Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #691
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
chciałbym tylko wszystkich poinformować, że prace nadal trwają nad uruchomieniem charta w wersji 4B z cylindrem Polini big evo. Wszystko mam w zasadzie gotowe. Wczoraj odebrałem z lasera poprawione elementy kolanka wydechu bo poprzednie nie chciały mi wejść o chłodnicę. Silnik mam włożony w starą ramę i mam do niego zamontowaną ramkę z chłodnicą. Zostało dokończyć wydech, połączyć układ chłodzenia przewodami i zrobić instalację. Wszystkie elementy mam tylko teraz troszkę pracy i czasu. Silnik dawno temu złożyłem i ma wszystkie 4 biegi. Chodzą leciutko bo skok wybieraka jest mniejszy niż w oryginalnym rozwiązaniu. Czwarty bieg w tym wykonaniu będzie szybszym biegiem od oryginalnej trójki więc chart będzie miał większe osiągi. Z tego co wiem to w simsonach czy to 3 bieg (w skrzyni trzy biegowej) czy 4 bieg (w skrzyni 4 biegowej) czy 5 bieg (w skrzyni pięciobiegowej) mają identyczne przełożenia. To daje tylko lepszy start a nie daje nic z prędkosćia maksymalną związanego.
06-06-2017 19:37:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Supryk Offline
Technik
*


Liczba postów: 642
Imię: Krzysiek
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Chart
Post: #692
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pamietam ze gdzies to pisałeś ale nie moge znaleźć, jakie byly koszta tego czwartego biegu orientacyjnie?

W garażu:
Chart 210 89
Simson s51 C 86
Były:
Simson SR 50 87 - :'(
Ogar 205 89 - :'(
Jakiś Komar - :'(
Jakaś Motorynka - :'(
Romet 2375 - :'(
Ogar 205 89 - ukradli - :'(
Ogar 205 89 - byl... - :'(
06-06-2017 20:29:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #693
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Trudno to mi policzyć. Wałek robili mi bardzo długo i nie skasowało nic zębatki to jakieś 100 zł chyba a najdroższy był wybierak robiony u innego frezera. Ten kosztował 400 zł. Myślę że można to zrobić za 10 % tej wartości ale trzeba zrobić tego więcej niż 2 szt.
06-06-2017 20:39:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #694
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Zapomniałem wam dodać że w ostatnim czasie skompletowanie i złożyłem praktycznie cały nowy i na oryginalnych częściach silnik charta 70 vcm.
06-06-2017 22:05:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dawidbarganski Offline
80/3M w charcie fajnie grzeje
*


Liczba postów: 206
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #695
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
z niecierpliwością czekam na film z odpału i jazdy Big Grin
06-06-2017 22:37:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Supryk Offline
Technik
*


Liczba postów: 642
Imię: Krzysiek
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Chart
Post: #696
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A ja pol roku szukalem glowicy do 70

Podzielisz sie dokladnymi informacjami jakich zmian trzeba dokonac na 4 b?

W garażu:
Chart 210 89
Simson s51 C 86
Były:
Simson SR 50 87 - :'(
Ogar 205 89 - :'(
Jakiś Komar - :'(
Jakaś Motorynka - :'(
Romet 2375 - :'(
Ogar 205 89 - ukradli - :'(
Ogar 205 89 - byl... - :'(
06-06-2017 23:47:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #697
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(06-06-2017 22:05:03)hohowski napisał(a):  Zapomniałem wam dodać że w ostatnim czasie skompletowanie i złożyłem praktycznie cały nowy i na oryginalnych częściach silnik charta 70 vcm.

to jeszcze takie cuś się trafia ?
06-06-2017 23:54:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #698
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Kupiłem od człowieka z Nowej Dęby całkowicie nowe kartery (do 70 nie były numerowane i oczywiście rozfrezowane pod cylinder) głowicę i cylinder. Te elementy były minimalnie używane. Do tego miałem już wcześniej nowy kompletny tłok. Wał oryginalny ZMD też jeszcze miałem w zapasie i nie miałem co z nim zrobić. I to z tego powodu kupiłem resztę. Silnik mam praktycznie poskładany zostało jeszcze z pół godziny aby go dokończyć. Problem tylko że nie bardzo mam go jak potestować. Będzie leżał aż do odpowiedniej chwili. To już 4 silnik charta jaki mam i każdy jest inny. Zaczynając od kompletnie nowej nie odlalanej 50ccm przez tą 70 ccm aż po stuningowane 77 ccm i 94 ccm.

(06-06-2017 23:47:34)Supryk napisał(a):  A ja pol roku szukalem glowicy do 70

Podzielisz sie dokladnymi informacjami jakich zmian trzeba dokonac na 4 b?

