosc dlugi czas jak na ta konstrukcje. Ktos napisal ze zaplon w wsk to tez szmelc, z tym rowniez sie nie zgodze, jezdze 125 juz chyba 6 rok i jedyne co w nim zrobilem to wymienilem platynki po okolo 3 latach uzytkowania. Wszystko kwestia podejscia do tematu, umiejetnosci no i odrobiny funduszy a wasze pojazdy rowniez moga cieszyc bezproblemowa jazda. Konstrukcja zaplonu moze i nie jest nowoczesna i wydajna jednak do konstrukcji sprzed kilkudziesieciu lat calkowicie wystarczajaca.
19-06-2017 08:26:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo darek23 za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #24
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Ja przepierniczylem ogarami 200 i 205 lacznie okolo 6 tysiecy kilometrow. Byly to czesto trasy po 40km w jedna strone. Mialem chyba jakies szczescie bo nic mi sie nie rozwalilo na srodku drogi, zawsze bylo tak ze jak wieczorem normalnie palil, to rano juz nie. Potem przelozylem sobie do ogara 205 zaplon z charta co rozwiazalo wszystkie moje problemy z tym silnikiem, miedzy innymi dlatego zdecydowalem sie zlozyc charta wlasciwie od golej ramy, poniewaz taki zaplon mial w standardzie a ja mialem kilka takich zaplonow fabrycznie nowych. Chartem zrobilem juz okolo 8 tysiecy. Raz wymienilem impulsator i pare razy modul. Jednak od kiedy skladam moduly na zupelnie nowych czesciach, oraz dobranych z zapasem, to nie wymienialem jeszcze ani razu, od jakichs 3 tysiecy. Zycze wam zebyscie mogli robic platynkowcami takie dystanse bez strachu w oczachWink
19-06-2017 08:55:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #25
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
(19-06-2017 08:26:19)darek23 napisał(a):  Ktos napisal ze zaplon w wsk to tez szmelc,

bo jest badziew jeździłem prawie nową wsk, sypała się zawsze silnik a był jeszcze zaplombowany najczęściej zapłon jak nie kondensator to platyny i cewka zawsze coś
19-06-2017 09:22:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pajak Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: tomek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
(19-06-2017 09:22:12)rafi555 napisał(a):  
(19-06-2017 08:26:19)darek23 napisał(a):  Ktos napisal ze zaplon w wsk to tez szmelc,

bo jest badziew jeździłem prawie nową wsk, sypała się zawsze silnik a był jeszcze zaplombowany najczęściej zapłon jak nie kondensator to platyny i cewka zawsze coś
Jeździłeś okazjonalnie taką czy miałeś taką wsk i ją użytkowałeś? Z twoich wypowiedzi wnioskuje że bardzo mało ujeżdżałeś tych sprzętów skoro tak twierdzisz że to złom. "Wiesi" miałem parę sztuk, jeśli wszystko było dobrze złożone i z odpowiednich części ( chodzi mi o jakość ) to te motorki były nie do zajechania, już nie wspomnę że jeździły na wszystkim prócz margaryny ( mieszałem naftę z benzyną; po rozgrzaniu silnika na samej ropie też chodziła puki nie zgasła? ). Możesz mi Rafał nie wierzyć ale tak było. Pozdrawiam
19-06-2017 09:52:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #27
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
nie mama/miałem dużo rometów, wsk (w rodzinie mieli wsk, ja miałem komara, teraz ma motorynkę i komara) bo po co mi tyle tego, za dużo tym nie najechałem (może tylko motorynką) bo to padalce zdychają w trakcie drogi trzeba wozić pół silnika ze sobą w plecaku, szkoda zdrowia
19-06-2017 10:22:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Dobra, to może ja napiszę o swoich odczuciach. Przejeździłem na 023 na prawdę sporo kilometrów, zdarzało się po 100-150 dziennie. Nie wiem o co tu chodzi, ale chyba po prostu zależy od sztuki, bo potrafiło mi spalić po 2 kondensatory dziennie, po czym trafiłem na taki który już od bardzo długiego czasu jeździ bezawaryjnie. Zupełnie nie wiem od czego to zależy, ale puki co jeździ i nie zdarzyło mi się jeszcze stanąć w trasie przez awarię zapłonu. Niestety to że jeździ, to nie znaczy że jest dobry, bo moim zdaniem jest cholernie upierdliwy. Najgorzej jest po włączeniu świateł, bo często pojawiają się problemy z wolnymi obrotami i przerywaniem, dopiero po ustawieniu minimalnej przerwy na świecy jako-tako to chodzi, ale ogólnie strasznie ciężko to zgrać żeby było tak jak ma być. Nie wiem, może jakbym sobie poskładał na fabrycznie nowych częściach wszystko to by grało, no ale już się sporo nakombinowałem przy tym zapłonie i nie uważam że jest to dobra konstrukcja. Dla porównania Jawą kaczką jeżdżę na codzień, przejechałem parę tyś. km, łącznie z trasą 600km po górach przez 3 dni i zapłon nawet nie zająknął. Raz ustawiłem, czasem smaruję krzywkę i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wiadomo że wolałbym cdi, bo zawsze mniej do konserwacji i psucia się, ale z zapłonem jawy da się zupełnie normalnie jeździć bez obaw, czego nie powiem o dezametowskim. Rozwiązaniem może być zapłon z charta. Chartem zrobiłem 7000km i na zapłon nawet nie popatrzałem.
19-06-2017 12:41:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 367
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 821
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247

Reklama