Chętnie podzielę się ale to raczej temat dla całkowitego pasjonata. Wymaga dużo poświęceń aby to zrobić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2017 09:06:27 przez hohowski.)
07-06-2017 09:02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Supryk Offline
Technik
*


Liczba postów: 642
Imię: Krzysiek
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Chart
Post: #699
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Bardz mnie to interesuje, rowniez posiadam oryginalna 70 chartowska po drobnych ulepszeniach

Ja sam bym tego nie zrob, zlec bym to jakiemus warsztatowi ale fajnie by bylo miec 4 bieg

W garażu:
Chart 210 89
Simson s51 C 86
Były:
Simson SR 50 87 - :'(
Ogar 205 89 - :'(
Jakiś Komar - :'(
Jakaś Motorynka - :'(
Romet 2375 - :'(
Ogar 205 89 - ukradli - :'(
Ogar 205 89 - byl... - :'(
07-06-2017 10:50:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #700
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(07-06-2017 09:02:50)hohowski napisał(a):  Kupiłem od człowieka z Nowej Dęby całkowicie nowe kartery (do 70 nie były numerowane i oczywiście rozfrezowane pod cylinder) głowicę i cylinder.

Były oznaczane. Przynajmniej te do motorydwanów - 027.4.000xxx. Tak mniej więcej to wyglądało.
07-06-2017 12:34:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #701
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To w takim razie przepraszam za błędną informację bo moje są bez oznaczeń ale miały jedną wadę. Miały uszkodzony gwint pod śrubę mimośrodową ustalającą położenie kosy od biegów. To może było powodem ich odrzucenie i nie oznakowywania. Czy ma ktoś jakieś opinie jak ten silnik pracuje w stosunku do zwykłej 50tki? Jest zauważalna różnica mocy? Zastanawiają mnie bardzo małe rozmiary płuków. Przez powiększenie tulei i brak zmian w kanałach płuczących ich przekrój mocno zmniejszył się. Czy ktoś jeździł chartem z tym silnikiem?
07-06-2017 12:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #702
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ja :F W porównaniu do 50, 70 szła jak zła. Problem u mnie był taki, że był krzywy korbowód i wybite gniazdo na sworzeń w tłoku. Nie wspominając o tym że był chyba zatarty ten cylinder. Niby to działało ale w pewnej partii obrotów zwyczajnie dzwoniło i v-max 40 km/h. Do tego były problemy z 3 biegiem bo nie zawsze wskakiwał. Ale jak udało się wrzucić trójkę, to rozpędzanie było czystą przyjemnością. I przyznam że jest to dosyć ciekawe zjawisko, bo z suchych danych technicznych, moc się nie zmieniła i została w tym samym przedziale, za to wzrósł delikatnie moment obrotowy do 3.8 Nm i spadł niżej do 3800 RPM. Bo niestety Dezamet stopnia sprężania nie zwiększył. Dalej jest 8:1.

I tak jak napisałeś, odpady produkcyjne nie były oznaczane. U Ciebie też są dziury w karterach po rozwierceniu ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2017 13:27:17 przez damian94.)
07-06-2017 13:17:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #703
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie kartery były tak rozwiercone że nie było przebić i nic nie było zaklejane. Ja sam rozwiercając kartery pod większy cylinder musiałem je później lutować ale tu nic takiego nie było robione.
Czy ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z tym silnikiem w wersji 70 ccm? Dodam że głowicę chyba udało by się założyć od 50 ccm i zwiększyć stopień sprężania ale nie robiłem takich prób ma to być oryginał. Nie jestem jeszcze pewien czy gaźnik tam szedł taki jak do 50 ccm. Jam mam do niego przygotowany gaźnik bing wraz z króćcem od 50 ccm.
07-06-2017 14:17:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #704
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Oryginalnie był Bing 1/14/208 z dyszą 70.
07-06-2017 14:25:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #705
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(07-06-2017 10:50:03)Supryk napisał(a):  Bardz mnie to interesuje, rowniez posiadam oryginalna 70 chartowska po drobnych ulepszeniach

Ja sam bym tego nie zrob, zlec bym to jakiemus warsztatowi ale fajnie by bylo miec 4 bieg

Jak sprawuje się ten silnik w porównaniu do oryginału 50 ccm?

(07-06-2017 14:25:33)damian94 napisał(a):  Oryginalnie był Bing 1/14/208 z dyszą 70.

Czyli taki sam jak do 50 ccm? Przepraszam ale nie bardzo orientuję się w tych symbolach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2017 14:36:54 przez hohowski.)
07-06-2017 14:34:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama